Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Moderátor: Moderátoři
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
A nemůže být problém v brzdovce? Při nastartovaném motoru vzniká podtlak a posilovač tedy pomůže a teoreticky by se mohla kapalina trochu nechat stlačit (kdyby byla mizerná nebo smíchaná s bůhví čím...)
A nebo je někde v háji nějaké těsnění, ale to by to někde teklo a nebo by to bylo stejně špatné i po chcípnutí motoru.
A nebo je někde v háji nějaké těsnění, ale to by to někde teklo a nebo by to bylo stejně špatné i po chcípnutí motoru.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
To zase nie, vsetky kvapaliny su prakticky takmer rovnako (ne)stlacitelne. Aj keby si tam nalial cistu vodu, tak aspon dokym by to zahrdzavelo, tak by to fungovalo rovnako ako s brzdovkou, az na ten rozdielny bod varu. Stlacitelne je jedine plynne skupenstvo, teda vzduchove bublinky.
Ina vec ako vnutorna (ne)tesnost HBV mi uz vazne nenapada, lebo netesnosti na koncovych valcekoch by si hned videl. Mozno je to tak, ze ked to stlacas iba nohou (bez ucinku posilnovaca), tak tie piestiky s gumickami este drzia tlak, ale ked posilnovac zvacsi tlak nohy na pedali na HBV, tak to zacne prepustat. Co to spravi, ked ten pedal pri vypnutom motore a spotrebovanom podtlaku v posilnovaci naozaj poriadne stlacis? Pedal by mal ostat tuhy a vydrzat akykolvek silny tlak.
Ina vec ako vnutorna (ne)tesnost HBV mi uz vazne nenapada, lebo netesnosti na koncovych valcekoch by si hned videl. Mozno je to tak, ze ked to stlacas iba nohou (bez ucinku posilnovaca), tak tie piestiky s gumickami este drzia tlak, ale ked posilnovac zvacsi tlak nohy na pedali na HBV, tak to zacne prepustat. Co to spravi, ked ten pedal pri vypnutom motore a spotrebovanom podtlaku v posilnovaci naozaj poriadne stlacis? Pedal by mal ostat tuhy a vydrzat akykolvek silny tlak.
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
A uz si skontroloval, kolko sa ti vracaju piestiky vpredu? Raz som to riesil na 2103, kde sa kazda doska vratila o viac nez 1mm. Cize suma sumarum 4mm chodu v prdeli. V praxi to vyzeralo tak, ze pedal brzdil az na podlahe. Po par zabrzdeniach sa to zlepsilo a definitivne si to sadlo po par stoviek km.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Cory, ale to by pedal mal dlhy chod kym tie piestiky a oblozenia nedosadnu na kotuc aj bez ucinku posilnovaca pri vypnutom motore, nie? Gabani ma ten problem, ze bez posilnovaca ma pedal tuhy s malym chodom (ako to ma byt) a az po nastartovani a nastupe ucinku posilnovaca sa mu pedal prepadne nizsie. Ale skontrolovat a vylucit tuto moznost samozrejme nic nestoji.
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
A co ještě vyměnit samotný posilovač?
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Henry, praveze paradoxne to bolo presne tak, ako to popisuje Gabani.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Pánové děkuji za rady a zde rozpoutanou diskusi.
Jsem fakt už bezradnej
Brzdová kapalina nová, koupil jsem ještě jeden HBV (19 mm průměr) ještě jedny prasatka (taky 19 mm průměr)
Nechal jsem samospadem protect kapalinu ve všech kolech, odvzdusneni vše, nikde nejdou bubliny a přesto to brzdí až na doraz a mizerně. Už jsem fakt v koncích
Ještě poslední věc zkusím nové hadice k brzdicum, jedna z nich tak nějak pumpuje
Ti už je ale poslední věc co mě napadá. Jinak chod předních válečku je v pohodě, ty se vrací nepatrně.odvzdusnoval jsem i se zataženou ručkou.
Jsem fakt už bezradnej
Brzdová kapalina nová, koupil jsem ještě jeden HBV (19 mm průměr) ještě jedny prasatka (taky 19 mm průměr)
Nechal jsem samospadem protect kapalinu ve všech kolech, odvzdusneni vše, nikde nejdou bubliny a přesto to brzdí až na doraz a mizerně. Už jsem fakt v koncích
Ještě poslední věc zkusím nové hadice k brzdicum, jedna z nich tak nějak pumpuje
Ti už je ale poslední věc co mě napadá. Jinak chod předních válečku je v pohodě, ty se vrací nepatrně.odvzdusnoval jsem i se zataženou ručkou.
