GO motora 1700

Moderátor: Moderátoři

Re: GO motora 1700

Příspěvekod JmJ » pát led 08, 2021 07:49

Opet moc nechapu. Davno bych si pucil bezkontaktni teplomer a zmeril teplotu v miste cidla.

Ne, lepsi reseni je, bezhlave menit termostaty...

Komu neni rady, tomu motor nepojede.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6480
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Marek » pát led 08, 2021 07:58

Taky mi přijde divné, že by kolem termostatu u Lady bylo tolik problémů.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Viko » pát led 08, 2021 16:03

Disponujú tým aj niektoré smartfóny. Napr CAT
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: :( zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Uživatelský avatar
Viko
 
Příspěvky: 1150
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok

Re: GO motora 1700

Příspěvekod M150 » pát led 22, 2021 20:57

Nové poznatky ohladom teploty vody:

- vodou som niekolkokrát prepláchol okruh chladenia
- vypustené a napustené, auto na šikmej rovine - predok vyššie (foto), z hlavy vybraté čidlo, keď začala vytekať voda, namontoval som čidlo, potom som dolial, dokopy sa tam zmestili cca 4l vody
- chladič som prekryl kartónom a motor sa ohrial na 90
- prikladám foto z termokamery pri cca 70 (na túto teplotu sa ohreje pri jazde), pri 90 (na túto teplotu sa ohreje keď stojí a pri jazde so zakrytým chladičom)
- tlak oleja tam nejaký je... mohlo by to byť lepši (foto)
Přílohy
20210122_150955.jpg
20210122_163713.jpg
20210122_154740.jpg
20210122_154501.jpg
Naposledy upravil M150 dne pát led 22, 2021 21:05, celkově upraveno 3
2103, 2103
M150
 
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvekod M150 » pát led 22, 2021 21:00

70 stupnov
Přílohy
termostat.jpg
termostat.jpg (72.82 KiB) Zobrazeno 41 krát
hadica chladic.jpg
hadica chladic.jpg (118.5 KiB) Zobrazeno 41 krát
cidlo.jpg
cidlo.jpg (99.09 KiB) Zobrazeno 41 krát
2103, 2103
M150
 
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvekod M150 » pát led 22, 2021 21:01

90 stupnov
Přílohy
termostat.jpg
termostat.jpg (61.06 KiB) Zobrazeno 41 krát
hadica chladic.jpg
hadica chladic.jpg (110.64 KiB) Zobrazeno 41 krát
cidlo.jpg
cidlo.jpg (83.74 KiB) Zobrazeno 41 krát
2103, 2103
M150
 
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Vašátor » pát led 22, 2021 21:29

Z termokamery je jasně vidět, že ukazatel teploty kecá o 10°C. To znamená, že ukazuje-li teploměr 70°C za jízdy, je tam reálně 80°C. A to odpovídá otevírací hodnotě termostatu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9303
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Marek » pát led 22, 2021 21:30

Ano. I podle mého názoru je problém někde úplně jinde, než v termostatu. Termostat funguje úplně správně, ale ukazatel teploty je chybný. Nebo čidlo v hlavě.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Vašátor » pát led 22, 2021 21:36

Já bych to viděl na úbytek napětí ve svazku budíků.

Apropo, plnou nádrž ukazuje jako plnou?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9303
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Henry » pát led 22, 2021 22:11

Podla mna bez ohladu na presnost budiku tam nieco nie je v poriadku, pretoze teplotne rozpatie 20-25°C medzi pociatkom otvarania termostatu a spustenim ventilatora je privela. Termostat sa ma otvarat pri 80°C a termospinac zapina ventilator pri 92°C. Pri beznej prevadzke (ci je leto alebo zima) sa mi rucicka budiku hybe iba v rozpati max. 2 mm a nie o 20°C hore-dole (to su snad aj 4 mm). Moj tip je skor prepustajuci alebo skor otvarajuci termostat, ktory sposobuje podchladzovanie motora za chladnejsieho pocasia, preto pomaha prekrytie masky kartonom. Aj tak zbytocne spekulovat, ak chces poznat definitivnu odpoved, musis termostat vybrat, preskusat tesnost (z hornych dvoch natrubkov nesmie prepustat vodu do spodneho), uvarit v hrnci s ponornym teplomerom a budes vediet presne o co ide.

