Scotova NIVA

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6696
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od JmJ »

To je rizeni ekonomizeru pro karbec ozon. Meri to otacky a je do toho priveden signal od mikrospinace na karburatoru, ktery signalizuje jestli je seslaply plynovy pedal. Vystupem pak je signal pro elektropneumaticky ventil, ktery k membrance ekonomizeru na karburatoru pusti bud podtlak ze sani motoru (tim povoly volnobeh) nebo atmosfericky tlak (coz zavre volnobeh). Volnobeh je povoleny vzdy krome situace, kdy plynovy pedal neni seslapnuty a otocaky jsou tusim nad 1000 rpm (nebo podobna hodnota). Tedy pri brzdeni motorem se uzavre privod paliva.

Elamg pneuventil byva na pravem podbehu a vedou do nej dve tenke hadicky. Z te hadicky, ktera vede ke karburatoru, nesmi jit pusou sat vzduch (kdyz ji odpojis od ventilu). Pokud sat jde, pak je znicena membranka ekonomizeru. Tu najdes presne v tom miste, kam hadicka na karbec vede.

Ze ventil dela co ma jde slyset / citit primo na ventilu. Kdyz teply motor vytocis a pustis plyn, tak ve ventilu cvakne a jak otacky dost klesnou, tak v nem cvakne znovu. Kdyz od ventilu na volnobeh odpojis napajeni, musi motor zdechnout. (ventil privede na membranu atmosfercky tlak, volnobeh se zavre).
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 543
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od scot »

Jaj, další složitost :) Tak aspoň vím, že tam ten další hnědý kabel má smysl. Nemohl jsem to nikde najít, ani v katalogu náhradních dílů. Díky za vysvětlení.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9507
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Vašátor »

To bude ekonomizer. Na karburatoru máš spínač, podtlakovy ventil volnoběhu a hnědý kabel vede z kontaktu č.1 indukční cívky na ekonomizer pro snímání otáček.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 543
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od scot »

Tak jsem dneska na pokraji smrti mrazem a sněhem namontoval to bezkontaktní zapalování. Zkusil jsem to natočit a ...nic. Nastalo pět minut paniky, ale nakonec jsem přišel na to, že mám málo nacvaknutý VN kabel na cívce. Seřídil jsem ten předstih na cca 9stupnů trochu jsem pošteloval karburátor a myslím, že to jede. Asi by to chtělo ještě věnovat nějaký čas tomu seřízení, ale myslím, že to jede nejlíp za tu dobu co to auto mám. Včera opravě přepólování svíčky zmizel problém s dobíjením a dnes po výměně zbytku s cukáním a skákajícím otáčkoměrem. Díky všem za cenné rady.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6696
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od JmJ »

Ted by to chtelo nechat nekde udelat ventily a seridit predstih a karbec s pouzitim profi zarizeni a pak uz jen jezdit a jezdit ;-). K tomu bezkontaktu doporucuju poridit druhy ten "ridici blok" a vozit ho s sebou. Nemuzu rict, ze by se to sralo, ale kdyz mi to jednou odeslo, tak z bezproblemove jizdy par skubnuti a konec. Auto mrtvy, pritom staci malo - nacvaknout druhy zapalovani a frci se dal.
VAZ 2104 1.3 1989
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“