Čepy a ložiska NIVA
Moderátor: Moderátoři
- fakír
- Příspěvky: 82
- Registrován: úte čer 26, 2007 10:52
- Bydliště: Desná v Jiz.horách
- Kontaktovat uživatele:
Čepy a ložiska NIVA
1.
Tak jsem se vrhnul na výměnu všech čepů a převodky řízení. Na levé straně všechno proběhlo celkem bez problémů, ale nemám ponětí jak budu měnit pomocný čep na pravé straně když se sotva dostanu na čepy abych je povolil natož abych na ně dostal stahovák protože tam překáží výfukové potrubí nemáte někdo nejakou radu jak na to ?
2.
Při výměně svisláků jsem musel povytáhnout poloosu a zjistil jsem, že cvakání od kol co se mi ozívá není poloosama, ale ložiskama poraďte někdo jak na výměnu ložisek.
Tak jsem se vrhnul na výměnu všech čepů a převodky řízení. Na levé straně všechno proběhlo celkem bez problémů, ale nemám ponětí jak budu měnit pomocný čep na pravé straně když se sotva dostanu na čepy abych je povolil natož abych na ně dostal stahovák protože tam překáží výfukové potrubí nemáte někdo nejakou radu jak na to ?
2.
Při výměně svisláků jsem musel povytáhnout poloosu a zjistil jsem, že cvakání od kol co se mi ozívá není poloosama, ale ložiskama poraďte někdo jak na výměnu ložisek.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
No k těm čepům na páce pomocného čepu, já je mlátil pomocí dlouhé tyče prostrčené motorem a šly, ani jsem nepoškodil závity, takže pokud tu tyč u Nivy prostrčíš motorovým prostorem ..., jinak mě prosím nekamenujte, vím, že jen hovado jako já dokáže mlátit čepy z vrchu . Druhou šílenou variantou pokud nechceš měnit čep komplet, ale jen kloboučky je povolit matku na osce čepu, sejmout tělo, vyměnit kloboučky, namazat, složit a potom si pohrát s dotažením matky, je to šílené, ale funkční, to auto na kterém jsem to tak dělal ješte jezdí a nikdo se v něm ještě nezabil.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
1). Sundáš brzdovej třmen a přivážeš ho někam bokem aby nepřekážel a neutrhly se hadice.
2). Sundáš středovou matici co drží poloosu v náboji kola a celej náboj vytáhneš i s brzdovým kotoučem ven (musíš zabrat za kotouč a párkrát s ním škubnout. Nezapomeň si přitáhnout kotouč aspoň dvěma maticemi co drží kolo).
3). Povolíš a vyklepneš krajní řídící čep, oba svislé čepy a vyndáš obal náboje.
4). Vyrveš gufera a vytáhneš vnitřní kroužky a klece ložisek. Potom si vezmeš nějakou vhodnou kulatinu, vsuneš jí dovnitř pouzdra náboje tak aby se opřela o vnější kroužek ložiska a postupným poklepáváním po obvodu kroužku ho vyklepeš ven. Potom obal obrátíš a stejným postupem vyndáš druhý kroužek.
5). Před montáží nových ložisek je vhodné vnější kroužky strčit přes noc do mrazáku a zalisovávat je podchlazené. Já je zalisovával tak, že jsem vzal silnostěnou trubku o skoro stejném vnějším průměru jako kroužek, opřel jsem jí o něj a kroužek jsem přes ni naklepal paličkou.
6). Potom nasadíš dovnitř klece s vnitřními kroužky (řádně namazané vazelínou) dáš podložky a nová gufera (gufera zaklepneš gumovou paličkou) a namontuješ obal zpět na auto.
7). Na poloose namázneš drážkový hřídel, vezmeš náboj a zasuneš ho do ložisek, přitom musíš zezadu přidržovat poloosu a trefit se do drážek v náboji.
. Potom našroubuješ na poloosu středovou matici (je lepší koupit novou), dotáhneš ji nasadíš brzdič a kolo a máš hotovo.
2). Sundáš středovou matici co drží poloosu v náboji kola a celej náboj vytáhneš i s brzdovým kotoučem ven (musíš zabrat za kotouč a párkrát s ním škubnout. Nezapomeň si přitáhnout kotouč aspoň dvěma maticemi co drží kolo).
