Atmosfericke motory
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 66
- Registrován: úte kvě 14, 2019 18:01
Atmosfericke motory
zdravim kolegov,
ak to tato tema je, tak ju presunte. som zastancom atmo motorov, ktore su v poslednom case zadupavane pod zem. x-znacie s nimi skoncilo. najnovsie koncia Dacia s 1,6tkou v Dusteri a aj Kia/Hyundai s 1,4kou. takze uz aj tak uzka ponuka atmo motorov bude este uzsia. ak sa nepletiem, tak ostava uz len Lada, Mazda, Fiat, Toyota, Kia ma malu 1,25tku (tu mam momentalne aj ja), Suzuki 1,2ku. ako to vidite vy? nejako nerozumiem tej novej mode.
ak to tato tema je, tak ju presunte. som zastancom atmo motorov, ktore su v poslednom case zadupavane pod zem. x-znacie s nimi skoncilo. najnovsie koncia Dacia s 1,6tkou v Dusteri a aj Kia/Hyundai s 1,4kou. takze uz aj tak uzka ponuka atmo motorov bude este uzsia. ak sa nepletiem, tak ostava uz len Lada, Mazda, Fiat, Toyota, Kia ma malu 1,25tku (tu mam momentalne aj ja), Suzuki 1,2ku. ako to vidite vy? nejako nerozumiem tej novej mode.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosfericke motory
Ono ani tak nejde o módu, jako spíš o "nutnost".Roman-Zilina píše:… . ako to vidite vy? nejako nerozumiem tej novej mode.
A jak se říká: za vším hledej … v tomto případě ne ženu, ale EU a její ekologické (likvidační) nápady, konkrétně tady v podobě nařízení E6, E7, E8 …, které je pro normální motory likvidační.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
-
- Příspěvky: 66
- Registrován: úte kvě 14, 2019 18:01
Re: Atmosfericke motory
ja to viem, len tomu nerozumiem. placu nad nespravnym hrobom. plakat by mali v Cine, Indii a USA. co sa tyka ekologie ala EU, tak to je taka politika ze az, vid palmovy olej, repka a pod.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosfericke motory
Ale to těm pomatencům v Bruselu nevysvětlíš, že oni jsou zde pro nás a ne my pro ně - oni jsou zcela odtrženi od reality. A napínají své síly a snahy k tomu nejsnadnějšímu cíli - osobním automobilům. Skoro začínám mít pocit, že celá slavná euronorma není nástrojem pro šetření přírody, ale nástrojem pro "vydělávání" peněz od výrobců (potažmo kupců vozidel). Asi tak jako mnoho obcí si vylepšuje rozpočet osazením stacionárních radarů a vysvětluje, že takový radar přispěje ke zklidnění dopravy v lokalitě. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosfericke motory
Nebudeme to dál rozvádět, ale když bydlíš u kousku rovné silnice a radar tam není, nepřeješ si nic jinýho, než aby ho tam dali.Luděk Musil píše:Asi tak jako mnoho obcí si vylepšuje rozpočet osazením stacionárních radarů a vysvětluje, že takový radar přispěje ke zklidnění dopravy v lokalitě. L.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosfericke motory
Zrovna tak jako když bydlíš v lidnatý čtvrti, tak aby už ty auta konečně zakázali
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
-
- Příspěvky: 66
- Registrován: úte kvě 14, 2019 18:01
Re: Atmosfericke motory
s mi tu nehadajte skor mi povedzte, ci som zabudol na niekoho pri mojom vypocte. EURohujerov nema vyznam riesit. neviem, kde zili predtym, ale pripada mi to, ako keby prisli na ten skleny vrch a v tom momente boli uplne vylizani
Re: Atmosfericke motory
Možná to vidím jako Hurvínek válku, ale mne konec atmosférických motorů přijde jako celkem logický důsledek vývoje.
