předehřev motoru

Moderátor: Moderátoři

Lada_BV
Příspěvky: 203
Registrován: pon led 01, 2007 10:10
Bydliště: okres Břeclav, ČR
Kontaktovat uživatele:

předehřev motoru

Příspěvek od Lada_BV »

Prosím o radu od expertů na motory. Vleze spirála z obrázku níže do motoru lada 1500ccm ? (do mrazové zátky) Děkuji.
Přílohy
předehřev_eta.jpg
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6653
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: předehřev motoru

Příspěvek od JmJ »

Lada 21053 píše:Prosím o radu od expertů na motory. Vleze spirála z obrázku níže do motoru lada 1500ccm ? (do mrazové zátky) Děkuji.
nevim co je mrazova zatka (vicko nadoby s nermzkou?), ale pokud ty vis co to je, tak staci vzit supleru a zmerit to, ne? na tom rysu jsou rozmery uvedeny.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Pavel04
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
Bydliště: Praha - Nusle
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel04 »

mrazova zatka je takovej ten prolis v bloku motoru, kudy se ma vylomit ven led aby blok pri zamrznuti vody neprasknul, ja se ale obavam ze tam je nejakej kanal, kterej tim ucpes, ale nejsem expert
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 :D
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6653
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Pavel04 píše:mrazova zatka je takovej ten prolis v bloku motoru, kudy se ma vylomit ven led aby blok pri zamrznuti vody neprasknul, ja se ale obavam ze tam je nejakej kanal, kterej tim ucpes, ale nejsem expert
wow, to sem nevedel ze neco takoveho tam je :-)
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10622
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Těch mrazových zátek na bloku je několik (tuším 5). Tři jsou na pravé straně, jedna zezadu, jedna zleva. Všemi se dostaneš přímo do chladicího systému (to Pavel: žádnej kanál tím nenabouráš). Budeš si muset vybrat zátku, která je "mezi" válci.
Principielně je to možné. Ovšem při výhřevných vlastnostech našich motorů, si myslím, je to zbytečné. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Pavel04
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
Bydliště: Praha - Nusle
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel04 »

Ja bych nahodou zrovna neco takovydleho uvital.
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 :D
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

a nebylo by lepší předehřívat rači olej??.. když už vymyšlíte takové kraviny..
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6653
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Little Red Riding Hood píše:a nebylo by lepší předehřívat rači olej??.. když už vymyšlíte takové kraviny..
kdyz pominu mnoho aspektu tak faktem zustava to, ze olej je steceny dole ve vane. ten sice ohrejes, ale blok motoru zustane studeny, pak na nej hodis teply olej a jak moc to necemu pomuze, to tezko rict. kdyz ohrivas chladici smes, tak ta je stale pritomna ve vsech chladicich kanalech v ruznych castech motoru, takze od chladici smesi se ohreje i blok motoru, coz je myslim stezejni pro rozumny start. nehlede na to, ze predehratou chladici smesi muzes v aute vyrazne drive zatopit.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Martin Kalenda
Příspěvky: 28
Registrován: úte říj 31, 2006 20:09
Bydliště: Valdek

Příspěvek od Martin Kalenda »

Já mám předehřev na svý nivě od předchozího majitele, bydlel u Varnsdorfu, je to vyřešeno větví od přívodu k motoru, otevřete kohout a ten předehřev dáte na 220V, má to svoje čerpadlo a termostat, kde nastavíš požadovanou teplotu.Při mínus 20 sem to ohříval půl hodiny a bylo to ohřátý na cca 50, je to spíš pro komfort, že nelezeš do studenýho auta 8)
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Tak tak... Vaše starosti bych chtěl mít. 8) :lol: Sednu, jedu, pohoda- klídek- tabáček... Ještě lépe startovat, než startuje žigul v zimě, pokud je v pořádku a dříve topit než po půl kilometru jízdy s kopce? To už chce spíš Mercedes než zápasit s předehřevem. :D
Honza
Osa Praha - Brno
Lada_BV
Příspěvky: 203
Registrován: pon led 01, 2007 10:10
Bydliště: okres Břeclav, ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lada_BV »

Jezdím trasy kolem 10 km a motor akorát zahřeju. Myslím, domnívám se, že malý předehřev motoru nemůže škodit - naopak pomoct. Studený motor má vyšší opotřebení. Tuto zimu nepočítám, ale bývalo i -15°C a někdy i -20°C. Auto mám pod střechou, ale v mrazu. (samozřejmě jen když mrzne) Stávající systém beru jako z nouze cnost.

Mě to jako kravina nepřipadne, když v zimě sednu do auta a po ujetí 1 km mám teplo. :happy2: :happy2: :happy2: :happy2: :happy2: :happy2: :happy2: :happy2:
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Nehodil by se spíše nový termostat a dečka před chladič? Mně to tedy topí skutečně po půl kilometru a po 2 km už mám v autě "normální" teplo. Fakt je ten, že voda i při dobrém termostatu se ohřívá dost dlouho, ale než se pouštět do podobných úprav bych vyzkoušel zatím ty menší komplikace (termostat, dečka, jízda chvíli raději s pootevřeným oknem a bez větráku atd.) a až kdyby skutečně nebylo vyhnutí, tak bych to tam zkusil dát, když jinak nedáš. :roll:
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Krwel
Příspěvky: 128
Registrován: stř čer 02, 2004 07:40
Bydliště: Říčany u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krwel »

urcite to neni spatna vec a motoru to muze jen pomoci, ale kdyz, tak bych opravdu radeji ohrival olej. U zigula neni problem se zahrivanim a s topenim uz vubec. Loni jsem mel problem se starterem a pri -25°C jsem nechal motor chvilku bezet na volnobeh a sepl mi dokonce ventilator na chladici. A to jsem nemel pred maskou zadnou decku. Myslim, ze u dobre opecovavany lady tyhle veci neni treba resit.
Jen kutily mozna ten olej, sice je blok studeny, ale ten se rychle zahreje a nejvetsi opotrebeni motoru pri studenem startu je prave zpusobeno studenym olejem, ze je husty a nemaze vsade, tak jak ma.
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

No, jo v práci jsme kdysi asi tak hodinku před vyjetím dávali pod motor u Transita takový ten teplomet co se dával v paneláku do koupelen, ne kvůli šetření motoru, ale proto aby vůbec nastartoval :D ale to problém Lady není. Takové trochu "vidlácké" řešení, nic méně plně spolehlivé. - mimochodem tu elektriku bych platit nechtěl.
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Michal Pokorný píše:No, jo v práci jsme kdysi asi tak hodinku před vyjetím dávali pod motor u Transita takový ten teplomet co se dával v paneláku do koupelen, ne kvůli šetření motoru, ale proto aby vůbec nastartoval :D ale to problém Lady není. Takové trochu "vidlácké" řešení, nic méně plně spolehlivé. - mimochodem tu elektriku bych platit nechtěl.
To znam o trochu vic rasantni reseni - delalo se to u vejtrasek ve velkych mrazech kvuli oleji. Olej M6A je totiz pri -20°C tekuty asi jako dvojnulka vazelina a tak se pod vanou rozdelal ohen (s drevem) a po nejakem case se uz za pomoci novin (rikalo se, ze se ji daji precist noviny), anebo, kdyz byl, eteru ji podarilo nahodit (za mohutneho klepani a koure z vyfuku). W.
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“