Já měl v roce 1990 dostat Favo, ale nebyl k dostání, tak jsem dostal Universal, což byla polská splácanina neotřelých vlastností, aneb co se sehnalo v RVHP
* Berany ocelové, chromované, šířka - obrovská oproti Favu, později jsem zjistil, že to byl americký standard pro závodky a používám je dodnes
* Rám polské kvality, ocelový, stříbrná metla. Vidlice měla 4 bodové svary, překryté chromovaným krytem. Když mi bylo asi 17, tři svary praskly, čtvrtý a chrom to udržel pohromadě, když jsem s tím jel s kamarádem skoro profi závodníkem z Výškova do Michálek nad planou 75 km/h.
* Sedačka pravá závodnická laminátová, tvrdá jako prase, mám jí dodnes, zlí jazykové říkají, že to bylo, aby si cyklista nesedal a koukal dupat!
* Jeden tác (později jsem to vyměnil za dvojtác 54+48, proto ta maximální rychlost šusem)
* Pětikolečko Favorit a přehazovačka Favorit. Cca 2001 se rozletěla, když jsem si stoupl a na těžkou čtyřku to napálil do kopce v Plzni.
* Brzdy tuším asi jako na Pionýru nebo Sobi20, jednou v dešti mi ty tvrdý špalky nechtěly zabrat, od té doby vím, k čemu jsou ty výjezdy před serpentýnami pro kamiony - použil jsem jeden, do štěrku jsem vletěl asi 40 a kupodivu se nerozsekal.
* Ráfky 32x630 aka 27x1,25, opět americký standard, u nás se používá 622. Vydržely všechno, jen ne to, když jsem s nimi v 17 letech dělal hodiny, tj. cca v 50 km/h zadupnout zadek a udělat prudkou otočku nahoru - na 5 m silnici. Dneska nechápu, jak jsem to dělal, ale asi při pátém pokusu se mi zlomilo zadní kolo.
* Pláště a duše, oranžové boky Stomil, zadní kolo explodovalo, když jsem ho nafoukal, nechal před domem a šel se přezout.
* Ještě to mělo dynamo a přední i zadní světlo, aj docela slušný. Přední mi zničil zloděj na balkoně, kterého jsme nachytali, a světlo mu z balkonu spadlo.
Evoluce pokračovala.
* Pláště používám dodnes stejné Rubena nebo teď už se to zase jmenuje jinak, akorát se mění jméno výrobce.
* Ráfky - naposledy jsem objednal i s výpletem, a to jsem měl radši ty prachy hodit oknem, klidně je někomu dám, jsou jako polský originál. Ale sehnal jsem i kvalitnější, ty jsou tvrdé jako prase, nekroutí se.
* Rám a vidlice - protože nepasovala jen vidlice, mám
jeden z posledních vyrobených rámů Favorit Rokycany. Jednou jsem utahoval zadní kolo golou, praskl, ale podařilo se mi ho zavařit, zázrak, už drží asi 10 let. V roce cca 1997 stál tuším 1300 Kč.
* Nové brzdy za 500 též 1997.
* Dvojtác tuším 52 42 nebo tak nějak, prostě když už nemůžu, sodím to, a snažím se přežít, aniž bych slezl. Příp. se s tím dá vyjet i po pěšině v lese.
* Asi 3 roky zpět jsem dostal odvahu a koupil jsem nové sedmikolečko a přehazovačku. Jako jelo by to asi i 80, ale jednak to neušlapu, jednak se přes 60 bojim
* Světel a držáků už mám nadbytek.
Čili Favo žije, letos jsem ale najel jen asi 100 km .... ve dvou jízdách.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).