GO motora 1700
Moderátor: Moderátoři
Re: GO motora 1700
Chladič = hloupost. Chladič chladí pouze to, co do něj pustis.
Thermokamera jasně ukazuje při 90st. na budiku 100st.na motoru. A při 70st.na budíku nějakých 78st na motoru.
Thermokamera jasně ukazuje při 90st. na budiku 100st.na motoru. A při 70st.na budíku nějakých 78st na motoru.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: GO motora 1700
Marku, termostat je na spatnej vetve - ved do neho vedie hadica, ktorou tecie ochladena voda Z chladica DO motoru a nie z motoru do chladica. V smere prudenia vody je za termostatom uz len cerpadlo, ktore tlaci vodu do bloku. Naopak, termostat na vystupe maju napr. Skodovky s celohlinikovym motorom (742/Favorit/Felicia, atd.), pretoze domcek termostatu je priamo na vystupe horucej vody z hlavy smerom do chladica.
Tie merania termokamerou maju obmedzenu vypovednu hodnotu. Gumove hadice su tepelne izolanty, takze voda v nich je daleko teplejsia ako samotna hadica (preto sa na hadici da kludne udrzat ruka aj pri teplote, pri ktorej by si ruku ponorenu vo vode vydrzat nedokazal). Aj vonkajsia plocha hlavy je omnoho chladnejsia ako voda v hlave, kedze hlinik ma dobru tepelnu vodivost a teplo sa rozptyli. Najpresnejsie odmerias teplotu asi na termostate, lebo ten je drzany vo vzduchu 3 hadicami (ktore tepelne izoluju) a teplo sa z obalu termostatu nema kam rozptylit. Preto aj tie najvyssie teploty z fotiek boli namerane prave tam. A ani tam nebolo nameranych tych 80°C!
Chladic moze byt iba deravy alebo upchaty. V prvom pripade by unikala voda, v druhom by sa motor prehrieval a nie podchladzoval.
Tie merania termokamerou maju obmedzenu vypovednu hodnotu. Gumove hadice su tepelne izolanty, takze voda v nich je daleko teplejsia ako samotna hadica (preto sa na hadici da kludne udrzat ruka aj pri teplote, pri ktorej by si ruku ponorenu vo vode vydrzat nedokazal). Aj vonkajsia plocha hlavy je omnoho chladnejsia ako voda v hlave, kedze hlinik ma dobru tepelnu vodivost a teplo sa rozptyli. Najpresnejsie odmerias teplotu asi na termostate, lebo ten je drzany vo vzduchu 3 hadicami (ktore tepelne izoluju) a teplo sa z obalu termostatu nema kam rozptylit. Preto aj tie najvyssie teploty z fotiek boli namerane prave tam. A ani tam nebolo nameranych tych 80°C!
Chladic moze byt iba deravy alebo upchaty. V prvom pripade by unikala voda, v druhom by sa motor prehrieval a nie podchladzoval.
Re: GO motora 1700
Termostat může být, kde chce. Jeho otvírání neovládá teplota za ním, nýbrž před ním. Takže je úplně jedno, jestli za ním je hadice DO chladiče, nebo Z chladiče. Otvírat ho bude vždy voda v bloku válců.
Zaměřil bych se na kvalitní ukostření všech budíků. Tam bude zakopaný pes. A dost možná pak bude vyřešen i ten problém s tlakem oleje .
Zaměřil bych se na kvalitní ukostření všech budíků. Tam bude zakopaný pes. A dost možná pak bude vyřešen i ten problém s tlakem oleje .
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: GO motora 1700
Henry, najdi si schéma chladicí soustavy, na které uvidíš, že je termostat na vstupu. Aby bylo jasno, termostat u vozů Lada je dvoustupňovy, kdy první stupeň otevírá krátký okruh a az se tento zahřeje, termostat otevře (ano) výstup z chladiče. To ovšem neznamená, že je termostat na výstupu. Druhý stupeň je ovládaný krátkým okruhem. Tento systém je vynikající v tom, že míchání studené vody z chladiče (druhý stupeň) a horké z motoru (první stupeň) dokáže zavřít termostat mnohem dříve, než u jednostupnoveho systému. Proto naše Lady tak pěkně drží 90st. za všech okolností.
