od Marek » pát lis 20, 2020 18:59
Pokud se ventil nastaví tak, že hodnota maxima tlaku je někde kolem 6 až 7 barů, motor neuvěřitelně ztichne. Nevěřil bych tomu, ale skutečně je to tak. Dojde k mnohem lepšímu vytěsnění vůlí a motor jde úplně jinak. Dnešní motory mají redukovaný tlak nastaven právě na tyhle hodnoty. Asi vědí, proč.
Ovšem jako nic se nemá přehánět, ani u tlaku oleje se nesmí jít výš. Předně to není potřeba a pak samozřejmě hrozí průraz nějakého těsnění, nebo dokonce exploze filtru.
Já jsem u svého motoru na Ladě s tlakem oleje v podstatě problém neměl. Jak jsem tu psal, redukovaný tlak jsem měl někde kolem 4 barů, což je vlastně podle výrobce správně. Podkládal jsem pružinu ventilu vlastně jen na doporučení mého dobrého známého, co dělal motory na škodovky. Říkal mi, že zvýšení tlaku oleje v systému má mnoho výhod.
Tehdy jsem k původní podložce, co v čerpadle byla, přidal jednu plochou podložku 10,5 mm, která podle ČSN je silná 2 mm.
Redukovaný tlak mi vyskočil kolem 6,5 barů. V celém spektru otáček se provozní tlak zvýšil o cca 2 bary oproti původním hodnotám. Maximální spokojenost.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)