skla z 05 na 03
Moderátor: Moderátoři
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Skla 2104 jsou v 2101 a běhaj jako po másle!
Moje metoda byla čistě destruktivní, tj. vrtání děr a přesazování kladek atd. Žádný vaření!
Později napíšu jak na to, přihodím fotodokumentaci. Teď se musím poprat s Vánocema, plastovými podběhy, alarmem a zimními pneu ....
Moje metoda byla čistě destruktivní, tj. vrtání děr a přesazování kladek atd. Žádný vaření!
Později napíšu jak na to, přihodím fotodokumentaci. Teď se musím poprat s Vánocema, plastovými podběhy, alarmem a zimními pneu ....
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Tak tady je popis mé instalace oken 2104 do 2101:
pozn.: Občas se míchají levé a pravé dveře na fotkách, ale poznat je to snadno
Ingredience (jedna porce, tj. jedny dveře):
Sklo 2104/2105 včetně úchytů pro lanko (pozor, sváry často stojí za hovno)
Plastový trojúhelník 2104/2105
Chromová lišta vnější a vnitřní
Těsnění okna včetně lišty (jde v jednom kuse od horního rohu u B-sloupku dopředu a pak dolů).
Mechanika včetně lanka (lanko je delší než 2101!)
Horní kladka (nutno odvrtat nýtek z 2104)
Spodní kladka s konzolí
Napínací kladka z 2101.
Gumová hadice <1m, příp. stará duše z jízdního kola nebo jiná guma podobné tloušťky.
Pomůcky:
Vrtačka
Flexa
klíče + šroubováky
karosářské kleště (stojí do 150 Kč a je to výborná věc!)
Postup:
Napřed je třeba sundat chromy kolem okna, stáhnout okno dolů.
Odpojit lanko od okna, sundat ho i z kladek, odmontovat mechanismus (3 matky, šrouby jsou do mechanismu zalisované!!!).
Vyndat napínací kladku (vpředu dole).
Vyndat starou přední lištu pro okno.
Ze dveří 2101 vyříznout plech, který byl pod starým trojúhelníkem a spojuje vnějšek a vnitřek dveří.
Nasadit plastový trojúhelník do dveří, přišroubovat ho z vrchu - v mém případě vrutem.
Nasadit kladku z 2104 do vršku dveří 2101 - je tam předpřipravené místo úplně stejné jako u druhé kladky. Kladku jsem nenýtoval, drží i tak.
Na mechanice je zapotřebí flexou ubrousit kus plechu nahoře (asi 0,5cm), aby o něj později nedrhlo lanko. Když si to napřed zkusmo sestavíte (bez okna), uvidíte to.
Do spodku dveří proti nové horní kladce opřít kladku s konzolí.
Mechaniku osadit do dveří na místo staré. Lanko z ní jde na horní přední kladku, potom dolů na kladku s konzolí, z této pak nahoru na druhou horní kladku (mezi těmito dvěma bude později napínací kladka - zatím napínejte jen rukou - a pozor aby neutekla kladka s konzolí, je dobré na to mít karosářské kleště) a pak zase dolů na starou kladku. Lanko by mělo jít rovnoběžně vždy mezi horní a dolní kladkou - a ještě pozor, sklo při stahování nejede kolmo dolů, ale o něco se sune dopředu!
Označit si, kde by měla být kladka s konzolí - bude přišroubovaná k vnitřnímu plechu dveří. Nebude sice sedět nijak krásně, ale fungovat to bude dobře. Vyvrtat díru, kladku s konzolí přišroubovat.
Zkusmo napnout lanko mezi kladkou s konzolí a zadní horní kladkou. Zhruba uprostřed dveří si označit místo pro vybroušení drážky pro napínací kladku (tu, co byla vpředu na dveřích 2101). Drážku vybrousit (rozměr dle potřeby) - lepší 5mm brusný kotouč, než řezací. Nasadit napínací kladku a napnout lanko.