Apropo ,kecá-li i palivomer, vse ukazuje na elektroinstalaci
P.S. Henry správně podotknul, že data z thermokamery jsou jistým způsobem zkreslena. Proto celou dobu tvrdím, že to o 10st.kecá
Apropo ,kecá-li i palivomer, vse ukazuje na elektroinstalaci
P.S. Henry správně podotknul, že data z thermokamery jsou jistým způsobem zkreslena. Proto celou dobu tvrdím, že to o 10st.kecá
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: GO motora 1700
Kostru budíkov som kontroloval - aby som si bol istý, priviedol som priamo z baterky plus aj mínus. Budík aj tak ukázal to isté. Keby bol problém v elektrike, znamenalo by to, že keď budík ukazuje tých 70, teplota vody je 90 - toto ale vylúčili výsledky merania termokamerou a ventilátor spína kúsok nad 90 na budíku.
Aby som vylúčil všetky možnosti, zoženem teplomer a na nedelný obed uvarím pre rodinu termostaty.
Aby som vylúčil všetky možnosti, zoženem teplomer a na nedelný obed uvarím pre rodinu termostaty.
2103, 2103
Re: GO motora 1700
Zajímavé, že jsme došli k rozdílnému názoru. Každopádně jsem zvědav, na co tedy příjdeš.M150 píše:- toto ale vylúčili výsledky merania termokamerou
Apropo, thermokamerou jde změřit otevírací teplota termostatu přímo na autě. Je to rychlé a přesné. Děláme to tak u každého zrenovovaneho vozu právě pro kontrolu nového termostatu.
Ještě dotaz , jakou rychlostí točí starter? Netoci pomaleji než je běžné?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: GO motora 1700
No... Pani, kostra budikov moze byt uplnev pohode... Ale signal, ktory ide do budikov, je tiez kostra, ktora ide z cidla. Navrhujem dodatocne ukostrit motor priamo z baterky
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: GO motora 1700
Vasku, ved ja cely cas tvrdim, ze termostat je na vstupe (spatnej vetve) do motora, nie na vystupe (tak to ma spominana Skoda). Teda ono pri malom okruhu tazko povedat, co je vstup a co vystup, lebo to je otazka umiestnenia a nejakych 20 cm, ale teplota je tam prakticky takmer rovnaka. Vzhladom na velky okruh ale ide o vstup do motora. Inak samozrejme 2 ventily su lepsie ako 1. Ono su to rozdielne koncepcie, podla mna termostat na vstupe do motora je lepsi, pretoze sa nemoze stat, ze nahle motor zaleje vacsi objem studenej vody z chladica (na Skodovke sa termostat otvara rychlejsie a studena voda vytlacena z chladica potom ide do horuceho motora a termostat sa znova privrie az ked tato studena voda pretecie motorom a dostane sa na jeho druhom konci k termostatu) a tiez cely system jemnejsie reaguje na zmeny teplot a tym udrzuje mensi rozptyl teplot a chrani motor pred teplotnymi sokmi.
Do tych 80°C termostat reguluje iba voda z bloku, ale akonahle sa termostat trochu pootvori, uz sa tam voda miesa z oboch okruhov. V praxi ventily termostatu "osciluju" (trochu sa otvoria, potom zase privru) ako sa voda zohrieva a ochladzuje miesanim az do momentu dosiahnutia nejakeho rovnovazneho stavu pri istom konstantnom zatazeni motora (iba teoreticky, v praxi sa zatazenie stale meni, takze aj termostat stale pracuje). Od momentu dosadnutia taniera termostatu na natrubok hadice z bloku je termostat regulovany docasne iba teplotou vody prichadzajucej z chladica.
