GO motora 1700
Moderátor: Moderátoři
Re: GO motora 1700
V Ladě jsem používal pouze oleje OMV. Připadají Ti snad málo kvalitní?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: GO motora 1700
Podla mna je len vyrieseny dosledok problem a nie problem samotny Hlavne, ak ide o "novy" motor. A prd vieme. Vediet budeme, az tu budu fotky klasickeho tlakomeru spolu s teplotou motora a otackami Inak, treba si uvedomit, ze tlak v systeme nikdy nie je pri konstatnych otackach konstantny. Motor sa toci. Dochadza k pulzacii v celom systeme. Pruzina ventilu sa kvoli tymto pulzacia rozkmita a teda cast tlaku ventil prepusta daleko pred hranicou otvorenia. Preto podlozenie pruziny sposobi narast tlaku aj v nizsich otackach.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: GO motora 1700
Pokud se ventil nastaví tak, že hodnota maxima tlaku je někde kolem 6 až 7 barů, motor neuvěřitelně ztichne. Nevěřil bych tomu, ale skutečně je to tak. Dojde k mnohem lepšímu vytěsnění vůlí a motor jde úplně jinak. Dnešní motory mají redukovaný tlak nastaven právě na tyhle hodnoty. Asi vědí, proč.
Ovšem jako nic se nemá přehánět, ani u tlaku oleje se nesmí jít výš. Předně to není potřeba a pak samozřejmě hrozí průraz nějakého těsnění, nebo dokonce exploze filtru.
Já jsem u svého motoru na Ladě s tlakem oleje v podstatě problém neměl. Jak jsem tu psal, redukovaný tlak jsem měl někde kolem 4 barů, což je vlastně podle výrobce správně. Podkládal jsem pružinu ventilu vlastně jen na doporučení mého dobrého známého, co dělal motory na škodovky. Říkal mi, že zvýšení tlaku oleje v systému má mnoho výhod.
Tehdy jsem k původní podložce, co v čerpadle byla, přidal jednu plochou podložku 10,5 mm, která podle ČSN je silná 2 mm.
Redukovaný tlak mi vyskočil kolem 6,5 barů. V celém spektru otáček se provozní tlak zvýšil o cca 2 bary oproti původním hodnotám. Maximální spokojenost.
Ovšem jako nic se nemá přehánět, ani u tlaku oleje se nesmí jít výš. Předně to není potřeba a pak samozřejmě hrozí průraz nějakého těsnění, nebo dokonce exploze filtru.
Já jsem u svého motoru na Ladě s tlakem oleje v podstatě problém neměl. Jak jsem tu psal, redukovaný tlak jsem měl někde kolem 4 barů, což je vlastně podle výrobce správně. Podkládal jsem pružinu ventilu vlastně jen na doporučení mého dobrého známého, co dělal motory na škodovky. Říkal mi, že zvýšení tlaku oleje v systému má mnoho výhod.
Tehdy jsem k původní podložce, co v čerpadle byla, přidal jednu plochou podložku 10,5 mm, která podle ČSN je silná 2 mm.
Redukovaný tlak mi vyskočil kolem 6,5 barů. V celém spektru otáček se provozní tlak zvýšil o cca 2 bary oproti původním hodnotám. Maximální spokojenost.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: GO motora 1700
Posielam update:
- tlak oleja je pri teplom motore nízky (foto)
- ešte skúsim vypodložkovať pružinu v čerpadle...
- motor sa ani po výmene termostatu nechce ohriať na 90, jazdil som 20 min a stále sa to držalo na 70 (vonk. teplota cca 5 stupňov), zohrial sa až keď auto stálo v garáži. Som z toho už zblbnutý, ale každý žigulák, čo som mal sa behom pár km zohrial na 90.
- včera som kúpil komplet motor 1700i, dám spraviť hlavu a keď si aktuálny motor nedá povedať, vymením mu najprv hlavu, keď to nepomôže, pojde druhý blok (tlaky 11)
- tlak oleja je pri teplom motore nízky (foto)
- ešte skúsim vypodložkovať pružinu v čerpadle...
- motor sa ani po výmene termostatu nechce ohriať na 90, jazdil som 20 min a stále sa to držalo na 70 (vonk. teplota cca 5 stupňov), zohrial sa až keď auto stálo v garáži. Som z toho už zblbnutý, ale každý žigulák, čo som mal sa behom pár km zohrial na 90.
- včera som kúpil komplet motor 1700i, dám spraviť hlavu a keď si aktuálny motor nedá povedať, vymením mu najprv hlavu, keď to nepomôže, pojde druhý blok (tlaky 11)
2103, 2103
Re: GO motora 1700
To je opravdu málo.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: GO motora 1700
Jen tak pro klid dej místo elektrického snímače tlaku na zkoušku normální ručičkový , v kovošrotech se jich válí spousty a je úplně jedno jestli byl na vodu nebo na vzduch . Ale dle fotek je tlak opravdu žalostně nízký .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Re: GO motora 1700
Bohužel jsem se nespletl. :’(
Termostat jsi dával úplně nový? Výrobce? Pokud se motor nechce ohřát, může za to jednoznačně termostat.
Termostat jsi dával úplně nový? Výrobce? Pokud se motor nechce ohřát, může za to jednoznačně termostat.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: GO motora 1700
- tlak oleja som skúšal merať aj tlakomerom, ukázal +/- to isté, takže sa riadim budíkom
- termostat nový pri prvej montáži aj teraz, mohla by tam byť nejaká vzduchová bublina alebo čo, že by to bolo treba odvzdušniť?
- termostat nový pri prvej montáži aj teraz, mohla by tam byť nejaká vzduchová bublina alebo čo, že by to bolo treba odvzdušniť?
2103, 2103
Re: GO motora 1700
Na termostatu není co odvzdušňovat. Ten se zaplní kapalinou a po prvním otevření se případně sám automaticky odvzdušní.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: GO motora 1700
Pokial si nemal vodne kamene v radiatore alebo motore, pripadne cerveny silikon ktory plaval v okruhu.(zeti sa to tam sprajclo) Tak zly termostat. Preto aj velmi nerad vylustam nemrzku, 2x sa mi stalo ze po vypusteni nemrzky klakol termostat. Mozno nahoda.
Re: GO motora 1700
Zatial som dával len destilovanú vodu, pri vypúšťaní bola mierne hrdzavá.
2103, 2103
Re: GO motora 1700
To bude vždy. Destilované voda je silně agresivní.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: GO motora 1700
Jaké značky byl ten termostat?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: GO motora 1700
Tak nefunkcni termostat se snad overi snadno - horni hadice k chladici a chladic sam se ohrivaji behem zahrivani motoru a ne narazove az pri otevreni termostatu pri 85 - 90 stupnich.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: GO motora 1700
Značku termostatu by som musel pozrieť, držal som v ruke mastersport, ale nie som si istý, či je to ten, čo tam je teraz...
Zajtra idem zase vybrať čerpadlo a doplniť podložky, koľko by ste tam dali max? Teraz tam je 2,5 mm podložka (originál 0,5 mm).
Zajtra idem zase vybrať čerpadlo a doplniť podložky, koľko by ste tam dali max? Teraz tam je 2,5 mm podložka (originál 0,5 mm).
2103, 2103