Sundat zadní úchyt pro lanko ze skla 2104, guma uvnitř patrně zůstane přilepená ke sklu. Odměřit, kam je zapotřebí úchyt přesadit (blíž k přednímu) - podle toho, jak prochází lanko.
Z hadice/duše uříznout pás, ten vložit do úchytu tak, aby doplnil starou gumu. Nasadit úchyt.
Sklo horem strčit do dveří, nasadit ho do zadní lišty a přichytit k lankům.
Teď přijde horor. Odměřit(těžko)/odhadnout(těžko ale možná líp) díry pro přišroubování přední lišty okna. Spodní šroub lišty je krátký tak jako tak, ale horní se dá chytit bez problémů. Zkrátka, nějak si to odměřte a trefte. Okno při stahování navíc sjíždí k vnějšku dveří, takže vůbec nevadí, že lišta se opírá o mechaniku. Jen je třeba ji nahoře přišroubovat. Dole jsem si taky navrtal dirku a z nouze z ohnutýho plechu vyrobil takovou zarážku - ta je chycená ke dveřím, lišta je tam na volno, ale nemůže dál než k zarážce. Víc jsem se s tím netrápil.
Nakonec znovu zkontrolovat napnutí lanka, několikrát přestavit uchycení lanka k oknu tak, aby obě "větvě" byly stejně napnuté.
Ohnout plech pod novou horní kladkou jakoby do auta - drhne o něj lanko.
Hurá na stahování - překvapilo mě, jak to jde krásně zlehka.
Jo a ještě jedna věc - lanko se dá na mechanice navinout všelijak - ideálně to mít někde uprostřed, aby ani v jedné krajní poloze okna nebylo vinutí na konci. Pokud okno při zavření samo padá, stačí přenastavit úchyty o pootočení dál - dělá to ta mechanika. Po tom všem je tohle to nejzábavnější
pozn.: Občas se míchají levé a pravé dveře na fotkách, ale poznat je to snadno
Ingredience (jedna porce, tj. jedny dveře):
Sklo 2104/2105 včetně úchytů pro lanko (pozor, sváry často stojí za hovno)
Plastový trojúhelník 2104/2105
Chromová lišta vnější a vnitřní
Těsnění okna včetně lišty (jde v jednom kuse od horního rohu u B-sloupku dopředu a pak dolů).
Mechanika včetně lanka (lanko je delší než 2101!)
Horní kladka (nutno odvrtat nýtek z 2104)
Spodní kladka s konzolí
Napínací kladka z 2101.
Gumová hadice <1m, příp. stará duše z jízdního kola nebo jiná guma podobné tloušťky.
Pomůcky:
Vrtačka
Flexa
klíče + šroubováky
karosářské kleště (stojí do 150 Kč a je to výborná věc!)
Postup:
Napřed je třeba sundat chromy kolem okna, stáhnout okno dolů.
Odpojit lanko od okna, sundat ho i z kladek, odmontovat mechanismus (3 matky, šrouby jsou do mechanismu zalisované!!!).
Vyndat napínací kladku (vpředu dole).
Vyndat starou přední lištu pro okno.
Ze dveří 2101 vyříznout plech, který byl pod starým trojúhelníkem a spojuje vnějšek a vnitřek dveří.
Nasadit plastový trojúhelník do dveří, přišroubovat ho z vrchu - v mém případě vrutem.
Nasadit kladku z 2104 do vršku dveří 2101 - je tam předpřipravené místo úplně stejné jako u druhé kladky. Kladku jsem nenýtoval, drží i tak.
Na mechanice je zapotřebí flexou ubrousit kus plechu nahoře (asi 0,5cm), aby o něj později nedrhlo lanko. Když si to napřed zkusmo sestavíte (bez okna), uvidíte to.
Do spodku dveří proti nové horní kladce opřít kladku s konzolí.
