Relátka na Nivě

Moderátor: Moderátoři

Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Relátka na Nivě

Příspěvek od Henry »

K teme velmi neviem co povedat okrem toho, ze ked ten jav nastal raz, bude sa pravdepodobne opakovat, ale vidim, ze aj ty si uz odpovedas sam :)
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Relátka na Nivě

Příspěvek od Mara »

Tak nahodit nejaky problem je to nejmensi. Rozmisteni a popis relatek se tady vyskytnul par stran zpatky, ale i tak jsem to nezjistil. Ono se taky podobne zavady spis smeruji k autoelektrikari, ale nekdy se to opravi i samo :) Abych sel po dratkach, tak nato jsem tam vselijak nacpal dost husich krku navic a nebylo to tak nezbytne.
Taky jsem koukal na zbytky jine elektroinstalace a z tama z ni zamenil relatka. Koncovky dratu od rele k motoru byly s ockem jak k altiku, cerveny a cerny silny ( matne vzpominam) zbyle 2 k rele jsou stejne barvy asi ruzovobile ci r. cerne. Hlavni rele to asi taky neni, protoze bez jednoho z tech 3 to nejelo vubec. Ale hlavne jak je zpraveno, jen by bylo lepsi vedet jak :D
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Relátka na Nivě

Příspěvek od Mara »

Henry mel samozrejme pravdu:) Dneska jsem sel po dratkach a dosel az cernym hrubym dratem k sani do hlavy motoru ( konektor s jednim spojem) a co to vlastne je, predehrev vzduchu za studena? Potom je z relatka cerveny silny a ten ma pobliz rele slot pro obrovskou pojistku, ale ta tam chybi.. ( muzu dodat z lancie asi 20A, ale asi nemusi byt duvod, kdyz tam doted nebyla), no a od pojistky to kupodivu vede snad na kastli u baterie, jako ukostreni (cerveny ,- ). Tak otazka by byla porad stejna, i kdyz uz to mozna zas necvaka, ale to se po 2-3h na dalnici nejak nedalo poznat.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Relátka na Nivě

Příspěvek od Henry »

Ano, to je obvod vyhrievania sania (jezko). +12 V by priamo z baterky malo prichadzat do velkej poistky 50 A, potom to ide do spinanej casti relatka a odtial do jezka. Spinacia cast relatka dostava + z jednej z tych 3x 15 A poistiek a dalej je spinana RJ na kostru podla teploty a napatia (teplota vody <65°C & teplota vzduchu v sani <80°C & napatie baterie >8 V). Pozri schemu na obrazku. Cvakat by to mohlo kvoli nejakemu zlemu kontaktu bud v spinacej vetve relatka alebo niektorom z tych cidiel, ale nerozumiem tomu ubytku napatia, pretoze ked ti tam ta maxipoistka chyba (20 A nahradu ti asi rychlo prepali, jezko ma udajne spickovy odber 60 A), jezko nebude vobec funkcny a teda odber by mal byt nulovy. Spinacia cast relatka asi bude mat odber zanedbatelny. Ja tam toho jezka vobec nemam a motor mi normalne startuje za studena.
Přílohy
Jezko
Jezko
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Relátka na Nivě

Příspěvek od Mara »

To je kompletni popis, dane problematiky, ted to budu muset nejak zpracovat :) Diky.
Urcite mam teda spatne zapojeny ten cerveny silny a proto nejspis ta velka pojistka je nezapojena. To ale zatim s cvakanim rele nejspis nesouvisi a rele teda asi cvaka z tech malych dratku, teda toho od pojistky a k rj. Netusim v jakem momente to v originale jezka zacne krmit vyraznym proudem a jaky to muze mit vliv treba na start se slabsi baterii. Jestli to spina hned pri kazdem studenem startu? To snad muze byt lepsi mit i odpojene, pro nezdimani baterky. Nejaky snimac teploty kdyby daval chvilkove nizky udaj, tak by to relatko mohlo procvaknout? Jeden sedy dratek ve svazku k motoru jsem musel doizolovat, ale myslim, ze to jeste procvakava..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Relátka na Nivě

Příspěvek od Luděk Musil »

Já měl toho ježka na všech (3) SPi odpojenýho, protože LPG a předehřev spolu nekamarádí :idea: . A navíc to funguje jen pár vteřin po startu na plný pecky, následně to jede chvíli na poloviční výkon a po cca minutě nebo tak něco to vypíná úplně. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Relátka na Nivě

Příspěvek od Henry »