Ale prave aj ty pises, ze Zigul s dobrym chladenim drzi tych 90°C relativne presne a taka je aj moja skusenost. Aj ak by bol budik nepresny (co podla mna nie je), 30°C interval prevadzkovych teplot (a je uplne jedno ci to je na budiku 60-90 alebo 80-110) je podla mojho nazoru vela. Ale moze to byt trebars aj tym, ze termostat aj termospinac maju hodnoty na opacnych koncoch tolerancie, teda ze termostat otvara uz pri 78°C (80±2°C) a termospinac spina az pri 95°C (92±3°C), pripadne aj mimo tychto tolerancii, ved vsetci pozname pochybnu kvalitu v sucasnosti predavanych nahradnych dielov..
Do tych 80°C termostat reguluje iba voda z bloku, ale akonahle sa termostat trochu pootvori, uz sa tam voda miesa z oboch okruhov. V praxi ventily termostatu "osciluju" (trochu sa otvoria, potom zase privru) ako sa voda zohrieva a ochladzuje miesanim az do momentu dosiahnutia nejakeho rovnovazneho stavu pri istom konstantnom zatazeni motora (iba teoreticky, v praxi sa zatazenie stale meni, takze aj termostat stale pracuje). Od momentu dosadnutia taniera termostatu na natrubok hadice z bloku je termostat regulovany docasne iba teplotou vody prichadzajucej z chladica.
Ale prave aj ty pises, ze Zigul s dobrym chladenim drzi tych 90°C relativne presne a taka je aj moja skusenost. Aj ak by bol budik nepresny (co podla mna nie je), 30°C interval prevadzkovych teplot (a je uplne jedno ci to je na budiku 60-90 alebo 80-110) je podla mojho nazoru vela. Ale moze to byt trebars aj tym, ze termostat aj termospinac maju hodnoty na opacnych koncoch tolerancie, teda ze termostat otvara uz pri 78°C (80±2°C) a termospinac spina az pri 95°C (92±3°C), pripadne aj mimo tychto tolerancii, ved vsetci pozname pochybnu kvalitu v sucasnosti predavanych nahradnych dielov..
Naposledy upravil(a) Henry dne sob led 23, 2021 14:00, celkem upraveno 1 x.
Re: GO motora 1700
Vašku, mohol by si v krátkosti popísať postup merania? Termokameru by som ešte zajtra mohol mať k dispozícii.
Štartér točí pekne.
Ukostrenie motora môžem doplniť. Stále mi to ale nesedí s tým, že keď budík ukazuje 90, motor má správnu teplotu a kúsok nad 90 spína ventilátor.
Štartér točí pekne.
Ukostrenie motora môžem doplniť. Stále mi to ale nesedí s tým, že keď budík ukazuje 90, motor má správnu teplotu a kúsok nad 90 spína ventilátor.
2103, 2103
Re: GO motora 1700
K funkci termostatu se již vyjadřovat nebudu, stačí si otevřít knihu třeba od p.Tůmy.
Otevírací teplotu termostatu změřis thermokamerou jednoduše. Jakmile se začne otevírat termostat, začne se ohřívat horní hadice do chladiče. Dokud je termostat zavřený (jeho druhý stupeň samozřejmě), musí být horní hadice studená (trošku se u hlavy ohřívá, za kolenem už musí být studená). Jakmile thermokamerou zaregistrujes na hadici navýšení teploty, přesměruj kameru na horní část termostatu. To je otevírací teplota druhého stupně. Spodní část termostatu bude v tento moment ještě studená. Provozní teplota pak bude trošku vyšší, záleží jak přesně odecteš hodnoty, v jaký moment. Termostat otevírá docela pomalu.
