Poruchy
Moderátor: Moderátoři
Systém palubní kontroly
Tak příkon auta v klidu sem zatím ještě nezměřil, protože včera sněžilo tak sem si jel radši zablbnout na parkoviště . Jelikož se na autě už dlouho (od listopadu) nic nerozbilo tak se ladovka rozhodla že se asi nudim tak se z přístrojovky ze středního panelu ozval pískot. Radši sem jel domů a během cesty začla bejt cejtit spálenina, což naštěstí snad bylo zvenku ale dost mě to znejistilo při představě jak budu hasit auto sněhem.... Pískot pokračoval i po vypnutí motoru tak sem se jal hledat zdroj a podezření padlo na avtomobilnij komputer, tak sem ho odpojil, ale nepřineslo to žádanej výsledek, tak sem to rychle zapojil zpět, potěšilo mě že to neztratilo čas ani jiný údaje . No nakonec se jako zdroj pískotu ukázal systém palubní kontroly tak sem ho po pětiminutovym zápasu s konektorem odpojil a zase připojil, už nepískal a po zapnutí zapalování se rozsvítily všechny kontrolky jak maj, ale zjistil sem že to přestalo ukazovat otevřený dveře jiný funkce sem nezkoušel jestli jdou. Tak sem to vzal domů a rozebral a zjistil že s tim stejně nic nevymyslim, což sem předpokládal . Asi to tam vrazim zpátky, protože jediná pořádná funkce kterou to má (rozsvěcení a zhasínání stropního světýlka) zůstala funkční. Jen by mě orientačně zajímalo kolik ten vehement stojí.
A ještě k topení: Opravdu ten větráček ve stropě se při nastavení na modrý nebo červený kolečko na ovládání teploty vypne a ještě mám zajímavej poznatek, při přepnutí teploty na 16 a 18 z obou směrů se v útrobách přístrojovky ozývá škrundání.
A ještě k topení: Opravdu ten větráček ve stropě se při nastavení na modrý nebo červený kolečko na ovládání teploty vypne a ještě mám zajímavej poznatek, při přepnutí teploty na 16 a 18 z obou směrů se v útrobách přístrojovky ozývá škrundání.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
zelvotron: ten Hi-tech vehement stojí něco přes talíř a to je po slevě. Mají ho na Koněvovce, pán mi ho tam loni ukazoval. Nikde jsem nevygůgloval schema zapojení, nechal jsem ho jen proměřit a oživil ho napojením dalšího plusu. Někde tady na fóru v historii jsem to podrobně popisoval jak.
popis funkce je tady http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ght=#18474 to zapojení jak na to jsem nedohledal... ale přivedl jsem plus natvrdo ze zapalování, resp. proklemoval ten první plusový vstup se třetím pinem, myslím. Tam mělo původně přijít napětí ze zap. skříňky (mikrospínač), kde se napětí ztratí až po vysunutí klíčku. Ta báječná krabička se dává do pohybu při každém startu.
To škrundání se mi děje jen při přepnutí z 18 na 16.
popis funkce je tady http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ght=#18474 to zapojení jak na to jsem nedohledal... ale přivedl jsem plus natvrdo ze zapalování, resp. proklemoval ten první plusový vstup se třetím pinem, myslím. Tam mělo původně přijít napětí ze zap. skříňky (mikrospínač), kde se napětí ztratí až po vysunutí klíčku. Ta báječná krabička se dává do pohybu při každém startu.
To škrundání se mi děje jen při přepnutí z 18 na 16.
Dodge Avenger 2.0 VVT
tavri dík, mě ta krabička už obživla sama od sebe , nejdřív to ukázalo málo oleje (byla tam tak 1/4 mezi min a max a taky to bylo asi daný náklonem) pak to začlo ukazovat zadní dveře a teď už to funguje celkem normálně, zkoušel sem taky hlášení nedostatku vody v ostřikovači a taky fungovalo. Jen při posledním startu půlka těch světýlek zapoměla zhasnout, ale po restartu opět ok .
Neví někdo kde je senzor na chladící kapalinu k tomuhle vehementu, unikala mi totiž dost solidně skrz čerpadlo, jednou sem dojel a v nádobce bylo asi tak půl centimetru a tenhle systém přesto nic neukázal (- bylo ještě před tim než to takhle začalo blbnout)
Neví někdo kde je senzor na chladící kapalinu k tomuhle vehementu, unikala mi totiž dost solidně skrz čerpadlo, jednou sem dojel a v nádobce bylo asi tak půl centimetru a tenhle systém přesto nic neukázal (- bylo ještě před tim než to takhle začalo blbnout)
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Ve starších autech je expanzní nádobka, která má velmi podobné čidlo na hladinu jako nádobka pro ostřikovače. Novější nádobky jsou bez čidla a sledování není zapojeno.
