Scotova NIVA

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1530
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Když vidím to uchycení, tak bych tipoval, že posuvem tělesa válce v třmenu.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 950
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Luděk Ondrůch:
Jak jsem Romanovi rikal, nikdy jsem to neserizoval a vzdy to fungovalo, vzdy jsem to jen odvzdusnoval a valecek si v trmenu povyleze, jak je potreba. Na zavitu jsem to ladil jen u rapida a to proto, ze to bylo moc uz vylezle. U me 2013 nivy, kdyz jsem menil kapalinu za silokonovou, tak jsem pracovni valecek rozebral a vymyl lihem a vycistil (i hlavni valec jsem prolil lihem) a valecek zatlacil, nalil jsem do nadobky kapalinu a pak uz jen naslapal (nekdo drzel pedal), povolil odvzdusnovak a tak nekolikrat po sobe, kdyz prestal jit vzduch, tak uz spojka fungovala jak ma.
Problem by byl, kdyz by nekdo mamontoval vic vylezlej valecek.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 520
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od scot »

@Luděk Těleso toho válce je právě napevno. Ten rantlík u prachovky zapadne do vybrání v tom uchycení. Na mojí staré nivě je ta tyčka délkově stavitelná. Tady to stavitelné není nebo jsem na to nepřišel.
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 950
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

Vsak tam kvuli velke delce toho pracovniho valecku uz nic k serizovani nebude a pocita se s tim, ze to vzdy vyjde... jeste vzpominam na jeden problem, kdy u kratke nivy mi pistek v pracovnim valecku nezalizal a pak to malem ohlo vypinaci paku spojky, protoze vzdy jen povylezl, ale to bylo stavem toho valecku.
2 scot:
Kdyz budes chtit mit jistotu, ze to nemas na "tvrdo", tak tlac na pistek a povol na chvilinku trochu odvzdusnovak a po vytlaceni trosky kapaliny rychle dotahni, tim si tam tu vulicku nastavis..., ale to jsem nikdy nedelal, nikdy to nebylo potreba, vzdy jsem tam u vsech aut uz po odvzdusneni minimalni vulicku mel, nikdy jsem zadnou spojku neposkodil a to mam s autama s hydraulickou spojkou najeto pres 600tis.km Nejvic mi poskodil spojku jeden clovek, ktery jel s moji starou dlouhou nivou 200km s nohou na spojce a pak zminil, ze mu u jeho auta porad odchazi spojka, tak jsem se uz nedivil.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 520
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od scot »

No, ono to asi funguje jak má. Jen jsem byl překvapený, že to nejde seřídit.
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 950
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

Ono i u skodovek to mely serizovaci jako posledni skodovky s motorem vzadu, pak favo a felda spojka lankem a to i felda 1.6 (naddimenzovane a bezporuchove) a pak se zas do toho vlozil koncern a fabie a octavka vse je hydraulika a nejlepsi 6q, kde je spojkovy prasatko nejak soucasti spojkovyho loziska, takze na opravu musi prevodovka ven, coz jsem mel u 4x4 praci na 3 dny, misto hodky na poreseni prasatka venku :(.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 520
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od scot »

Minulý týden jsem přivezl Nivu domů po přetěsnění převodovky a výměně rozvodů. Motor moc netáhl, bylo slyšet ve výfuku, že není seřízený předstih. Trochu jsem pootočil rozdělovačem a je to lepší, ale budu muset koupit stroboskopickou lampu abych to seřídil lépe. Cestou na přezutí to ještě škubalo, ale pomohlo natankovat 20litru benzínu bez biosložky. Holt to dlouho stálo. Konečně jsem vyzul Voltyre a dal tam civilnější kola, hned je ta jízda příjemnější. Rád bych se ještě zeptal na seřízení volnoběžných otáček. Pokud jsem to správně pochopil, levý šroubek určuje množství a pravý bohatost směsi. Mám teď volnoběžné otáčky kolem 1200, pro jejich snížení bych tedy měl přitáhnout při zahřátém motoru levý šroub. Je to tak?
Přílohy
karburator.jpg
prezuti.jpg
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6683
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od JmJ »

Ano. Vlebo mnozstvi, vpravo bohatost.

Bohatost pritahovat az do bodu, kdy zacnou klesat otacky a pak treba pul otacky povolit, mnozstvi tak na 800 rpm, mozna 800 rpm se zaplymi svetly.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10637
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Luděk Musil »

Pro správné seřízení karburátoru je potřeba napřed správně nastavit předstih :idea:
Jako karburátor (nějak) nastavíš a doladíš ... ale nebude to ono.
Ideální je postup:
1. řetěz/ventily
2. rozdělovač (odtrh, předstih)
3. karburátor
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 520
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od scot »

No, chtěl jsme jen snížit ty volnoběžné otáčky, nechtěl jsem se pouštět do větších akcí :D. Jinak řetěz je teď vyměněn, ventily se dělaly před cca 1000Km, seřízení odtrhu jsem si večer nastudoval a stroboskop objednal. Stejně mi hlodá myšlenka zda nepořídit bezkontaktní zapalování a tím se vyhnout případným problémům s rozdělovačem.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6683
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od JmJ »

Bezkontakt je jasna volba. Lepsi jiskra, stabilnejsi chovani, vyrazne mene udrzby.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 520
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od scot »

Nebude to problém při uznání historické způsobnosti? Nicméně asi to jednou za 5 let můžu přehodit zpět.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6683
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od JmJ »

scot píše: stř lis 05, 2025 06:32 Nebude to problém při uznání historické způsobnosti? Nicméně asi to jednou za 5 let můžu přehodit zpět.
To bohuzel nedokazu posoudit :-(. Pro me to natolik vylepsilo pouzivani auta, ze bych mel radsi auto na obyc znazkach, nez se toho zbavoval. Stejne jako 5 kvalt a elektricka sahara.
VAZ 2104 1.3 1989
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“