GO motora 1700

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Marek »

V Ladě jsem používal pouze oleje OMV. Připadají Ti snad málo kvalitní?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Cory »

Podla mna je len vyrieseny dosledok problem a nie problem samotny :) Hlavne, ak ide o "novy" motor. A prd vieme. Vediet budeme, az tu budu fotky klasickeho tlakomeru spolu s teplotou motora a otackami :) Inak, treba si uvedomit, ze tlak v systeme nikdy nie je pri konstatnych otackach konstantny. Motor sa toci. Dochadza k pulzacii v celom systeme. Pruzina ventilu sa kvoli tymto pulzacia rozkmita a teda cast tlaku ventil prepusta daleko pred hranicou otvorenia. Preto podlozenie pruziny sposobi narast tlaku aj v nizsich otackach.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Marek »

Pokud se ventil nastaví tak, že hodnota maxima tlaku je někde kolem 6 až 7 barů, motor neuvěřitelně ztichne. Nevěřil bych tomu, ale skutečně je to tak. Dojde k mnohem lepšímu vytěsnění vůlí a motor jde úplně jinak. Dnešní motory mají redukovaný tlak nastaven právě na tyhle hodnoty. Asi vědí, proč.

Ovšem jako nic se nemá přehánět, ani u tlaku oleje se nesmí jít výš. Předně to není potřeba a pak samozřejmě hrozí průraz nějakého těsnění, nebo dokonce exploze filtru.

Já jsem u svého motoru na Ladě s tlakem oleje v podstatě problém neměl. Jak jsem tu psal, redukovaný tlak jsem měl někde kolem 4 barů, což je vlastně podle výrobce správně. Podkládal jsem pružinu ventilu vlastně jen na doporučení mého dobrého známého, co dělal motory na škodovky. Říkal mi, že zvýšení tlaku oleje v systému má mnoho výhod.
Tehdy jsem k původní podložce, co v čerpadle byla, přidal jednu plochou podložku 10,5 mm, která podle ČSN je silná 2 mm.

Redukovaný tlak mi vyskočil kolem 6,5 barů. V celém spektru otáček se provozní tlak zvýšil o cca 2 bary oproti původním hodnotám. Maximální spokojenost.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
M150
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvek od M150 »

Posielam update:

- tlak oleja je pri teplom motore nízky (foto) :roll:

- ešte skúsim vypodložkovať pružinu v čerpadle...

- motor sa ani po výmene termostatu nechce ohriať na 90, jazdil som 20 min a stále sa to držalo na 70 (vonk. teplota cca 5 stupňov), zohrial sa až keď auto stálo v garáži. Som z toho už zblbnutý, ale každý žigulák, čo som mal sa behom pár km zohrial na 90.

- včera som kúpil komplet motor 1700i, dám spraviť hlavu a keď si aktuálny motor nedá povedať, vymením mu najprv hlavu, keď to nepomôže, pojde druhý blok (tlaky 11)
Přílohy
20201201_100723.jpg
20201201_100718.jpg
20201201_100714.jpg
20201201_100659.jpg
2103, 2103
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Marek »

To je opravdu málo.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Saša »

Jen tak pro klid dej místo elektrického snímače tlaku na zkoušku normální ručičkový , v kovošrotech se jich válí spousty a je úplně jedno jestli byl na vodu nebo na vzduch . Ale dle fotek je tlak opravdu žalostně nízký .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Vašátor »

Bohužel jsem se nespletl. :’(

Termostat jsi dával úplně nový? Výrobce? Pokud se motor nechce ohřát, může za to jednoznačně termostat.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
M150
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvek od M150 »

- tlak oleja som skúšal merať aj tlakomerom, ukázal +/- to isté, takže sa riadim budíkom

- termostat nový pri prvej montáži aj teraz, mohla by tam byť nejaká vzduchová bublina alebo čo, že by to bolo treba odvzdušniť?
2103, 2103
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Marek »

Na termostatu není co odvzdušňovat. Ten se zaplní kapalinou a po prvním otevření se případně sám automaticky odvzdušní.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Dusan
Příspěvky: 3931
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Dusan »

Pokial si nemal vodne kamene v radiatore alebo motore, pripadne cerveny silikon ktory plaval v okruhu.(zeti sa to tam sprajclo) Tak zly termostat. Preto aj velmi nerad vylustam nemrzku, 2x sa mi stalo ze po vypusteni nemrzky klakol termostat. Mozno nahoda.
M150
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvek od M150 »

Zatial som dával len destilovanú vodu, pri vypúšťaní bola mierne hrdzavá.
2103, 2103
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Marek »

To bude vždy. Destilované voda je silně agresivní.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Vašátor »

Jaké značky byl ten termostat?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6577
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: GO motora 1700

Příspěvek od JmJ »

Tak nefunkcni termostat se snad overi snadno - horni hadice k chladici a chladic sam se ohrivaji behem zahrivani motoru a ne narazove az pri otevreni termostatu pri 85 - 90 stupnich.
VAZ 2104 1.3 1989
M150
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvek od M150 »

Značku termostatu by som musel pozrieť, držal som v ruke mastersport, ale nie som si istý, či je to ten, čo tam je teraz...

Zajtra idem zase vybrať čerpadlo a doplniť podložky, koľko by ste tam dali max? Teraz tam je 2,5 mm podložka (originál 0,5 mm).
2103, 2103
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“