Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Jan Vaníček
Příspěvky: 1110
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Jan Vaníček »

Ona ji trochu nalomila dcera ... . :) .
Žena mi jen důrazně připomněla, že chceme stavět dřevník :) . Tak jsem ji ujistil, že jsem právě objednal dřevo ( na stavbu) a už moc neprotestovala ... .
Jan Vaníček
Příspěvky: 1110
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Jan Vaníček »

Běloušek už v květnu vyjel a získal novou TK na další období. Ještě bude jedna zásadní úprava - dostane nové dobové (1989) střešní okno. Dokonce tu mám pána, který je montoval ještě ve fabrice, tak se na to už těší :) .
20240508_185539.jpg
Jan Vaníček
Příspěvky: 1110
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Jan Vaníček »

Tak jsem je konečně vyvezl a projeli se trochu po kopečcích. Upřímně, těch 45kobyl nic moc. Původně jsem měl strach o brzdy, ale ty byly v pohodě.
Přílohy
20240630_182108.jpg
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Marek »

Já měl zato, že Felicia měla standardně motor 450, tedy 50 koní, ne 445. A verze Super měla motor 455 se dvěma karburátory a měla 55 koní.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Jan Vaníček
Příspěvky: 1110
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Jan Vaníček »

Jasně, uklepl jsem se, moje auto by mělo mít 55, motor 1,1 mám převrtaný (uložení vložek) na 1,2, tzv Superfelicie, která se ale dělala až od ledna 1961, já mám 12/1960. Kolik je ve skutečnosti nevím, motor má ale veškeré atributy nejsilnější verze. Ono se s tím dá jezdit i po těch kopcích, tak prostě jedeš za 2 třicítkou na pohodu, jenže zrovna v té Itálii všichni spěchají a když jedeš pomalu je za tebou hned šílená kolona a to nechceš. Nicméně sen jsem si splnil a příště budeme jezdit zase jen po zemích českých :) . Jen prosím jsem s tím autem do Itálie nejel po ose, na to bych potřeboval o týden dovolené více. Sice takový plán stále je, ale jet s plnou polní přes Brenner, nebo Reschenpass či St. Leonard asi ne :) .
Jinak Superb v této soupravě ve 4 dospělých a plnou bagáží krásných 7L/100km.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Marek »

Nejsilnější verze s motorem 455 měla dva horizontální karburátory. Slabší verze měly karburátor jeden. Samozřejmě on nebyl rozdíl jen v kubatuře. Motory 440 až 455 měly zásadní rozdíly i ve stupni komprese, časování rozvodu, regulaci předstihu a dalších detailech. Důkazem toho je třeba skutečnost, že motor 450 má 50 koní, přitom je to objem 1089 (stejně jako motor 440), zatímco slabší motor 445 s výkonem 45 koní je kubatura 1221 (stejně jako motor 455).

Krásná vzpomínka na tyhle poctivě stroje. Někde mám dokonce k tomu i seřizovací tabulky, kde jsou všechny tahle údaje pohromadě.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Jan Vaníček
Příspěvky: 1110
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Jan Vaníček »

Já rozdíly těch motorů samozřejmě znám, pár jsem jich na stole měl :) .
Š450 a Felicie do 12/60 měla vždy 2 karburátory, od 1/61 existovala verze pouze s jedním, ale ta měla blok 1202 a ploché písty a byla určena pro NDR (přelom 1961/62) kvůli nekvalitnímu benzinu (jedno takové originální auto včetně DDR TP vlastním též, jen zatím čeká na renovaci). Ano Felicie má vypouklé písty, tedy větší komprese v obou kubaturách, hlavy s většími sacími písty, "ostrou" vačku a rozdělovač bez podtlakové regulace předstihu. Karburátory jsou také jinak tryskované a osazené. A jak jsem se zmínil výše, blok motoru má v obou kubaturách trochu jiný tvar proti standardu 440/Octavia a 445/1202/Octavia Super. Jinak Octavia TS by měla mít stejný motor, jako Felicia Super, co se týká vnitřností a periferií určitě, ohledně bloku nevím, naživo jsem originál neviděl. Snad jsem teď v kostce nic nezapomněl :).
Ano, hodně lidí nemá originální motory, hodně používá různé varianty od 1202 po 1203 a TAZ včetně 1500. Já mám na první pohled vše tak, jak má být, hlavu na přeměření vrtání nikdo sundávat nebude, stejně tak tvrdá sedla v hlavě a gufero na klice ve spojení s původní přebroušenou řemenicí mimo labirintu. Mám i originální motor 1,1 po GO, ale to je spíš raritka pro archyv. Ta 1,2 jede fakt lépe, byť má jen o 5 kobylek více
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Marek »

Mně se na těch motorech (a samozřejmě i jiných z té doby) líbila ta variabilita. Bylo to vlastně vidět u škodovky i později, v dobách od Š1000 do Š120LS. Bloky, písty, kliky, vačky, karburátory, rozdělovače..... Dalo se doslova čarovat.
Dneska motor buď sto let pořád stejný, anebo naopak neskutečně odlišný mnoha díly, které ovšem nejsou mezi sebou záměnné a tudíž variabilita absolutně padá.

Už to není, co to bývalo.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Vašátor »

Muselo to být krásné pocestování. Honzo, doufám, že se uvidíme na podzimním srazu :)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1393
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Marek píše: úte pro 20, 2022 18:50 Až to budeš dělat potřetí, budeš to mít za dopoledne hotové i s kávou a obědem.
Doufám, že mezi druhou a třetí výměnou uplyne víc času. Ale už jsem rychlejší, půl dne na rozebrání a půl dne na smontování.
Výměník Febi vyměněn za Mahle. ;)
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Teepee »

Tak to FEBI nevydržel ani dva roky. Je nemrznoucí směs OK?
Mahle taky dobrý, věřil bych Nissensu.

U ŠO3 z 12/2013 byly vodní chladiče vpředu z výroby KEIHIN a DELPHI. Ten první neznám a Delphi bych si tam určitě nedal. Koupil jsem oba NISSENS.
Expanzku bez silikagelu jsem dal FEBI a nefungovalo snímání hladiny. Tak letěla a koupil jsem originál Škoda.
U mě chladič motoru dojel na šutr ze silnice.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1393
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Teepee píše: pon zář 30, 2024 09:22 Tak to FEBI nevydržel ani dva roky. Je nemrznoucí směs OK?
Mahle taky dobrý, věřil bych Nissensu.

U ŠO3 z 12/2013 byly vodní chladiče vpředu z výroby KEIHIN a DELPHI. Ten první neznám a Delphi bych si tam určitě nedal. Koupil jsem oba NISSENS.
Expanzku bez silikagelu jsem dal FEBI a nefungovalo snímání hladiny. Tak letěla a koupil jsem originál Škoda.
U mě chladič motoru dojel na šutr ze silnice.
Nemrznoucí směs byla v průběhu měněná, protože se mezitím měnila expanzka. A tehdy se na cestu (asi 200km) domů neustále dolévala obyčejná voda, aby se dojelo. Nevím. FEBI zkusím reklamovat a budu doufat, že Mahle bude lepší. Pokud ne, zkusím najít zase jiného výrobce (třeba Nissens).
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“