skla z 05 na 03

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
linkis
Příspěvky: 49
Registrován: pon dub 03, 2006 10:54
Bydliště: Krnov

Příspěvek od linkis »

tak to je super to pomuze a nmoc.....diky moc......je to super.....jeste jednou diky...
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Skla 2104 jsou v 2101 a běhaj jako po másle!

Moje metoda byla čistě destruktivní, tj. vrtání děr a přesazování kladek atd. Žádný vaření!

Později napíšu jak na to, přihodím fotodokumentaci. Teď se musím poprat s Vánocema, plastovými podběhy, alarmem a zimními pneu ....
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Jooo, a Ivo, díky moc za obrázek! Zaregistroval jsem ho hned, ale nebyl jsem přihlášenej, tak děkuju až teď ;-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Tak tady je popis mé instalace oken 2104 do 2101:
pozn.: Občas se míchají levé a pravé dveře na fotkách, ale poznat je to snadno ;-)

Ingredience (jedna porce, tj. jedny dveře):
Sklo 2104/2105 včetně úchytů pro lanko (pozor, sváry často stojí za hovno)
Plastový trojúhelník 2104/2105
Chromová lišta vnější a vnitřní
Těsnění okna včetně lišty (jde v jednom kuse od horního rohu u B-sloupku dopředu a pak dolů).
Mechanika včetně lanka (lanko je delší než 2101!)
Horní kladka (nutno odvrtat nýtek z 2104)
Spodní kladka s konzolí
Napínací kladka z 2101.
Gumová hadice <1m, příp. stará duše z jízdního kola nebo jiná guma podobné tloušťky.

Pomůcky:
Vrtačka
Flexa
klíče + šroubováky
karosářské kleště (stojí do 150 Kč a je to výborná věc!)

Postup:
Napřed je třeba sundat chromy kolem okna, stáhnout okno dolů.
Odpojit lanko od okna, sundat ho i z kladek, odmontovat mechanismus (3 matky, šrouby jsou do mechanismu zalisované!!!).
Vyndat napínací kladku (vpředu dole).
Vyndat starou přední lištu pro okno.

Ze dveří 2101 vyříznout plech, který byl pod starým trojúhelníkem a spojuje vnějšek a vnitřek dveří.

Nasadit plastový trojúhelník do dveří, přišroubovat ho z vrchu - v mém případě vrutem.
Nasadit kladku z 2104 do vršku dveří 2101 - je tam předpřipravené místo úplně stejné jako u druhé kladky. Kladku jsem nenýtoval, drží i tak.

Na mechanice je zapotřebí flexou ubrousit kus plechu nahoře (asi 0,5cm), aby o něj později nedrhlo lanko. Když si to napřed zkusmo sestavíte (bez okna), uvidíte to.
Do spodku dveří proti nové horní kladce opřít kladku s konzolí.
Mechaniku osadit do dveří na místo staré. Lanko z ní jde na horní přední kladku, potom dolů na kladku s konzolí, z této pak nahoru na druhou horní kladku (mezi těmito dvěma bude později napínací kladka - zatím napínejte jen rukou - a pozor aby neutekla kladka s konzolí, je dobré na to mít karosářské kleště) a pak zase dolů na starou kladku. Lanko by mělo jít rovnoběžně vždy mezi horní a dolní kladkou - a ještě pozor, sklo při stahování nejede kolmo dolů, ale o něco se sune dopředu!

Označit si, kde by měla být kladka s konzolí - bude přišroubovaná k vnitřnímu plechu dveří. Nebude sice sedět nijak krásně, ale fungovat to bude dobře. Vyvrtat díru, kladku s konzolí přišroubovat.

Zkusmo napnout lanko mezi kladkou s konzolí a zadní horní kladkou. Zhruba uprostřed dveří si označit místo pro vybroušení drážky pro napínací kladku (tu, co byla vpředu na dveřích 2101). Drážku vybrousit (rozměr dle potřeby) - lepší 5mm brusný kotouč, než řezací. Nasadit napínací kladku a napnout lanko.

Sundat zadní úchyt pro lanko ze skla 2104, guma uvnitř patrně zůstane přilepená ke sklu. Odměřit, kam je zapotřebí úchyt přesadit (blíž k přednímu) - podle toho, jak prochází lanko.
Z hadice/duše uříznout pás, ten vložit do úchytu tak, aby doplnil starou gumu. Nasadit úchyt.

Sklo horem strčit do dveří, nasadit ho do zadní lišty a přichytit k lankům.

Teď přijde horor. Odměřit(těžko)/odhadnout(těžko ale možná líp) díry pro přišroubování přední lišty okna. Spodní šroub lišty je krátký tak jako tak, ale horní se dá chytit bez problémů. Zkrátka, nějak si to odměřte a trefte. Okno při stahování navíc sjíždí k vnějšku dveří, takže vůbec nevadí, že lišta se opírá o mechaniku. Jen je třeba ji nahoře přišroubovat. Dole jsem si taky navrtal dirku a z nouze z ohnutýho plechu vyrobil takovou zarážku - ta je chycená ke dveřím, lišta je tam na volno, ale nemůže dál než k zarážce. Víc jsem se s tím netrápil.

Nakonec znovu zkontrolovat napnutí lanka, několikrát přestavit uchycení lanka k oknu tak, aby obě "větvě" byly stejně napnuté.
Ohnout plech pod novou horní kladkou jakoby do auta - drhne o něj lanko.