Vsimol som si, ze tam mas stary plech ventilatora na hlinikovom chladici. Ako to tam je upevnene? Na lavej strane vidim, ze tam je skrutka, ale napravo? A ako to je vlastne na povodnom mosadznom chladici upevnene?
Henry
 
Příspěvky: 621
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Vašátor » pát led 22, 2021 22:22

Henry, 80°C je otevírací teplota termostatu. 92°C je spínací teplota čidla sahary. Ovšem kde čidlo sahary je? Dole na chladiči. Tzn. reálná teplota motoru je mnohem vyšší. Ve finále to znamená, že provozní teplota v létě je cca 90°C a sahara spíná nad 105°C. Navíc teď v zimě to klidně může být provozní teplota 80°C a sahara sepne při 105°C, což je těch 25°C rozdíl.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9303
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Henry » pát led 22, 2021 22:57

Vasku, mas pravdu samozrejme. No ale aj termostat je az na spatnej vetve chladenia smerom do cerpadla a do motora, takze kym na termostate bude tych 80, v hlave moze byt kludne o 5°C viac. Ale zase z praxe, ked som mal 2103 s elektrovetrakom, ten sa spinal niekde vo vertikalnej polohe asi 1-2 mm za 90°C a ani v najvacsej zime mi rucicka na budiku neklesala viac ako 1 mm pod 90. A ked M150 vie dosiahnut na budiku 90°C a ventilator sa mu spusta az za tym, vyzera to, ze budik ukazuje spravne. Potom by tych beznych prevadzkovych 70°C na budiku bolo skratka malo. Najpresnejsie je aj tak prevarit a odmerat ten termostat, vsetko ostatne je len priblizne. Ale tiez by sa mi nechcelo vypustat system len kvoli meraniu termostatu, je to babracka.
Henry
 
Příspěvky: 621
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Marek » sob led 23, 2021 07:49

Termostat rozhodně není na zpětně větví chlazení. Proboha, co to je za nesmysl. Zpětná větev chlazení je větev za chladičem směrem do motoru. Pokud by termostat byl ve zpětně větví, nikdy by nebyl schopen otevřít.

Termostaty už byly několikrát vyměněné a problem stále trvá. Čili rozhodně není problém v termostatu. Souhlasil bych s budíkem teploty motoru jako nejpravděpodobnější možností.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Vašátor » sob led 23, 2021 08:59

Thermokamera mluví za vše. Vždyť tam ty teploty jdou krásně vidět, i když nejsou bodem zcela přesně odměřené.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9303
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: GO motora 1700

Příspěvekod M150 » sob led 23, 2021 09:29

Nádrž ukazuje zle (cca o 1/3 menej oproti reálu), takže som sa už zameral na napätie v budíkoch. Nameral som nejakých 11,7. Následne som priviedol + aj - priamo z baterky na budík, takisto z čidla priamo na budík. Výsledok - bez zmeny, budík ukázal to isté ako ten v palubovke. Napätie pri priamom zapojení cca 12,5.

Čidlo v hlave som už menil - bez zmeny.

Merania z termokamery vylúčili podozrenie, že 70 na budíku = 90 v motore.

Mám podozrenie na chladič.
Na druhej 2103 z ventilátorom na pevno cez remeň mi tento srandovný umelohmotný chladič nestíhal chladiť a musel tam ísť originál ten mosadzný. Toto je ale opačný problém...
2103, 2103
M150
 
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků