Scotova NIVA
Moderátor: Moderátoři
Re: Scotova NIVA
To je rizeni ekonomizeru pro karbec ozon. Meri to otacky a je do toho priveden signal od mikrospinace na karburatoru, ktery signalizuje jestli je seslaply plynovy pedal. Vystupem pak je signal pro elektropneumaticky ventil, ktery k membrance ekonomizeru na karburatoru pusti bud podtlak ze sani motoru (tim povoly volnobeh) nebo atmosfericky tlak (coz zavre volnobeh). Volnobeh je povoleny vzdy krome situace, kdy plynovy pedal neni seslapnuty a otocaky jsou tusim nad 1000 rpm (nebo podobna hodnota). Tedy pri brzdeni motorem se uzavre privod paliva.
Elamg pneuventil byva na pravem podbehu a vedou do nej dve tenke hadicky. Z te hadicky, ktera vede ke karburatoru, nesmi jit pusou sat vzduch (kdyz ji odpojis od ventilu). Pokud sat jde, pak je znicena membranka ekonomizeru. Tu najdes presne v tom miste, kam hadicka na karbec vede.
Ze ventil dela co ma jde slyset / citit primo na ventilu. Kdyz teply motor vytocis a pustis plyn, tak ve ventilu cvakne a jak otacky dost klesnou, tak v nem cvakne znovu. Kdyz od ventilu na volnobeh odpojis napajeni, musi motor zdechnout. (ventil privede na membranu atmosfercky tlak, volnobeh se zavre).
Elamg pneuventil byva na pravem podbehu a vedou do nej dve tenke hadicky. Z te hadicky, ktera vede ke karburatoru, nesmi jit pusou sat vzduch (kdyz ji odpojis od ventilu). Pokud sat jde, pak je znicena membranka ekonomizeru. Tu najdes presne v tom miste, kam hadicka na karbec vede.
Ze ventil dela co ma jde slyset / citit primo na ventilu. Kdyz teply motor vytocis a pustis plyn, tak ve ventilu cvakne a jak otacky dost klesnou, tak v nem cvakne znovu. Kdyz od ventilu na volnobeh odpojis napajeni, musi motor zdechnout. (ventil privede na membranu atmosfercky tlak, volnobeh se zavre).
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Scotova NIVA
Jaj, další složitost
Tak aspoň vím, že tam ten další hnědý kabel má smysl. Nemohl jsem to nikde najít, ani v katalogu náhradních dílů. Díky za vysvětlení.
Re: Scotova NIVA
To bude ekonomizer. Na karburatoru máš spínač, podtlakovy ventil volnoběhu a hnědý kabel vede z kontaktu č.1 indukční cívky na ekonomizer pro snímání otáček.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Scotova NIVA
Tak jsem dneska na pokraji smrti mrazem a sněhem namontoval to bezkontaktní zapalování. Zkusil jsem to natočit a ...nic. Nastalo pět minut paniky, ale nakonec jsem přišel na to, že mám málo nacvaknutý VN kabel na cívce. Seřídil jsem ten předstih na cca 9stupnů trochu jsem pošteloval karburátor a myslím, že to jede. Asi by to chtělo ještě věnovat nějaký čas tomu seřízení, ale myslím, že to jede nejlíp za tu dobu co to auto mám. Včera opravě přepólování svíčky zmizel problém s dobíjením a dnes po výměně zbytku s cukáním a skákajícím otáčkoměrem. Díky všem za cenné rady.
Re: Scotova NIVA
Ted by to chtelo nechat nekde udelat ventily a seridit predstih a karbec s pouzitim profi zarizeni a pak uz jen jezdit a jezdit
. K tomu bezkontaktu doporucuju poridit druhy ten "ridici blok" a vozit ho s sebou. Nemuzu rict, ze by se to sralo, ale kdyz mi to jednou odeslo, tak z bezproblemove jizdy par skubnuti a konec. Auto mrtvy, pritom staci malo - nacvaknout druhy zapalovani a frci se dal.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Scotova NIVA
Tak super, že se podařilo:)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Scotova NIVA
Kupovat díly do foroty mně zatím nenapadlo. Ještě nemám to správné lada myšlení
Ono je těch dílu potřeba až až i tak, když má člověk ve stáji 3 kobyly.
Re: Scotova NIVA
@Vašátor: Po počáteční panice, kdy mi to nejelo je to teď super pocit. Fakt mám radost, že jsem to zvládl. Před nedávnem bych ani nepomyslel, že to dokážu. Už vím, jak se cítí astronauti, když opraví Hubbleův teleskop. Jinak řídicí jednotku jsem dal pod rezervu. Jediné další místo, kde by ten kabel dosáhl je za čtvrtou svíčkou a tam mi přišlo, že by to bylo zbytečně tepelně namáhané. Přikládám fotky, kdyby se v budoucnu někdo chtěl inspirovat.
- Teepee
- Příspěvky: 4360
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Scotova NIVA
Pěkné pěkné, krásný upgrade a pokrok.
Jen si vzpomenu na ladění karburátoru s pomocí zařízení = šroubkem bohatosti stáhneme emise na předepsaných 1,5%, už se mi otevírá kudla v kapse.
Škodovka v srpnu z STK dokuckala chvílema na na na na tři válce a když uškrtíš a rozkuckáš 105L (33kW), tak to je opravdu řidičský zážitek.
Tak pevně doufám, že JmJ mluvil o přístrojích u Vašátora v dílně.
A já jdu dál přemýšlet o jarním kutilství vs. https://www.skodamotor.cz/clanky/servis-karburatoru/
Jen si vzpomenu na ladění karburátoru s pomocí zařízení = šroubkem bohatosti stáhneme emise na předepsaných 1,5%, už se mi otevírá kudla v kapse.
Tak pevně doufám, že JmJ mluvil o přístrojích u Vašátora v dílně.
A já jdu dál přemýšlet o jarním kutilství vs. https://www.skodamotor.cz/clanky/servis-karburatoru/
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Scotova NIVA
Se slzou v oku vzpomínám na svou Škodu 105L, moje druhé auto, plně naloženou na první dovolenou a kopec z Hlučína na Opavu, který musela zdolat. Nikdy nezapomenu, jak se to sunulo silou vůle pomalu nahoru. Jsem rád, že Princezna má veteránské papíry a na emisích mi už do nastavení karburátoru nehrabou.
Re: Scotova NIVA
Dneska jsme absolvoval s Princeznu STK, bez ztráty kytičky. Za poslední 2 roku najela 1734km. Docela se mi to při čekání na STK vleklo, tak jsem tátovi koupil na bazoši nová kola. Má drahá manželka byla tak hodná, že je hned vyzvedla v brněnském Canocaru cestou do divadla. Už se těším, až je nasadíme.