Otevírací teplotu termostatu změřis thermokamerou jednoduše. Jakmile se začne otevírat termostat, začne se ohřívat horní hadice do chladiče. Dokud je termostat zavřený (jeho druhý stupeň samozřejmě), musí být horní hadice studená (trošku se u hlavy ohřívá, za kolenem už musí být studená). Jakmile thermokamerou zaregistrujes na hadici navýšení teploty, přesměruj kameru na horní část termostatu. To je otevírací teplota druhého stupně. Spodní část termostatu bude v tento moment ještě studená. Provozní teplota pak bude trošku vyšší, záleží jak přesně odecteš hodnoty, v jaký moment. Termostat otevírá docela pomalu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: GO motora 1700
Behom nedele prebehli ďalšie merania termokamerou - dáta musím spracovať.
Zamerali sme sa na hornú hadicu do chladiča. Od studeného motora až po zopnutie vrtule. Hadica sa zohrievala priebežne s motorom.
Nasledovala výmena termostatu, ochladenie motora a ten istý postup. S vymeneným termostatom sa hadica začala ohrievať neskôr.
V prílohe foto termostatov - starý vľavo, nový vpravo.
S motorom ohriatym na 90 som vyšiel z garáže na testovaciu jazdu - počas jazdy teplota hneď klesla na tých cca 70.
Po jazde som vypol motor a všimol som si, že hadica do chladiča sa sploštila (foto) - čím to môže byť?
Henry - pýtal si sa na upevnenia plechu vrtule na hliníkový chladič - sú tam na to normálne diery, ak treba môžem nafotiť.
Zamerali sme sa na hornú hadicu do chladiča. Od studeného motora až po zopnutie vrtule. Hadica sa zohrievala priebežne s motorom.
Nasledovala výmena termostatu, ochladenie motora a ten istý postup. S vymeneným termostatom sa hadica začala ohrievať neskôr.
V prílohe foto termostatov - starý vľavo, nový vpravo.
S motorom ohriatym na 90 som vyšiel z garáže na testovaciu jazdu - počas jazdy teplota hneď klesla na tých cca 70.
Po jazde som vypol motor a všimol som si, že hadica do chladiča sa sploštila (foto) - čím to môže byť?
Henry - pýtal si sa na upevnenia plechu vrtule na hliníkový chladič - sú tam na to normálne diery, ak treba môžem nafotiť.
2103, 2103
Re: GO motora 1700
Hadice nejspíš splaskla kvůli nedostatku vody v systému, či vadnemu vicku. Je po ohrati motoru hadice tvrdá? Nesmí jít jednoduše zmáčknout.
Pokud se hadice ohrivala zároveň s motorem, jasně vadný termostat.
Pokud se hadice ohrivala zároveň s motorem, jasně vadný termostat.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: GO motora 1700
M150 - dakujem za odpoved! Fotit nemusis, staci mi vediet. Je to sice trochu ina situacia, ale chcel som vediet, ci by plech mechanickej vrtule na 2101 pasoval bez uprav aj na novy hlinikovy chladic.
Oba tie termostaty vyzeraju pouzivane. Ked uz ich mas vymontovane, zisti aspon ci v studenom stave neprepustaju vodu - dlanou zapchaj stredny natrubok a do horneho nalej vodu. Nesmie to vytiect cez spodny natrubok, par kvapiek je ok.
Oba tie termostaty vyzeraju pouzivane. Ked uz ich mas vymontovane, zisti aspon ci v studenom stave neprepustaju vodu - dlanou zapchaj stredny natrubok a do horneho nalej vodu. Nesmie to vytiect cez spodny natrubok, par kvapiek je ok.
Re: GO motora 1700
...s tlakom oleja a teplotou vody som nepostúpil - nevhodné podmienky na testovacie jazdy
V zásobách mám takúto prevodovku (foto), nezdá sa mi tvar gumy pri páke. Čo si o tom myslíte?
V zásobách mám takúto prevodovku (foto), nezdá sa mi tvar gumy pri páke. Čo si o tom myslíte?
2103, 2103
Re: GO motora 1700
Tuším Polonez. Slušné převodovky konstrukcne, ale musí se upravit tunel, jinak se do Lady nevleze.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/