Já to pozoruju téměř ve všech technologiích - software, hardware, auta ... zkusím nastínit:
Kromě malé skupinky těch, co jsou přesvědčeni, že vývoj probíhá ve vzestupné spirále si většina lidí myslí, že vývoj je něco, co by se dalo popsat lineární nebo exponenciální křivkou. To je ten růst růstu jako modla moderních ekonomů. V přírodě ale takto roste v podstatě jediná věc - nádor, který svého nositele pravděpodobně zahubí. Vše ostatní roste do určité velikosti a pak se růst pozvolna zpomalí, dojde ke zmenšení a konci jedince/ekosystému (např. člověk, rajčata atd). A co pozoruji, tak navzdory vlhkým přáním markeťáků je to takhle i s technologiemi. Jednoduchý příklad jsou Windows - ty dosáhly rozumné použitelnosti a vyladěnosti ve verzi 7, 8 byl (jako obvykle u každé druhé verze) krok špatným směrem a destiky .... ehm. Jsem Linuxák. Ale když se objektivně ohlédnu, byly 95ky lepší než 3.11, 98 lepší než 95ky, XPčka lepší než 98, sedmy lepší než XPčka. Jsou desítky lepší než 7 ? Možná v něčem ano, ale ne ve všem. Spousta nových nesmyslů "aby se něco udělalo".
Spousta software dosáhla dokonalosti, ale nikdo prostě nechce ukončit vývoj (světlou výjimkou je TeX) a tak se přidávaji otravující funkce. Pamatujete na přehledný Word 2003 ? Jak musel být nahrazen ribbonem, kde dodnes hledám dříve lehce najditelné funkce ?
U automobilů se můžeme přít, jestli vrchol přišel s vícebodovým vstřikováním nebo s oturbenými velkými motory (ale spíš bych byl pro to první a turbo nechal na soutěže), jenomže pokud chcete prodávat Oktávii 4. generace, je potřeba aby byla lepší než Oktávie 3. generace. Uděláte ji větší a těžší (což je nevýhoda), dovnitř nějaké ty serepetičky, asistenty (ale tenhle trik zkoušejí všichni, takže to už není výhoda) no a co dál ? Silnější motor aby to jelo. A který bude produkovat méně než 90g CO2 na 100 km. Protože s těmi krámy se stejným motorem to bude s novou euronormou línější než staré, takže něco se s tím musí udělat. Zkusit to ošulit (to už údajně nejde), nebo si nějak vypomoci něčím co CO2 nebude přímo produkovat. Což je ale strašně drahé (elektro, baterky, vodík ...). CO2 (což je v podstatě jen jiný název pro spotřebu) lze snížit taky trochu turbem (za předpokladu, že se ten výkon nebude moc využívat) - a to je nejlevnější. To, že když pojedete s oturbeným litrem v jeho maximálním výkonu, tak sežere násobek toho co by sežrala adekvátní atmosféra je jasné, výdrž motoru je věc další. Ale auto má být spotřební zboží, takže když budou (hypoteticky) skoro všechny motory umírat ve 100 000 Km, tak ostrouhají autobazary a zvýší se prodeje nových automobilů (pro automobilky hurá, akorát nesmí nějaký sabotér prodávat auta co vydrží). Pokud se ukazuje, že nové auto už je svým způsobem horší než staré (výdrž, exponenciálně rostoucí složitost údržby) tak jde o to, aby ve finále nebylo výhodnější provozovat staré "neekologické" auto s vyšší spotřebou ale trvanlivým motorem, než "nový spotřebák". A myslím, že tohle budou taky ty diesly v německých městech, ale třeba je to nějak úplně jinak
Podle mne o ekologii tady jde stejně jako o dětské porno (viz http://kinderporno.cz) v případě svobody slova.
Já to pozoruju téměř ve všech technologiích - software, hardware, auta ... zkusím nastínit:
Kromě malé skupinky těch, co jsou přesvědčeni, že vývoj probíhá ve vzestupné spirále si většina lidí myslí, že vývoj je něco, co by se dalo popsat lineární nebo exponenciální křivkou. To je ten růst růstu jako modla moderních ekonomů. V přírodě ale takto roste v podstatě jediná věc - nádor, který svého nositele pravděpodobně zahubí. Vše ostatní roste do určité velikosti a pak se růst pozvolna zpomalí, dojde ke zmenšení a konci jedince/ekosystému (např. člověk, rajčata atd). A co pozoruji, tak navzdory vlhkým přáním markeťáků je to takhle i s technologiemi. Jednoduchý příklad jsou Windows - ty dosáhly rozumné použitelnosti a vyladěnosti ve verzi 7, 8 byl (jako obvykle u každé druhé verze) krok špatným směrem a destiky .... ehm. Jsem Linuxák. Ale když se objektivně ohlédnu, byly 95ky lepší než 3.11, 98 lepší než 95ky, XPčka lepší než 98, sedmy lepší než XPčka. Jsou desítky lepší než 7 ? Možná v něčem ano, ale ne ve všem. Spousta nových nesmyslů "aby se něco udělalo".