(Stará nádobka mi odešla (popraskala), tak mi dali na Mělníce novou a čidlo odpojili....)
(Stará nádobka mi odešla (popraskala), tak mi dali na Mělníce novou a čidlo odpojili....)
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
No já si to myslel, viděl sem nějaký fotky motorů a koukal že tam maj nějaký čidlo a my ne, tak dík. Ono se na to stejně nedá moc spolýhat, nedostatek vody v ostřikovači to stejně ohlásí až když to prská bubliny, neb ten kroužek čidla většinou zůstane přilípnutej nahoře.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
cidlo chladici kapaliny ukazuje stav kapaliny jen pri startu! kdyz to za jizdy vypustite tak to ani nepipne (ja takhl e s malou dirou v jedne hadici dole z Prahy do Brna skoro na sucho (auto si reklo o 2 litry). Nedalo mi to a zkusil jsem cidlo zkratovat a rozpojovat pri behu motoru a nic... funguje to jen pred startem:-)
ale to je bezny ladovsky folklor....
kdyz jsmejeste u te nadobky s vodou do ostrikovace.. doporucuju odstranit ten sroub co ji drzi kousek od motorku ostrikovace - umela hmota tam byva velmi namahana a praska to tam
ale to je bezny ladovsky folklor....
kdyz jsmejeste u te nadobky s vodou do ostrikovace.. doporucuju odstranit ten sroub co ji drzi kousek od motorku ostrikovace - umela hmota tam byva velmi namahana a praska to tam
nádobka ostřikovače
To takhle jednou dolejvám ostřikovače a najednou koukám, že pod baterkou to teče zase ven . Bylo to v zimě tak sem to nechal a dolejval jen dokud to nezačlo vytejkat. V létě sem tu packu okolo zatěsnil silikonem, ale nepomohlo to, po namontování to zase utíkalo. Tak sem tu packu sundal z nádobky, prasklina byla okolo toho kolečka co se do něj ta packa zacvakává. Silikonem sem nešetřil, celý pod tou packou sem to pořádně zatěsnil a packu na to zacvak. Když sem nádobku montoval zpět tak sem přišel na to proč to praská: Nádobka tam nesedí jak má a když se přitáhne, tak strana u baterky je dost namáhaná na tah což nevydrží. Vyřešil sem to podložením šroubu nádobky (toho vpředu) něco přes centimetr silnou podložkou (mezi kastli a nádobku). jinak mě to čidlo na ostřkovače občas ukáže i za jízdy ale většinou stejně pozdě.Skalouš píše:Mě praskla už 2x, ale nahoře u plastové packy u víčka.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Tak i já mám druhu nádržku na ostřikovací kapalinu. Tu druhou jsem uchytil pomocí popruhu - kdyžtak to mohu vyfotit. Jinak čidlo mi ukazuje stále, i když je nádobka plná.
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
To jsou ty prkotiny a drobnosti, co mě docela na tom autě serou a co se zatím na cca stejně starém Skálobusu za stejnou cenu vůbec nevyskytujou.....
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: stř čer 29, 2005 11:08
Nevím jestli to byl ruskej vynález z dob, kdy modifikovali fiata 124 na 01, nebo origo italskej nápad, ale každopádně někdo z nich si byl vědom, že výroba plastových nádobek v Rusku bude problém. Proto třeba na ostřikovače se u 01 počítalo ne s nádržkama, ale s jednorázovýma vyměnitelnýma igeltovýma pytlíkama s kapalinou do ostřikovače, kdy se prázdnej vyhodil a nahradil plným koupeným u benzinky. Bohužel autor tohodle nápadu nedomyslel, že s tím kupováním plných pytlíku to v Rusku bude ještě horší než s výrobou platových nádobek a od tohodle řešení se upustilo za cenu výroby a montáže nekvalitních nádobek. A protože v Rusku je na všechno čas a k vyřešenému problému, byť i jen improvizovaně, není třeba se vracet, stav trvá do dnešních dnů. Několik 01 s názvem Žiguli tudle pytlíkovou vymoženost mělo vyřešenu tak, že z jednorázového pytlíku byl pytlík trvalý s dodatečně navařeným otvorem se šroubovacím víčkem pro dolívání. No prostě technická finesa.
Já jsem u dvou předchozích Lad (2101 a 21061) měl nádobku ostřkovačů bez problémů. A jen pro srovnání, na několika škodovkách jsem viděl prasklé váčko u nádobky ostřikovačů u škody 105/120.
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín