GO motora 1700
Moderátor: Moderátoři
Re: GO motora 1700
Opet moc nechapu. Davno bych si pucil bezkontaktni teplomer a zmeril teplotu v miste cidla.
Ne, lepsi reseni je, bezhlave menit termostaty...
Komu neni rady, tomu motor nepojede.
Ne, lepsi reseni je, bezhlave menit termostaty...
Komu neni rady, tomu motor nepojede.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: GO motora 1700
Taky mi přijde divné, že by kolem termostatu u Lady bylo tolik problémů.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: GO motora 1700
Disponujú tým aj niektoré smartfóny. Napr CAT
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 -
zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 -
fatal crash
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 -

VAZ 2101 - 1979 -

VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Re: GO motora 1700
Nové poznatky ohladom teploty vody:
- vodou som niekolkokrát prepláchol okruh chladenia
- vypustené a napustené, auto na šikmej rovine - predok vyššie (foto), z hlavy vybraté čidlo, keď začala vytekať voda, namontoval som čidlo, potom som dolial, dokopy sa tam zmestili cca 4l vody
- chladič som prekryl kartónom a motor sa ohrial na 90
- prikladám foto z termokamery pri cca 70 (na túto teplotu sa ohreje pri jazde), pri 90 (na túto teplotu sa ohreje keď stojí a pri jazde so zakrytým chladičom)
- tlak oleja tam nejaký je... mohlo by to byť lepši (foto)
- vodou som niekolkokrát prepláchol okruh chladenia
- vypustené a napustené, auto na šikmej rovine - predok vyššie (foto), z hlavy vybraté čidlo, keď začala vytekať voda, namontoval som čidlo, potom som dolial, dokopy sa tam zmestili cca 4l vody
- chladič som prekryl kartónom a motor sa ohrial na 90
- prikladám foto z termokamery pri cca 70 (na túto teplotu sa ohreje pri jazde), pri 90 (na túto teplotu sa ohreje keď stojí a pri jazde so zakrytým chladičom)
- tlak oleja tam nejaký je... mohlo by to byť lepši (foto)
Naposledy upravil(a) M150 dne pát led 22, 2021 21:05, celkem upraveno 3 x.
2103, 2103
Re: GO motora 1700
70 stupnov
- Přílohy
-
- termostat.jpg (72.82 KiB) Zobrazeno 670 x
-
- hadica chladic.jpg (118.5 KiB) Zobrazeno 670 x
-
- cidlo.jpg (99.09 KiB) Zobrazeno 670 x
2103, 2103
Re: GO motora 1700
90 stupnov
- Přílohy
-
- termostat.jpg (61.06 KiB) Zobrazeno 670 x
-
- hadica chladic.jpg (110.64 KiB) Zobrazeno 670 x
-
- cidlo.jpg (83.74 KiB) Zobrazeno 670 x
2103, 2103
Re: GO motora 1700
Z termokamery je jasně vidět, že ukazatel teploty kecá o 10°C. To znamená, že ukazuje-li teploměr 70°C za jízdy, je tam reálně 80°C. A to odpovídá otevírací hodnotě termostatu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: GO motora 1700
Ano. I podle mého názoru je problém někde úplně jinde, než v termostatu. Termostat funguje úplně správně, ale ukazatel teploty je chybný. Nebo čidlo v hlavě.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: GO motora 1700
Já bych to viděl na úbytek napětí ve svazku budíků.
Apropo, plnou nádrž ukazuje jako plnou?
Apropo, plnou nádrž ukazuje jako plnou?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: GO motora 1700
Podla mna bez ohladu na presnost budiku tam nieco nie je v poriadku, pretoze teplotne rozpatie 20-25°C medzi pociatkom otvarania termostatu a spustenim ventilatora je privela. Termostat sa ma otvarat pri 80°C a termospinac zapina ventilator pri 92°C. Pri beznej prevadzke (ci je leto alebo zima) sa mi rucicka budiku hybe iba v rozpati max. 2 mm a nie o 20°C hore-dole (to su snad aj 4 mm). Moj tip je skor prepustajuci alebo skor otvarajuci termostat, ktory sposobuje podchladzovanie motora za chladnejsieho pocasia, preto pomaha prekrytie masky kartonom. Aj tak zbytocne spekulovat, ak chces poznat definitivnu odpoved, musis termostat vybrat, preskusat tesnost (z hornych dvoch natrubkov nesmie prepustat vodu do spodneho), uvarit v hrnci s ponornym teplomerom a budes vediet presne o co ide.