Moje první Láďa NIVA 1,6, 89
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Ak teda je pedal na podlahe a auto stale nebrzdi, tak je chyba v HBV. Za predpokladu, ze to je odvzdusnene.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Takže vylučovaci metoda :rolleyes: :D
3x prasatko který drží svorky. Hbv v pořádku, pedál tvrdý i po nastartování 8)
Teď budu pokračovat tak, ze zapojim jen přední okruh( dva pistky) a potom to ofpojim a zkusím zadek s tím jedním pistkem na 2 okruhu s uvidí se kde je chyba ( doufám)
3x prasatko který drží svorky. Hbv v pořádku, pedál tvrdý i po nastartování 8)
Teď budu pokračovat tak, ze zapojim jen přední okruh( dva pistky) a potom to ofpojim a zkusím zadek s tím jedním pistkem na 2 okruhu s uvidí se kde je chyba ( doufám)
Moje první Láďa NIVA 1,6, 89
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Zvláštní... Obdivuji tvé úsilí... Podobně záhadně jsem se trápil s motorem MPI...
Trochu nechápu že mi nikdy brzdy nedělali nic podobného, už jsem jich měnil a poskládával hodně, i z nových i použitých dílů a nikdy jsem neměl problém, vyměnil, odvzdušnil i v jedné osobě a dobrý...
Věřím že to dobře zvládneš
Trochu nechápu že mi nikdy brzdy nedělali nic podobného, už jsem jich měnil a poskládával hodně, i z nových i použitých dílů a nikdy jsem neměl problém, vyměnil, odvzdušnil i v jedné osobě a dobrý...
Věřím že to dobře zvládneš
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Mě by zajímalo, kde byla chyba.
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Došla ta rekonstrukce ke zdárnému konci? Býval to pro mně nejlepší thread celého fóra.
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 919
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
2 Ondra1,7mpi:
vidis a ja na dlouhe nive taky nikdy nedokazal dat brzdy do top stavu, mam 3. brzdovy valec (je stejny se samarou) a stejne dlouhej chod pedalu. Na Pamiru mi to zacalo v peknym sesupu brzdit asi na 15. slapnuti, kdyby nezacalo, tak uz tu nic ted nepisu. Pak jsem zjistil, ze mi u zadniho prasatka uplne chybely sroubky, co ho drzi, tak asi musely byt nejak zatlacene pistky a trvalo, nez jsem je vyslapal... jenze to je stejne jen jeden okruh, nevim jeste vliv nadmorske vysky, nad 3 tis. m n.m. U kratke nivy se brzdy zdaji byt OK, udelal jsem jen zadni prasata. Zadny jiny auto, mi takto blbe, jak dlouha niva nikdy nebrzdilo a to mam v tech brzdach vse nove, predni pistky, zadni prasata a porad jsem zkousel ten valec. Jeste mi teda na UA vbehla liska, to to brzdilo tenkrat asi nejlip a praskla mi podelne trubka k prasatku, podotykam, ze ta trubka byla nova a bez koroze, tak jsem tam koupil nejakou dloluhou na zigula (nic jineho nemeli) a mam ji doted namotanou nad diferakem.
vidis a ja na dlouhe nive taky nikdy nedokazal dat brzdy do top stavu, mam 3. brzdovy valec (je stejny se samarou) a stejne dlouhej chod pedalu. Na Pamiru mi to zacalo v peknym sesupu brzdit asi na 15. slapnuti, kdyby nezacalo, tak uz tu nic ted nepisu. Pak jsem zjistil, ze mi u zadniho prasatka uplne chybely sroubky, co ho drzi, tak asi musely byt nejak zatlacene pistky a trvalo, nez jsem je vyslapal... jenze to je stejne jen jeden okruh, nevim jeste vliv nadmorske vysky, nad 3 tis. m n.m. U kratke nivy se brzdy zdaji byt OK, udelal jsem jen zadni prasata. Zadny jiny auto, mi takto blbe, jak dlouha niva nikdy nebrzdilo a to mam v tech brzdach vse nove, predni pistky, zadni prasata a porad jsem zkousel ten valec. Jeste mi teda na UA vbehla liska, to to brzdilo tenkrat asi nejlip a praskla mi podelne trubka k prasatku, podotykam, ze ta trubka byla nova a bez koroze, tak jsem tam koupil nejakou dloluhou na zigula (nic jineho nemeli) a mam ji doted namotanou nad diferakem.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet