GO motora 1700
Moderátor: Moderátoři
Re: GO motora 1700
- manometer ukázal, že budík ukazuje správne
- vymenil som čerpadlo, bez zmeny (použité z druhého motora, nerozoberal som ho)
...žeby mu nevyhovoval olej 15w-50?
- vymenil som čerpadlo, bez zmeny (použité z druhého motora, nerozoberal som ho)
...žeby mu nevyhovoval olej 15w-50?
2103, 2103
Re: GO motora 1700
Olej je v pořádku.
Máš správné šály na klice? Nevím, jestli je klika broušená. Ale pokud je, mohly by být špatné šály. Pak je klika uložená volně a masivně se ztrácí tlak oleje.
Dokonce stačí, aby jedna z osmnácti byla špatná.
Pokles tlaku oleje může stejně tak způsobovat volné uložení vačky, případně netěsná některá zátka mazacích kanálů.
Máš správné šály na klice? Nevím, jestli je klika broušená. Ale pokud je, mohly by být špatné šály. Pak je klika uložená volně a masivně se ztrácí tlak oleje.
Dokonce stačí, aby jedna z osmnácti byla špatná.
Pokles tlaku oleje může stejně tak způsobovat volné uložení vačky, případně netěsná některá zátka mazacích kanálů.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: GO motora 1700
S klukou sa nerobilo nič. Šály som dal nové - základný rozmer. Žeby tam bol pes zakopaný...
2103, 2103
Re: GO motora 1700
Rozmer si síce základný dal, ale kluka mohla byť brúsená už predtým. Ak ide o opravný rozmer ložiska, väčšinou na opačnej strane je vyrazený rozmer, napríklad +0,25. Ak ešte máš staré ložiská, skús pozrieť. Môže to utekať aj cez náhon olejového čerpadla (pozícia 10, 11, 12). Treba na to prípravky a špeciálny výstružník.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: GO motora 1700
Ovalitu na kluke ste merali?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: GO motora 1700
Strojár čo robil výbrus mal u seba aj kluku.
Čítam dielenskú príručku a som debil z toho či regulačný a redukčný ventil je to isté - foto.
Čítam dielenskú príručku a som debil z toho či regulačný a redukčný ventil je to isté - foto.
2103, 2103
Re: GO motora 1700
Pokud jsi měnil čerpadlo z jiného motoru a tlak oleje v motoru se nezměnil, nehledej problém v čerpadle.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: GO motora 1700
- čerpadlo som vylúčil (jedine ten náhon ostáva otázny), z literatúry som pochopil, že žiadny iný regulačný / redukčný ventil mimo čerpadla nie je.
- asi málo pravdepodobné, ale napadlo ma, či by nemohol byť bordel v kanáli k čidlu oleja.
Ešte by ma zaujímal váš názor k tomuto:
- bol spravený výbrus z 82 na 82,8. Tesnenie pod hlavu išlo 82 - môže to mať na niečo vplyv? Narýchlo som iné ako základné 82 v ponuke nenašiel.
- asi málo pravdepodobné, ale napadlo ma, či by nemohol byť bordel v kanáli k čidlu oleja.
Ešte by ma zaujímal váš názor k tomuto:
- bol spravený výbrus z 82 na 82,8. Tesnenie pod hlavu išlo 82 - môže to mať na niečo vplyv? Narýchlo som iné ako základné 82 v ponuke nenašiel.
2103, 2103
Re: GO motora 1700
S tlakom oleja nema vrtanie nic spolocne. Ani pouzive tesnenie.
Napadlo mi este - vacka je na tom ako? Mam na mysli ulozenie vacky v domceku.
Napadlo mi este - vacka je na tom ako? Mam na mysli ulozenie vacky v domceku.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: GO motora 1700
Ďalší problém - namerané tlaky motora 8 atmosfér - s malými odchýlkami všetky 4 valce.
- podozrenie na zlyhanie momentového klúča pri montáži hlavy (už nefunguje, mysleli sme si, že vtedy bol ešte dobrý)
- ďalším krokom bude demontáž hlavy, výmena tesnenia, dotiahnutie na správne momenty
- uvažujem o výmene nastavovacieho ozubeného kolesa na vačke za originálne pevné - karburátor Solex a bezkontaktné zapalovanie sa nedarí celkom zladiť - podozrenie na nesprávne časovanie
Otázka: Vrch piestu by mal ísť po vrch bloku, alebo je tam nejaká daná vzdialenosť? Chcel by som to skontrolovať, keď bude dole hlava, aby som vylúčil možnosť, že sú tam z nejakého dôvodu kratšie ojnice a motor má preto nízke tlaky.
Ďakujem
- podozrenie na zlyhanie momentového klúča pri montáži hlavy (už nefunguje, mysleli sme si, že vtedy bol ešte dobrý)
- ďalším krokom bude demontáž hlavy, výmena tesnenia, dotiahnutie na správne momenty
- uvažujem o výmene nastavovacieho ozubeného kolesa na vačke za originálne pevné - karburátor Solex a bezkontaktné zapalovanie sa nedarí celkom zladiť - podozrenie na nesprávne časovanie
Otázka: Vrch piestu by mal ísť po vrch bloku, alebo je tam nejaká daná vzdialenosť? Chcel by som to skontrolovať, keď bude dole hlava, aby som vylúčil možnosť, že sú tam z nejakého dôvodu kratšie ojnice a motor má preto nízke tlaky.
Ďakujem
2103, 2103
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: GO motora 1700
Problém s mazáním třeba řešit v mazací soustavě - uložení kliky, ojnice, hřídel čerpadla a uložení vačky.
8 barů má za tepla nebo studena? Ventilové vůle jsou dobře nastavené? Ventily zabroušené? Otázka je, zda to časování je správné. Jak jsi to časoval?
Píst u 1700 má nedoběh 0,9mm, kratší ojnice, apod. je velmi nepravděpodobné.
8 barů má za tepla nebo studena? Ventilové vůle jsou dobře nastavené? Ventily zabroušené? Otázka je, zda to časování je správné. Jak jsi to časoval?
Píst u 1700 má nedoběh 0,9mm, kratší ojnice, apod. je velmi nepravděpodobné.
Re: GO motora 1700
Ano, je to trochu nešťastne formulované - je jasné, že sú to dva problémy.
- tlaky 8 barov za tepla.
- ventily by mali byť ok, hlava bola spravená (len vodítka ventilov som vtedy tušim nezohnal)
- čo sa týka časovania, ventily boli nastavené + po cca 10h behu motora skontrolované. Je tam nastavitelné koleso na vačke, možno je tam problém, preto uvažujem, že ho vymením za originál pevné.
- keď budem mať rozobraný vrch, akým spôsobom skontrolujem, či je v poriadku uloženie vačky?
- tlaky 8 barov za tepla.
- ventily by mali byť ok, hlava bola spravená (len vodítka ventilov som vtedy tušim nezohnal)
- čo sa týka časovania, ventily boli nastavené + po cca 10h behu motora skontrolované. Je tam nastavitelné koleso na vačke, možno je tam problém, preto uvažujem, že ho vymením za originál pevné.
- keď budem mať rozobraný vrch, akým spôsobom skontrolujem, či je v poriadku uloženie vačky?
2103, 2103
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: GO motora 1700
A jakým způsobem jsi nastavil to nastavitelné kolo vačky?
Na uložení se přeměří tolerance mezi obalem a vačkou, která by měla být maximálně 0,1mm.
Na uložení se přeměří tolerance mezi obalem a vačkou, která by měla být maximálně 0,1mm.
Re: GO motora 1700
8 barů je na motor po GO opravdu velmi málo. Rovněž by mne zajímalo, jak jsi nastavoval časování ventilů. Pravdou ovšem je, že s mazáním to nic společného mít nebude. Ještě přidám, na konci vačkové hřídele je záslepka mazacího kanálu. Nechybí tam? Na Triumphu mi chyběla, motor i přesto relativně slušně mazal (ovšem tam je konstrukce mazání trošku odlišná).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/