Vsimol som si, ze tam mas stary plech ventilatora na hlinikovom chladici. Ako to tam je upevnene? Na lavej strane vidim, ze tam je skrutka, ale napravo? A ako to je vlastne na povodnom mosadznom chladici upevnene?
Vsimol som si, ze tam mas stary plech ventilatora na hlinikovom chladici. Ako to tam je upevnene? Na lavej strane vidim, ze tam je skrutka, ale napravo? A ako to je vlastne na povodnom mosadznom chladici upevnene?
Re: GO motora 1700
Henry, 80°C je otevírací teplota termostatu. 92°C je spínací teplota čidla sahary. Ovšem kde čidlo sahary je? Dole na chladiči. Tzn. reálná teplota motoru je mnohem vyšší. Ve finále to znamená, že provozní teplota v létě je cca 90°C a sahara spíná nad 105°C. Navíc teď v zimě to klidně může být provozní teplota 80°C a sahara sepne při 105°C, což je těch 25°C rozdíl.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: GO motora 1700
Vasku, mas pravdu samozrejme. No ale aj termostat je az na spatnej vetve chladenia smerom do cerpadla a do motora, takze kym na termostate bude tych 80, v hlave moze byt kludne o 5°C viac. Ale zase z praxe, ked som mal 2103 s elektrovetrakom, ten sa spinal niekde vo vertikalnej polohe asi 1-2 mm za 90°C a ani v najvacsej zime mi rucicka na budiku neklesala viac ako 1 mm pod 90. A ked M150 vie dosiahnut na budiku 90°C a ventilator sa mu spusta az za tym, vyzera to, ze budik ukazuje spravne. Potom by tych beznych prevadzkovych 70°C na budiku bolo skratka malo. Najpresnejsie je aj tak prevarit a odmerat ten termostat, vsetko ostatne je len priblizne. Ale tiez by sa mi nechcelo vypustat system len kvoli meraniu termostatu, je to babracka.
Re: GO motora 1700
Termostat rozhodně není na zpětně větví chlazení. Proboha, co to je za nesmysl. Zpětná větev chlazení je větev za chladičem směrem do motoru. Pokud by termostat byl ve zpětně větví, nikdy by nebyl schopen otevřít.
Termostaty už byly několikrát vyměněné a problem stále trvá. Čili rozhodně není problém v termostatu. Souhlasil bych s budíkem teploty motoru jako nejpravděpodobnější možností.
Termostaty už byly několikrát vyměněné a problem stále trvá. Čili rozhodně není problém v termostatu. Souhlasil bych s budíkem teploty motoru jako nejpravděpodobnější možností.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: GO motora 1700
Thermokamera mluví za vše. Vždyť tam ty teploty jdou krásně vidět, i když nejsou bodem zcela přesně odměřené.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: GO motora 1700
Nádrž ukazuje zle (cca o 1/3 menej oproti reálu), takže som sa už zameral na napätie v budíkoch. Nameral som nejakých 11,7. Následne som priviedol + aj - priamo z baterky na budík, takisto z čidla priamo na budík. Výsledok - bez zmeny, budík ukázal to isté ako ten v palubovke. Napätie pri priamom zapojení cca 12,5.
Čidlo v hlave som už menil - bez zmeny.
Merania z termokamery vylúčili podozrenie, že 70 na budíku = 90 v motore.
Mám podozrenie na chladič.
Na druhej 2103 z ventilátorom na pevno cez remeň mi tento srandovný umelohmotný chladič nestíhal chladiť a musel tam ísť originál ten mosadzný. Toto je ale opačný problém...
Čidlo v hlave som už menil - bez zmeny.
Merania z termokamery vylúčili podozrenie, že 70 na budíku = 90 v motore.
Mám podozrenie na chladič.
Na druhej 2103 z ventilátorom na pevno cez remeň mi tento srandovný umelohmotný chladič nestíhal chladiť a musel tam ísť originál ten mosadzný. Toto je ale opačný problém...
2103, 2103