Čepy a ložiska NIVA

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
fakír
Příspěvky: 82
Registrován: úte čer 26, 2007 10:52
Bydliště: Desná v Jiz.horách
Kontaktovat uživatele:

Čepy a ložiska NIVA

Příspěvek od fakír »

1.
Tak jsem se vrhnul na výměnu všech čepů a převodky řízení. Na levé straně všechno proběhlo celkem bez problémů, ale nemám ponětí jak budu měnit pomocný čep na pravé straně když se sotva dostanu na čepy abych je povolil natož abych na ně dostal stahovák protože tam překáží výfukové potrubí nemáte někdo nejakou radu jak na to ?

2.
Při výměně svisláků jsem musel povytáhnout poloosu a zjistil jsem, že cvakání od kol co se mi ozívá není poloosama, ale ložiskama poraďte někdo jak na výměnu ložisek.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

No k těm čepům na páce pomocného čepu, já je mlátil pomocí dlouhé tyče prostrčené motorem a šly, ani jsem nepoškodil závity, takže pokud tu tyč u Nivy prostrčíš motorovým prostorem ..., jinak mě prosím nekamenujte, vím, že jen hovado jako já dokáže mlátit čepy z vrchu :oops: . Druhou šílenou variantou pokud nechceš měnit čep komplet, ale jen kloboučky je povolit matku na osce čepu, sejmout tělo, vyměnit kloboučky, namazat, složit a potom si pohrát s dotažením matky, je to šílené, ale funkční, to auto na kterém jsem to tak dělal ješte jezdí a nikdo se v něm ještě nezabil.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
fakír
Příspěvky: 82
Registrován: úte čer 26, 2007 10:52
Bydliště: Desná v Jiz.horách
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fakír »

No neboj s tou tyčí jsem dneska vytloukat čep spojovačky na levý straně potom co jsem nahřál páku řízení je pravda že to byly dvě rány a bylo pokomedii.
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1511
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

1). Sundáš brzdovej třmen a přivážeš ho někam bokem aby nepřekážel a neutrhly se hadice.
2). Sundáš středovou matici co drží poloosu v náboji kola a celej náboj vytáhneš i s brzdovým kotoučem ven (musíš zabrat za kotouč a párkrát s ním škubnout. Nezapomeň si přitáhnout kotouč aspoň dvěma maticemi co drží kolo).
3). Povolíš a vyklepneš krajní řídící čep, oba svislé čepy a vyndáš obal náboje.
4). Vyrveš gufera a vytáhneš vnitřní kroužky a klece ložisek. Potom si vezmeš nějakou vhodnou kulatinu, vsuneš jí dovnitř pouzdra náboje tak aby se opřela o vnější kroužek ložiska a postupným poklepáváním po obvodu kroužku ho vyklepeš ven. Potom obal obrátíš a stejným postupem vyndáš druhý kroužek.
5). Před montáží nových ložisek je vhodné vnější kroužky strčit přes noc do mrazáku a zalisovávat je podchlazené. Já je zalisovával tak, že jsem vzal silnostěnou trubku o skoro stejném vnějším průměru jako kroužek, opřel jsem jí o něj a kroužek jsem přes ni naklepal paličkou.
6). Potom nasadíš dovnitř klece s vnitřními kroužky (řádně namazané vazelínou) dáš podložky a nová gufera (gufera zaklepneš gumovou paličkou) a namontuješ obal zpět na auto.
7). Na poloose namázneš drážkový hřídel, vezmeš náboj a zasuneš ho do ložisek, přitom musíš zezadu přidržovat poloosu a trefit se do drážek v náboji.
8). Potom našroubuješ na poloosu středovou matici (je lepší koupit novou), dotáhneš ji nasadíš brzdič a kolo a máš hotovo.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
fakír
Příspěvky: 82
Registrován: úte čer 26, 2007 10:52
Bydliště: Desná v Jiz.horách
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fakír »

Teda díky moc za vyčerpávající radu to bylo jak z učebnice :lol:
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

DOPLNĚNÍ

Příspěvek od Majo »

doplneni-presunuti:

Na prední nápravě je u Nivy horní i spodní čep stejny.

Ludek ondrůch:
Luděk Ondrůch píše:Stejné jako z řady 2101 -2107horní.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Blackygo
Příspěvky: 13
Registrován: čtv lis 26, 2015 10:28
Bydliště: Čadca

Re: Čepy a ložiska NIVA

Příspěvek od Blackygo »

Chalani viete mi poradit ? Ten naboj s kotučom mam novy a ide osadit do lozisiek iba nalisovanim velmi tazko.Ked sa mi to konecne podarilo dostat do tych lozisk jemne som pritiahol poloos a lozisko ide velmi tazko otacat aj po ulpnom povoleni v nom chrapči. Uz nwm co s tym mam robit viete poradit ?
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Čepy a ložiska NIVA

Příspěvek od Majo »

tazko povedat, ci je chyba v naboji alebo lozisku, ono to ma do seba vliezt "suvne" a tazko tipovat, co sa tomu lozisku stalo tym, ze si to tam nalisoval ztuha. Rozobratiu sa nevyhnes a asi len sam budes musiet odhalit problem,...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Blackygo
Příspěvky: 13
Registrován: čtv lis 26, 2015 10:28
Bydliště: Čadca

Re: Čepy a ložiska NIVA

Příspěvek od Blackygo »

Nemože to robiť ten "pozlateny kružok " na naboji ?
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Čepy a ložiska NIVA

Příspěvek od Mara »

Nevim si rady s vnitrnimi krouzky loziska na naboji. Jeden je venku a ten blize ke kotouci se protaci v nejake drazce a nechce se mu z ni. A to ulozeni krouzku co je uz venku dostalo docela zabrat a krouzek na nem ma dost vuli. Nejak tam tomu nerozumim..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1511
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Čepy a ložiska NIVA

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Pokud se vnitřní kroužky ložisek pohybují s vůlí tak mám obavu, že to bude na výměnu náboje. Můžu se ti podívat v garáži jestli najdu náboje ze svýho vraku.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Čepy a ložiska NIVA

Příspěvek od Mara »

rozebral jsem starou 1.6 a tam to je v normě, tak jsem to pouzil. Diky. Najel jsem na tom rozbitem lozisku nevedomky furu km, tak se neni co divit, ze naba dostala zabrat. :roll:
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Čepy a ložiska NIVA

Příspěvek od Mara »

Cepy rizeni. Prolezl jsem ridici cepy na aute a v zasobach postarsich a zjistil, ze zas neco nevim. Nektere ridici cepy a zvlast treba spojovaci tyc, maji vertikalni vuli, rozeprenou nejakou pruzinou nebo co. Bocni vule nejde poznat, ale ta svisla pruzici me zaráží a nevim jestli tam byt muze a nebo uz to je spatne a je lepe dat nove.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4305
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Čepy a ložiska NIVA

Příspěvek od Teepee »

Řez čepem...
Přílohy
157.jpg
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Čepy a ložiska NIVA

Příspěvek od Mara »

V obrazku jakobych nejakou pruzinu videl, ale stejne by se asi svisle s cepem nemelo dat pohnout, ne?
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“