3). Povolíš a vyklepneš krajní řídící čep, oba svislé čepy a vyndáš obal náboje.
4). Vyrveš gufera a vytáhneš vnitřní kroužky a klece ložisek. Potom si vezmeš nějakou vhodnou kulatinu, vsuneš jí dovnitř pouzdra náboje tak aby se opřela o vnější kroužek ložiska a postupným poklepáváním po obvodu kroužku ho vyklepeš ven. Potom obal obrátíš a stejným postupem vyndáš druhý kroužek.
5). Před montáží nových ložisek je vhodné vnější kroužky strčit přes noc do mrazáku a zalisovávat je podchlazené. Já je zalisovával tak, že jsem vzal silnostěnou trubku o skoro stejném vnějším průměru jako kroužek, opřel jsem jí o něj a kroužek jsem přes ni naklepal paličkou.
6). Potom nasadíš dovnitř klece s vnitřními kroužky (řádně namazané vazelínou) dáš podložky a nová gufera (gufera zaklepneš gumovou paličkou) a namontuješ obal zpět na auto.
7). Na poloose namázneš drážkový hřídel, vezmeš náboj a zasuneš ho do ložisek, přitom musíš zezadu přidržovat poloosu a trefit se do drážek v náboji.
. Potom našroubuješ na poloosu středovou matici (je lepší koupit novou), dotáhneš ji nasadíš brzdič a kolo a máš hotovo.
VAZ 1117
DOPLNĚNÍ
doplneni-presunuti:
Na prední nápravě je u Nivy horní i spodní čep stejny.
Ludek ondrůch:
Na prední nápravě je u Nivy horní i spodní čep stejny.
Ludek ondrůch:
Luděk Ondrůch píše:Stejné jako z řady 2101 -2107horní.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Čepy a ložiska NIVA
Chalani viete mi poradit ? Ten naboj s kotučom mam novy a ide osadit do lozisiek iba nalisovanim velmi tazko.Ked sa mi to konecne podarilo dostat do tych lozisk jemne som pritiahol poloos a lozisko ide velmi tazko otacat aj po ulpnom povoleni v nom chrapči. Uz nwm co s tym mam robit viete poradit ?
Re: Čepy a ložiska NIVA
tazko povedat, ci je chyba v naboji alebo lozisku, ono to ma do seba vliezt "suvne" a tazko tipovat, co sa tomu lozisku stalo tym, ze si to tam nalisoval ztuha. Rozobratiu sa nevyhnes a asi len sam budes musiet odhalit problem,...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Čepy a ložiska NIVA
Nemože to robiť ten "pozlateny kružok " na naboji ?
Re: Čepy a ložiska NIVA
Nevim si rady s vnitrnimi krouzky loziska na naboji. Jeden je venku a ten blize ke kotouci se protaci v nejake drazce a nechce se mu z ni. A to ulozeni krouzku co je uz venku dostalo docela zabrat a krouzek na nem ma dost vuli. Nejak tam tomu nerozumim..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čepy a ložiska NIVA
Pokud se vnitřní kroužky ložisek pohybují s vůlí tak mám obavu, že to bude na výměnu náboje. Můžu se ti podívat v garáži jestli najdu náboje ze svýho vraku.
VAZ 1117
Re: Čepy a ložiska NIVA
rozebral jsem starou 1.6 a tam to je v normě, tak jsem to pouzil. Diky. Najel jsem na tom rozbitem lozisku nevedomky furu km, tak se neni co divit, ze naba dostala zabrat.
Re: Čepy a ložiska NIVA
Cepy rizeni. Prolezl jsem ridici cepy na aute a v zasobach postarsich a zjistil, ze zas neco nevim. Nektere ridici cepy a zvlast treba spojovaci tyc, maji vertikalni vuli, rozeprenou nejakou pruzinou nebo co. Bocni vule nejde poznat, ale ta svisla pruzici me zaráží a nevim jestli tam byt muze a nebo uz to je spatne a je lepe dat nove.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Čepy a ložiska NIVA
V obrazku jakobych nejakou pruzinu videl, ale stejne by se asi svisle s cepem nemelo dat pohnout, ne?
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//