V manuale sa nepise, ci to kuri aj pocas startovania, ale podla schemy nevyzera, ze by tomu nieco branilo, bolo by to zaujimave odmerat. Kazdopadne po starte uz urcite ano, spickovy odber 60 A po par sekundach spadne nasledne na cca. 20 A, co je stale velmi vela (cca. dvojnasobok dialkovych svetiel!). Navyse podmienky, za ktorych to zostava zapnute (teplota vody <65°C & teplota vzduchu v sani <80°C & napatie baterie >8 V), trvaju podla mna dost dlho, neviem ako rychlo stupa teplota v sani, ale 65°C vody je motor takmer zohriaty na prevadzkovu teplotu. Pri kratkych jazdach to v zime kludne moze byt vacsina casu behu motora. SPI GM ma celkovo tieto rozne podmienky (napr. aj min. RPM bez vstrekovania paliva pri brzdeni motorom) nastavene nepochopitelne velmi vysoko.
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Relátka na Nivě

Příspěvek od Mara »

No ty otacky pri brzdeni motorem jsou vyssi, ale uz jsem si i zvyknul, co jineho taky. Rele uz necvaka, uz mi jen zacal svitit check engin 13lpg, 15,25,34, a nechce se mi v tom ted vrtat. Asi to chce kontrolu snimace nasavaneho vzduchu (ten ve filtrboxu). Jinak teplota motoru pro rj je jenom ten snimac teploty u chladice a ten snimac na hlave motoru je jen pro budik? Auto jinak jede normalne.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Relátka na Nivě

Příspěvek od Henry »

Ano, teplomer na natrubku je pre RJ, teplomer na hlave pre budik. To sa ti zosypalo naozaj dost chyb, budes mat co robit. Nemoze to byt nejakou vadou v kabelazi? Ja odkedy som vsetky chyby odstranil, uz sa ziadne nove nastastie neobjavuju. Akurat uz aj vymeneny novy snimac skrtiacej klapky zacal "vynechavat".
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Relátka na Nivě

Příspěvek od Cory »

Cvakanie rele suvisi s chybou 15. Straca sa ti kontakt na snimaci teploty a pri tom RJ ako ochranny mechanizmus spusta ventilatory. RJ dostava nespravny udaj o teplote, zere ako krava, dymi, cuka atd.
Chyba 25 zvykne ostat ulozena po demontazi filterboxu a odpojeni cidla.
Chyba 34 detekuje nizky tlak v sacom potrubi. Ako keby ti niekde prisavalo falosny vzduch, alebo si nechal nezapojenu hadicku od snimaca...pripadne je derava.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Relátka na Nivě

Příspěvek od Mara »

Snimac klapky jsem jednou dal nejakou druhovyrobu a zanedlouho jsem daval zpaky stary origo. Uz ale nevim jestli by jeste fungoval, ten z druhovyroby. Nekdy se ty chyby checku vzpamatuji ani se nevi jak. Hodne mi pomohlo presunout snimac rychlosti z pridavky do kufru k rezerve. Dneska jsem sundal filtrbox, zkontroloval kontakty k snimacum a po smontovani uz to zadnou chybu nehlasi. Jinak jsem mel check uz taky dlouho vycisteny.
Odmontoval jsem z kostry ten cerveny drat nejspis od jezka a te silne pojistky, ktera neni zapojena. Dal jej ma plusovou svorku a to slo do zkratu, coz teda nechapu s budu jej muset asi projit cely. Nechal jsem jej nezapojeny a nic se zatim nezmenilo. Diky.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Relátka na Nivě

Příspěvek od Henry »

Ja som snimac klapky menit musel, lebo v istej polohe trhalo celym autom (asi nie dokonale vodiva cela odporova draha?). Druhovyroba chvilu vydrzala a uz sa to zacina podobat tomu vymontovanemu originalu. Ked spojazdnim LPG, prestane ma to cele trapit.

Rezerva v kufri? Snimac rychlosti v motorovom priestore? Nechapem.

Vyzera, ze tam celu kabelaz mas taku nejaku pochybnu, to treba cele prejst. Ale jezko neni dolezity.
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Relátka na Nivě

Příspěvek od Mara »

Snimac otacek v kufru jsem taky nekde napsal. Je tam dole dost v narocnych podminkach, na te pridavne. Misto snimace jsem namontoval navic bovden k rychlosti tachometru a ten zavedl druhym koncem k rezerve. Tam uz jen stacilo nechat privedeny snimac pohanet bovdenem. Na pridavce bovden pasuje na zavit, ale snimac na bovden uz ne, ten jsem spojil druhym koncem a "izolackou", ale je od nej klid.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“