Atmosfericke motory

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4043
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od Georgius »

LM: ale no tak, 4A bys dal určitě a 1a v případě potřeby nastuduješ do 5 minut ;-)
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Roman-Zilina
Příspěvky: 66
Registrován: úte kvě 14, 2019 18:01

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od Roman-Zilina »

vymena turba za atmosferu. zeby svitalo na lepsie casy?
https://auto.sme.sk/c/22136148/subaru-l ... ybava.html
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od Laďuša »

Doby, kdy v F1 jezdil Prost, Senna, Piquet nebo třeba Mansell, teda 80. léta, jsou mnohýma považovaný za zlatou éru formulí, kdy nebyla tak svázaná předpisama a omezeníma. Tehdy platilo, že motory můžou bejt buďto atmosférický třílitry, nebo přeplňovaný patnáctistovky. Ty turbopatnáctky svojí atmosférickou konkurenci naprosto deklasovaly. Znovu opakuju, že šlo o patnáctistovky, teda menší motory, než jsou v F1 dneska a zároveň menší, než má půlka Ladaklubu. Se stejným přístupem (tj. extra motory na konkrétní závod, laděný co nejtěsnějš na životnost závodu či kvalifikace ) ty poloviční turba ovládaly šampionát.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
uha2324
Příspěvky: 1081
Registrován: čtv led 05, 2012 12:41
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od uha2324 »

on se dost brzy zacal omezovat maximalni tlak turba, ani ne tak kvuli vykonu jako kvuli extremne vysokym nakladum.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od Luděk Musil »

Jo … to byla krása … třílitrový dvanáctihrnky :prayer:
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Roman-Zilina
Příspěvky: 66
Registrován: úte kvě 14, 2019 18:01

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od Roman-Zilina »

takze zrejme dalsie atmomotory na odpis, kedze u konkurencie koncia ix20/Venga s 1,6-tkou :( a obavam sa, ze novy model bude mat atmomotor :(
Roman-Zilina
Příspěvky: 66
Registrován: úte kvě 14, 2019 18:01

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od Roman-Zilina »

teraz mas krasu na cestach, 1-litrovy turbo 3-hrnek :rolleyes: a ako to super jazdi v tej Octavke :D :D
Luděk Musil píše:Jo … to byla krása … třílitrový dvanáctihrnky :prayer:
L.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od Marek »

Jo, super to jezdí v té octavce. Ale jak dlouho.....?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od zelvotron »

No upřímně sem trochu skeptickej k takovýmu tomu hospodskýmu "ty nový auta prd vydržej", dyk to se říkalo vždycky a některý ty auta o kerejch se to taky říkalo, tak jezděj do dneska a naopak se teď o nich v tý hospodě říká jaký to sou držáky :mrgreen:

Ale jak to jezdí v octávii netuším, ale mám to ve fábii a jezdí se mi s tím teda dost špatně, pokud padnou otáčky moc dolů tak to na plyn vůbec neraguje a navíc k tomu jsou jednička a dvojka poměrně dlouhý to má šestikvalt. No a pak to vyrazí zbytečně až moc.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od Laďuša »

No jak dlouho, jak dlouho. Jak asi? Tak, jak je to nadimenzovaný. Mam tady pocit, jakoby snad o tutěch věcech rozhodoval obsah nebo přítomnost turba.
První odstavec Želvy je dobrej.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Liftback
Příspěvky: 2337
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od Liftback »

Veď ak sa Cory primotá koncom roka k pc a papierom tak nám dá myslím, dosť presné čísla ak to nebude firemné tajomstvo :P
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od Cory »

Liftback píše:Veď ak sa Cory primotá koncom roka k pc a papierom tak nám dá myslím, dosť presné čísla ak to nebude firemné tajomstvo :P
Ohladom vydrze jednolitrov? Za ten rok, co som vo fachu, som este nevidel klaknuty motor 1,0 tsi. Najvyssi najazd bol 130tis. A s motorom sa nerobilo nic. A vseobecne e zatial neriesili nic vazne, len problem s klapkou, co nema s objemom nic spolocne
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Liftback
Příspěvky: 2337
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od Liftback »

Tak presne nato som narážal, výdrž malých motorov v ťažších a povedzme veľkých automobiloch, ja čo viem osobne tak som zaregistroval pár prípadov s problematickou elektroinštaláciou? pri týchto motorizáciách v strednej triede octávií.
Asi najpresnejšie a najzaujímavejšie by bolo zrovnanie "našej Vesty" v službách taxi kde bolo video, so škodou - rapid alebo octáviou v službách taxi kde už môžu mať reálne nalietaných 300-500tis.km :idea:
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od Teepee »

Není to sice litrové TSI, ale i tak je to reprezentant downsizingu, který mám v Octavii - 1,6TDi 77kW CLHA, výroba prosinec 2013. Taky podléhám obavě, že to možná padne na motor. Na ŠkodaPlus je na prodej jedna s najetými 272 000km. Odkaz bude jen na chvíli, než se prodá. Na té naší mám 112 000km a ročně najedu tak 10-15tKm, tak nebudu řešit víc, než zkrácení výměn oleje z 30 000 na max 15 000km.

Nevím proč tu řešíme výdrž litrového TSi. Kdo točí kilometry a chce výdrž, ať si k tomu koupí odpovídající motor. Stačí kouknout do té nabídky ojetin, litrová TSi mají malé nájezdy, přes 100 000km tam není žádné. Evidentně se to do firem cesťákům nekupuje, zatímco na nákupy v LIDLu to vydrží léta.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
vodis
Příspěvky: 1666
Registrován: stř lis 25, 2009 21:18
Bydliště: Rakovník

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od vodis »

Ve firmě máme několik 1,2 TSI s nájezdem přes 200 tisíc km. Na žádném se doteď neřešilo turbo. Jediné větší opravy jsou po nehodách. :mrgreen:
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“