Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1393
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Gabani píše:Jedna víkendová oprava víka kufru :D :D
1,3 m svár na tupo :Hangman: :Hangman: :Hangman:
Úžasný pocit, když se pracně natvarovaný plech začne kroutit pod rukama... :D Z jaké síly opravuješ dveře? 0.8 mm? 1 mm?
Přílohy
Takhle to dopadlo u mne. Plech 0.8 přes celou kapotu. Nakonec jsem klepal a klepal až jsem to doklepal na celkem pěkný výsledek.
Takhle to dopadlo u mne. Plech 0.8 přes celou kapotu. Nakonec jsem klepal a klepal až jsem to doklepal na celkem pěkný výsledek.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Gabani
Příspěvky: 81
Registrován: pon pro 07, 2020 15:55
Bydliště: Žitenice

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvek od Gabani »

Panthymaeus (Honza) píše:
Gabani píše:Jedna víkendová oprava víka kufru :D :D
1,3 m svár na tupo :Hangman: :Hangman: :Hangman:
Úžasný pocit, když se pracně natvarovaný plech začne kroutit pod rukama... :D Z jaké síly opravuješ dveře? 0.8 mm? 1 mm?
Z 95 % jsem používal 1mm a 1,5mm na jednodušší ohyby. Je to trošku pakárna udělat pertl bez ohybacky jen kladivama :lol: :lol: za použití vinglů a pasoviny ve Svěráku :roll:
Jo a s tím kroucenim je to fakt... nějaký tmel bude určitě potřeba :lol: :lol:
Moje první Láďa NIVA 1,6, 89
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvek od tajga »

tusim nejake auta sa robili aj antikorove. co by vysla niva pozvarat z antikoru asi dost...keby sa este nakonzervovala, potom uz len kasna by prezivala a menit v tom motor, prevodovku, tlmice a auto na cely zivot
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvek od Cory »

Nema antikor ine vlastnosti? Pružnosť, pevnosť?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1393
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Cory píše:Nema antikor ine vlastnosti? Pružnosť, pevnosť?
Myslím, že má. Otázka je o kolik. To už by mě spíš lákalo část předělat do hliníku (díly by se museli jinak tvarovat, nejspíš i doplnit nějaké prolisy).
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvek od Saša »

Nerezů je mnoho druhů . Největší nínus je váha , velmi dobře se svařuje (i s obyčejnými kovy) . Sváry se musí pasivovat . Bohužel nerez nesmí přijít do styku s obyčejným železem , pokud tak nastane začne z místa styku také rezivět .
Co se týče hliníkových dílů dělá je někdo z Čech na 05ku . Kapotu , panely dveří , a víko kufru . Má to ale jeden hák . Zima a
stím spojené solení . Hliník ve styku s jiným kovem tvoří elektrický článek a začíná velmi rychle oxidovat zvláště za přispění soli .
Naposledy upravil(a) Saša dne ned bře 14, 2021 22:51, celkem upraveno 1 x.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvek od tajga »

ta vaha nerezoveho podvozku by bol problem, to by vazilo mozno 2x tolko. ale zase ma zmysel uvazovat zakial nie je zakaz tychto aut nejak ich nakonzervovat aby vydrzali, lebo tie co budu behat uz nechaju dozit. Hlinik sa tiez casom rosype nie ? mozno nejake zliatiny su lepsie.

Tieto DMC auta sa robili z nerezu, ale velmi tenkeho a zvnutra bol laminat aby neboli tazke. Bez nateru len plechove auto.
Přílohy
delorean.jpg
Uživatelský avatar
Gabani
Příspěvky: 81
Registrován: pon pro 07, 2020 15:55
Bydliště: Žitenice

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvek od Gabani »

Tak zase o kousek dál...
Přílohy
210BCCC6-084C-4569-89A5-2962E39A62DF.jpeg
6D888EC1-2151-4014-88A1-C8954A9F721D.jpeg
D52300A5-81D5-4D8C-AA7D-DB14348B15AC.jpeg
70566556-EA82-40E9-980C-EEAD2A0C3FA2.jpeg
Moje první Láďa NIVA 1,6, 89
Uživatelský avatar
Gabani
Příspěvky: 81
Registrován: pon pro 07, 2020 15:55
Bydliště: Žitenice

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvek od Gabani »

Tak první vrstva PUR na spodek a dveře a kapota epoxid základ (venku když už máme hezky...) :D :D 8)
Přílohy
221AE740-B59B-47EA-BD47-698821B9E2ED.jpeg
AFB27F6F-18AC-4100-A25B-C28B94A5E0E5.jpeg
3AFF6B65-24C1-4F47-99D6-B49C0B51414D.jpeg
Moje první Láďa NIVA 1,6, 89
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7272
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvek od valda1971 »

Ty dveře už tak zůstanou ? Nemyslím barvu.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4042
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvek od Georgius »

valda1971 píše:Ty dveře už tak zůstanou ? Nemyslím barvu.
Tipuju, že je z toho sušáku sundá :mrgreen:
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvek od Mara »

Ty dvere me zajimaly hned, jak se da zarovnat dlouhy svar:) Taky to mam rozpracovane na zadnich vratech a nechce se mi tam cpat nejak moc kitu. Ale uplne bez nej to taky asi jen tak nepujde. Nejake stopy po svarech co mam na aute, uplne neresim. Jsem radsi, ze to je zas pevne, ale zas je snaha at to nevypada uplne zalatane. Delat veterena atd, jsou zas jine kriteria, ale pro denni provoz se mi s tim nejak drbat nechce :)

/////

Georgius: :D
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1393
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Mara píše:Ty dvere me zajimaly hned, jak se da zarovnat dlouhy svar:) Taky to mam rozpracovane na zadnich vratech a nechce se mi tam cpat nejak moc kitu. Ale uplne bez nej to taky asi jen tak nepujde. Nejake stopy po svarech co mam na aute, uplne neresim. Jsem radsi, ze to je zas pevne, ale zas je snaha at to nevypada uplne zalatane. Delat veterena atd, jsou zas jine kriteria, ale pro denni provoz se mi s tim nejak drbat nechce :)
To se řeší takhle:
Klepat, klepat, klepat a klepat. :D A aby jsi to srovnal, musíš mít možnost dovnitř strčit ruku s babkou. :D
Já na přední hraně kapoty strávil den, jenom rovnáním jednoho dlouhého sváru.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Gabani
Příspěvky: 81
Registrován: pon pro 07, 2020 15:55
Bydliště: Žitenice

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvek od Gabani »

valda1971 píše:Ty dveře už tak zůstanou ? Nemyslím barvu.
Samozřejmě, že nezůstanou. Bohužel se nevyhnu tmelení ale s tím jsem počítal. Nebude to zase tak hrozný a při dnešních technologiích jsou i tmely výborný. Mám od F1 s vláknem i filler.
Moje první Láďa NIVA 1,6, 89
Jan Vaníček
Příspěvky: 1109
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Příspěvek od Jan Vaníček »

Tak existují i věci na vytahování těchto propadlých míst - spotery/spotovačky. Sám jsem si to teď pořídil, ale je to raketa. Ale super věc na rovnání nepřístupných míst. Spíš se divím, proč tyto věci, které jsou nenosné vařit dlouhými svary? Já to vždy boduji postupně po 2-3mm a ještě se mi nestalo, že by mi někde praskal kyt. Rozhodně pak neřeším takové nedostatky … .
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“