Hurá na stahování - překvapilo mě, jak to jde krásně zlehka.

Jo a ještě jedna věc - lanko se dá na mechanice navinout všelijak - ideálně to mít někde uprostřed, aby ani v jedné krajní poloze okna nebylo vinutí na konci. Pokud okno při zavření samo padá, stačí přenastavit úchyty o pootočení dál - dělá to ta mechanika. Po tom všem je tohle to nejzábavnější ;-)
Naposledy upravil(a) dmatej dne ned pro 31, 2006 16:01, celkem upraveno 1 x.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Tak fotky...

Kurňa, pozpátku by to být nemuselo .... ale předělávat to nebudu ;-)
Přílohy
Ohnutí plechu pod kladkou.<br />Vyříznutá drážka pro napínací kladku.<br />Přišroubovaná konzolová kladka.<br />Přední lišta okna chycená jen nahoře.
Ohnutí plechu pod kladkou.
Vyříznutá drážka pro napínací kladku.
Přišroubovaná konzolová kladka.
Přední lišta okna chycená jen nahoře.
Konzolová kladka.
Konzolová kladka.
Čouhá mechanika s ubroušeným plechem, lanko vede k přední horní kladce.
Čouhá mechanika s ubroušeným plechem, lanko vede k přední horní kladce.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Další...

P.S.: Zrcátka jsem nechal svoje, protože v těch 2105 je vidět kulový a 2107 nemám. Navíc se mi to nechtělo předělávat.

Následovala totiž ještě montáž alarmu .... až to dopíšu, hodím sem link ;-)
Přílohy
Okno 2101 a okno 2104, jeden úchyt 2104 je nutno posunout do polohy viz 2101.
Okno 2101 a okno 2104, jeden úchyt 2104 je nutno posunout do polohy viz 2101.
Ono to funguje!!!
Ono to funguje!!!
Krásnej výhled.
Krásnej výhled.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Moc pěkné čtení, a krásné obrázky.
To je přímo "Podrobný návod k montáži(i pro blby)" :mrgreen:
Mimochodem,(většině to přijde k smíchu),ale já zas uvažuju, jak dostat elegantně okna z 01 do 04.
Ten větrací trojůhelníček mi přijde prostě geniální a v 04 mi trochu chybí.
Ale zas ty zrcátka,ty větší, mi docela vyhovují. :wink:
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Jen si nevšímejte těch plastovejch trojúhelníků - jsou děsný - v jednom byl molitan, v druhým tmel bez tvrdidla a v obou díry navíc - měl tam jiný zrcátka. Minulýho majitele tej 2104 bych něčim bacil. Přemýšlím, co s tím udělám až bude teplo - minimálně zvenku něčím zakrýt aby to nějak vypadalo (momentálně molitan a hadr).

Při jízdě mi drásá nervy ultrazvuk, ještě nevím, odkud to jde přsně, ale jsou to pravé dveře. Zespoda jsem je taky navrtával, byla v nich voda a neměly ještě odtok. Asi o dělá vzduch o nějakou škvíru, ale nevim.

Okna z 2101 do 2105 ... tam bude problém, že jsou jen na jednu kladku a ta je úplně jinde - nebylo by to vyvážený, okno by padalo dopředu :( Ty dvě kladky dělaj hodně.

Kdyby to nahoře nebylo nachystaný na další kladku, nemám ponětí, co bych dělal. Ten trojúhelník je skoro pozvánka pro zloděje :(

Jinak k tomuhle mě dovedl jinej nápad - původně jsem chtěl přišroubovat kličky do skla, všechno šlo dobře, jenže jsem hovado malinko přitlačil na vrtačku a sklo mi prasklo (mám vrták do skla).
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

zrcatka by mozna ani na 01ce nevypadali spatne bud ty maly nebo velky primo z hranacu
a trojuhelnicky by byli vereseny
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
Malda
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Příspěvek od Malda »

A co tam dat takovej ten plech, co se nasadi na roh trojuhelnicku a na nej se pridela klicka? Nam upadla, tak sme to udelali takhle a na to nikomu zapalovac nepomuze.
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Na pravym okne jsem to měl taky tak, ale nelíbilo se mi to. Už to prostě není ono. Krom toho zapalovač je naprosto zbytečnej, stačí trošku zatlačit a klička je dole.
Já trojúhelník stejně nikdy nepoužíval - štvalo mě, že blbě těsní a věčně tim táhne a dělá to kravál. Tak jsem si vždycky dal práci a zacvaknul ho, "učesal" těsnění kolem a už ho neotevíral.
Skla 05 se mi naopak zamlouvaly víc. Nehledě na to, že se mnohem líp stahujou.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Malda
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Příspěvek od Malda »

dmatej píše:Na pravym okne jsem to měl taky tak, ale nelíbilo se mi to. Už to prostě není ono. Krom toho zapalovač je naprosto zbytečnej, stačí trošku zatlačit a klička je dole.
Já trojúhelník stejně nikdy nepoužíval - štvalo mě, že blbě těsní a věčně tim táhne a dělá to kravál. Tak jsem si vždycky dal práci a zacvaknul ho, "učesal" těsnění kolem a už ho neotevíral.
Skla 05 se mi naopak zamlouvaly víc. Nehledě na to, že se mnohem líp stahujou.
Tak to je pak jina :wink: Myslel sem, zes to delal, aby ti tam zas nevlezli ...
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“