Mechaniku osadit do dveří na místo staré. Lanko z ní jde na horní přední kladku, potom dolů na kladku s konzolí, z této pak nahoru na druhou horní kladku (mezi těmito dvěma bude později napínací kladka - zatím napínejte jen rukou - a pozor aby neutekla kladka s konzolí, je dobré na to mít karosářské kleště) a pak zase dolů na starou kladku. Lanko by mělo jít rovnoběžně vždy mezi horní a dolní kladkou - a ještě pozor, sklo při stahování nejede kolmo dolů, ale o něco se sune dopředu!
Označit si, kde by měla být kladka s konzolí - bude přišroubovaná k vnitřnímu plechu dveří. Nebude sice sedět nijak krásně, ale fungovat to bude dobře. Vyvrtat díru, kladku s konzolí přišroubovat.
Zkusmo napnout lanko mezi kladkou s konzolí a zadní horní kladkou. Zhruba uprostřed dveří si označit místo pro vybroušení drážky pro napínací kladku (tu, co byla vpředu na dveřích 2101). Drážku vybrousit (rozměr dle potřeby) - lepší 5mm brusný kotouč, než řezací. Nasadit napínací kladku a napnout lanko.
Sundat zadní úchyt pro lanko ze skla 2104, guma uvnitř patrně zůstane přilepená ke sklu. Odměřit, kam je zapotřebí úchyt přesadit (blíž k přednímu) - podle toho, jak prochází lanko.
Z hadice/duše uříznout pás, ten vložit do úchytu tak, aby doplnil starou gumu. Nasadit úchyt.
Sklo horem strčit do dveří, nasadit ho do zadní lišty a přichytit k lankům.
Teď přijde horor. Odměřit(těžko)/odhadnout(těžko ale možná líp) díry pro přišroubování přední lišty okna. Spodní šroub lišty je krátký tak jako tak, ale horní se dá chytit bez problémů. Zkrátka, nějak si to odměřte a trefte. Okno při stahování navíc sjíždí k vnějšku dveří, takže vůbec nevadí, že lišta se opírá o mechaniku. Jen je třeba ji nahoře přišroubovat. Dole jsem si taky navrtal dirku a z nouze z ohnutýho plechu vyrobil takovou zarážku - ta je chycená ke dveřím, lišta je tam na volno, ale nemůže dál než k zarážce. Víc jsem se s tím netrápil.
Nakonec znovu zkontrolovat napnutí lanka, několikrát přestavit uchycení lanka k oknu tak, aby obě "větvě" byly stejně napnuté.
Ohnout plech pod novou horní kladkou jakoby do auta - drhne o něj lanko.
Hurá na stahování - překvapilo mě, jak to jde krásně zlehka.
Jo a ještě jedna věc - lanko se dá na mechanice navinout všelijak - ideálně to mít někde uprostřed, aby ani v jedné krajní poloze okna nebylo vinutí na konci. Pokud okno při zavření samo padá, stačí přenastavit úchyty o pootočení dál - dělá to ta mechanika. Po tom všem je tohle to nejzábavnější
Naposledy upravil(a) dmatej dne ned pro 31, 2006 16:01, celkem upraveno 1 x.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Moc pěkné čtení, a krásné obrázky.
To je přímo "Podrobný návod k montáži(i pro blby)"
Mimochodem,(většině to přijde k smíchu),ale já zas uvažuju, jak dostat elegantně okna z 01 do 04.
Ten větrací trojůhelníček mi přijde prostě geniální a v 04 mi trochu chybí.
Ale zas ty zrcátka,ty větší, mi docela vyhovují.
To je přímo "Podrobný návod k montáži(i pro blby)"
Mimochodem,(většině to přijde k smíchu),ale já zas uvažuju, jak dostat elegantně okna z 01 do 04.
Ten větrací trojůhelníček mi přijde prostě geniální a v 04 mi trochu chybí.
Ale zas ty zrcátka,ty větší, mi docela vyhovují.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Jen si nevšímejte těch plastovejch trojúhelníků - jsou děsný - v jednom byl molitan, v druhým tmel bez tvrdidla a v obou díry navíc - měl tam jiný zrcátka. Minulýho majitele tej 2104 bych něčim bacil. Přemýšlím, co s tím udělám až bude teplo - minimálně zvenku něčím zakrýt aby to nějak vypadalo (momentálně molitan a hadr).