Spousta software dosáhla dokonalosti, ale nikdo prostě nechce ukončit vývoj (světlou výjimkou je TeX) a tak se přidávaji otravující funkce. Pamatujete na přehledný Word 2003 ? Jak musel být nahrazen ribbonem, kde dodnes hledám dříve lehce najditelné funkce ?
U automobilů se můžeme přít, jestli vrchol přišel s vícebodovým vstřikováním nebo s oturbenými velkými motory (ale spíš bych byl pro to první a turbo nechal na soutěže), jenomže pokud chcete prodávat Oktávii 4. generace, je potřeba aby byla lepší než Oktávie 3. generace. Uděláte ji větší a těžší (což je nevýhoda), dovnitř nějaké ty serepetičky, asistenty (ale tenhle trik zkoušejí všichni, takže to už není výhoda) no a co dál ? Silnější motor aby to jelo. A který bude produkovat méně než 90g CO2 na 100 km. Protože s těmi krámy se stejným motorem to bude s novou euronormou línější než staré, takže něco se s tím musí udělat. Zkusit to ošulit (to už údajně nejde), nebo si nějak vypomoci něčím co CO2 nebude přímo produkovat. Což je ale strašně drahé (elektro, baterky, vodík ...). CO2 (což je v podstatě jen jiný název pro spotřebu) lze snížit taky trochu turbem (za předpokladu, že se ten výkon nebude moc využívat) - a to je nejlevnější. To, že když pojedete s oturbeným litrem v jeho maximálním výkonu, tak sežere násobek toho co by sežrala adekvátní atmosféra je jasné, výdrž motoru je věc další. Ale auto má být spotřební zboží, takže když budou (hypoteticky) skoro všechny motory umírat ve 100 000 Km, tak ostrouhají autobazary a zvýší se prodeje nových automobilů (pro automobilky hurá, akorát nesmí nějaký sabotér prodávat auta co vydrží). Pokud se ukazuje, že nové auto už je svým způsobem horší než staré (výdrž, exponenciálně rostoucí složitost údržby) tak jde o to, aby ve finále nebylo výhodnější provozovat staré "neekologické" auto s vyšší spotřebou ale trvanlivým motorem, než "nový spotřebák". A myslím, že tohle budou taky ty diesly v německých městech, ale třeba je to nějak úplně jinak
Podle mne o ekologii tady jde stejně jako o dětské porno (viz http://kinderporno.cz) v případě svobody slova.
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
-
- Příspěvky: 66
- Registrován: úte kvě 14, 2019 18:01
Re: Atmosfericke motory
ponal si to logicky. takze ide o prachy a len prachy
Re: Atmosfericke motory
jedine mozne riesenie je auta na metan, elektrina tazko, snad v meste na kratke vzdialenosti ale aj tak problem s nabijanim a ekologickejsie ako spalovacie nebude.
Re: Atmosfericke motory
před jízdou hodně čočky ?
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Atmosfericke motory
myslis, este ostava vodik a zemny plyn cng, lada je pripravena https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/4 ... emny-plyn/
Naposledy upravil(a) Dusan dne úte kvě 28, 2019 15:10, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 66
- Registrován: úte kvě 14, 2019 18:01
Re: Atmosfericke motory
ja budem jazdit s atmomotorom a manualom pokial to len pojde. tie ich asist ficuriny a autonomne hovadiny nech si nechaju. ak nebudem chciet soferovat, tak pojdem vlakom.
Re: Atmosfericke motory
Aby si nebol prekvapeny ked skodofka pred tebou z nicoho nic zaflekuje a ty do nej naparas, vec ze zaucinkoval Asistent Niektore auta totiz brzdia len tak z nicoho nic ak elektronika vyhodnoti ze moze dojst k zrazke. A sofer stym nic nemoze spravit. proste krasa.
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosfericke motory
Jednoho dne beztak lidem auta řídit zakážou Jsme teprve na začátku vývoje a určitě bych neustrnul v myšlení, že člověk všechno zvládne líp než automaty.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás