GO motora 1700
Moderátor: Moderátoři
Re: GO motora 1700
Za posledne obdobie som spozoroval, ze odstrediva regulacia v nasich rozdelovacoch nie je na dnesne paliva vhodna. Ak nastavim predstih tak, aby siel motor tak ako ma v otackach a zaroven nedetonoval /rozumej cca od 2500ot vyssie/, zakladny predstih je hocikedy aj na 20 - 25°.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: GO motora 1700
To je obvykle jen špatným nastavením pružin odstředivé regulace. Po pravdě, ještě jsem nikdy neviděl rozdělovač, který by z výroby měl pružiny nastavené správně.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: GO motora 1700
Len doplním, že karburátor má označenie 21083 (foto), ešte som nepozeral, aké tam sú trysky.
Pri pokuse zladiť Solex a bezkontakt to vyzeralo ako keby bolo potrebné otočiť rozdelovač do polohy kam už sa nedalo.
Pri pokuse zladiť Solex a bezkontakt to vyzeralo ako keby bolo potrebné otočiť rozdelovač do polohy kam už sa nedalo.
2103, 2103
Re: GO motora 1700
Tak to je na motory 1500.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: GO motora 1700
Jasně, Solex má obohacovač na první komoře, proto si ho většina lidí pořizuje, auto jede úplně jinak a za míň.Cory píše:No, lenze Solex ma este obohacovac 1. komory. To znamena, ze v nizkej zatazi funguje sice na chudobnejsej zmesi, ale pri pridani, resp zvyseni zataze poklesne podtlak v sacom potrubi a membrana zatlaci na gulicku, ktora cez dalsiu trysku prepusti benzin do emulznej trubice. Ak strajkuje prechodovy rezim, treba narabat s touto pridavnou tryskou, pripadne s tryskou na ventile volnobehu.
Ale přesto dává velmi chudou směs, já to nakonec u sebe odladil až lambdou a budíkem, při nízkém zatížení ten motor měl s origo osazením směšovací poměr 1:18 při částečné zátěži, to bylo už na hranici zapálitelnosti a místy to i vynechávalo. Laboroval jsem nejdřív s tryskou volnoběhu, potom s injektorem akcelerační pumpičky, obohacovací tryskou na první komoře...ale přechody a nízké zatížení byly furt na pytel.
Pomohlo až zvětšení hlavní trysky jak jsem psal, lehká noha 1:16, částečné zatížení 1:15 a plný výkon 1:12,0.
Prostě když je směs takhle chudá tak to žádným megapředstihem nedoženeš, motoru musíš dát napít.
Pokud někdo má zvýšenou kompresi a vysoký předstih je možné že funguje i standartní osazení.
Je taky otázka jestli ty dnešní ekobenziny mající nízký tlak par, dále 5% lihu + další 3% ETBE jako antidetonátoru (takže asi o 4% nižší výhřevnost) můžou vůbec s motory osazenými před cca 40lety na ruský benzin Al92 korektně fungovat.
Osobně si myslím že ne , po přechodu a provozu na E10 nás změna osazení a zvýšená spotřeba stejně nemine.
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek
Re: GO motora 1700
M150 píše:Len doplním, že karburátor má označenie 21083 (foto), ešte som nepozeral, aké tam sú trysky.
Pri pokuse zladiť Solex a bezkontakt to vyzeralo ako keby bolo potrebné otočiť rozdelovač do polohy kam už sa nedalo.
Pokud Solex 21083 má být na motoru 1.7 tak Rusové osazují tohle: první komora 110/150-155 , druhá 115/135 s tím, že trysku akcelerační pumpičky použijí 2x40 s vyůstěním do první a druhé komory .
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek
Re: GO motora 1700
Tak potom mi napada uz len to, ze trysky nemaju spravny kaliber. Ja som ladil 21073 na motore 1,6 aj 1,7, aj 21051 na 1,3, aj 21053 na 1,3 a nikdy som nemal problem s chudobnou zmesou. Zaujimave.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: GO motora 1700
Bavíme sa o mojom karburátore alebo vo všeobecnosti? Musím pozreť, aké trysky / vzdušníky tam reálne sú.
Mikeš, odkial čerpáš info o tom, čo rusi osadzujú do Solexu 21083?
Mikeš, odkial čerpáš info o tom, čo rusi osadzujú do Solexu 21083?
2103, 2103
Re: GO motora 1700
Bavíme se hlavně o Tvém karburátoru 21083 co jsi měl na motoru a vyměnil jsi ho za Ozon, k tomu i trochu všeobecností pro pochopení problematiky.M150 píše:Bavíme sa o mojom karburátore alebo vo všeobecnosti? Musím pozreť, aké trysky / vzdušníky tam reálne sú.
Mikeš, odkial čerpáš info o tom, čo rusi osadzujú do Solexu 21083?
Jinak ty informace čerpám hlavné z webu drive2.ru , na přesnou adresu článků už si nevzpomenu, mám nějaké ty informace uložené u sebe v poznámkách.
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek
Re: GO motora 1700
Prajem všetko dobré do nového roku
...a posielam aktuálny prehlad (ne)úspechov
- Tlak oleja - problém pretrváva, výmena vačky a domčeka z druhého motora 1700 nepomohla. Ako poslednú nádej mám pripravené nové čerpadlo - nedáva mi to ale logiku, keďže po naštartovaní za studena je ručička tlaku na 8
- Teplota vody - motor sa na 90 ohreje len keď auto stojí, pri jazde sa to drží okolo 70. Je tam tretí termostat - bez zmeny. Ešte skúsim niečo porobiť s čidlom.
- Namontovaný komplet výfuk Stinger. Nechápem, prečo sa zvody opierajú o štartér a nápravnicu Inak som s tým celkom spokojný.
...a posielam aktuálny prehlad (ne)úspechov
- Tlak oleja - problém pretrváva, výmena vačky a domčeka z druhého motora 1700 nepomohla. Ako poslednú nádej mám pripravené nové čerpadlo - nedáva mi to ale logiku, keďže po naštartovaní za studena je ručička tlaku na 8
- Teplota vody - motor sa na 90 ohreje len keď auto stojí, pri jazde sa to drží okolo 70. Je tam tretí termostat - bez zmeny. Ešte skúsim niečo porobiť s čidlom.
- Namontovaný komplet výfuk Stinger. Nechápem, prečo sa zvody opierajú o štartér a nápravnicu Inak som s tým celkom spokojný.
2103, 2103
Re: GO motora 1700
A nakoniec zistíme, že je problém v elektroinštalácii a budíky ukazujú bludy aj také som už mal.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: GO motora 1700
Cory, nesranduj, lebo na tom niečo môže byť:
- palivomer pri plnej nádrži ukazuje 1/2
- auto som kúpil ako rozrobený projekt, pričom je tam komplet nová elektroinštalácia a teda je reálne, že niekde vznikla chyba pri zapájaní
- palivomer pri plnej nádrži ukazuje 1/2
- auto som kúpil ako rozrobený projekt, pričom je tam komplet nová elektroinštalácia a teda je reálne, že niekde vznikla chyba pri zapájaní
2103, 2103
Re: GO motora 1700
Ja nerozumiem. Na strane 3 tejto temy si predsa napisal, ze hodnoty tlaku oleja na budiku boli overene fyzickym tlakomerom a ze sa zhoduju.
Re: GO motora 1700
Chlapci, chlapci..... Bavíte se tu o problémech s bohatostí směsi a snaze o její úpravu změnou trysek hlavní soustavy, volnoběhu a nevím čeho ještě. Ovšem asi jste zapomněli na to, co bohatost směsi ovlivňuje nejvíc, zcela zásadně, vždy a v celém spektru pracovních režimů. Abych vás pořád učil .
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: GO motora 1700
Vyska hladiny v plavakovej komore