Při jízdě mi drásá nervy ultrazvuk, ještě nevím, odkud to jde přsně, ale jsou to pravé dveře. Zespoda jsem je taky navrtával, byla v nich voda a neměly ještě odtok. Asi o dělá vzduch o nějakou škvíru, ale nevim.
Okna z 2101 do 2105 ... tam bude problém, že jsou jen na jednu kladku a ta je úplně jinde - nebylo by to vyvážený, okno by padalo dopředu Ty dvě kladky dělaj hodně.
Kdyby to nahoře nebylo nachystaný na další kladku, nemám ponětí, co bych dělal. Ten trojúhelník je skoro pozvánka pro zloděje
Jinak k tomuhle mě dovedl jinej nápad - původně jsem chtěl přišroubovat kličky do skla, všechno šlo dobře, jenže jsem hovado malinko přitlačil na vrtačku a sklo mi prasklo (mám vrták do skla).
Při jízdě mi drásá nervy ultrazvuk, ještě nevím, odkud to jde přsně, ale jsou to pravé dveře. Zespoda jsem je taky navrtával, byla v nich voda a neměly ještě odtok. Asi o dělá vzduch o nějakou škvíru, ale nevim.
Okna z 2101 do 2105 ... tam bude problém, že jsou jen na jednu kladku a ta je úplně jinde - nebylo by to vyvážený, okno by padalo dopředu Ty dvě kladky dělaj hodně.
Kdyby to nahoře nebylo nachystaný na další kladku, nemám ponětí, co bych dělal. Ten trojúhelník je skoro pozvánka pro zloděje
Jinak k tomuhle mě dovedl jinej nápad - původně jsem chtěl přišroubovat kličky do skla, všechno šlo dobře, jenže jsem hovado malinko přitlačil na vrtačku a sklo mi prasklo (mám vrták do skla).
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
A co tam dat takovej ten plech, co se nasadi na roh trojuhelnicku a na nej se pridela klicka? Nam upadla, tak sme to udelali takhle a na to nikomu zapalovac nepomuze.
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Calling name Bastl One
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Na pravym okne jsem to měl taky tak, ale nelíbilo se mi to. Už to prostě není ono. Krom toho zapalovač je naprosto zbytečnej, stačí trošku zatlačit a klička je dole.
Já trojúhelník stejně nikdy nepoužíval - štvalo mě, že blbě těsní a věčně tim táhne a dělá to kravál. Tak jsem si vždycky dal práci a zacvaknul ho, "učesal" těsnění kolem a už ho neotevíral.
Skla 05 se mi naopak zamlouvaly víc. Nehledě na to, že se mnohem líp stahujou.
Já trojúhelník stejně nikdy nepoužíval - štvalo mě, že blbě těsní a věčně tim táhne a dělá to kravál. Tak jsem si vždycky dal práci a zacvaknul ho, "učesal" těsnění kolem a už ho neotevíral.
Skla 05 se mi naopak zamlouvaly víc. Nehledě na to, že se mnohem líp stahujou.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Tak to je pak jina Myslel sem, zes to delal, aby ti tam zas nevlezli ...dmatej píše:Na pravym okne jsem to měl taky tak, ale nelíbilo se mi to. Už to prostě není ono. Krom toho zapalovač je naprosto zbytečnej, stačí trošku zatlačit a klička je dole.
Já trojúhelník stejně nikdy nepoužíval - štvalo mě, že blbě těsní a věčně tim táhne a dělá to kravál. Tak jsem si vždycky dal práci a zacvaknul ho, "učesal" těsnění kolem a už ho neotevíral.
Skla 05 se mi naopak zamlouvaly víc. Nehledě na to, že se mnohem líp stahujou.
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Calling name Bastl One
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
A takhle jsem pokračoval :
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=80465#80465
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=80465#80465
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).