Beruška
Moderátor: Moderátoři
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Však sundej nárazník a přední blatníky a rovnou to ošetři, není to zase taková práce. Berušku mám od začátku, týrám jí (tahání káry, bez káry plnej plyn, zrychlení do 11s, max. rychlost 202, ...)
Teď jsem měl 4x check engine, zdá se, že za to mohl benzín z Tank ONO Nýřany, diagnostiku jsem s sebou neměl, kontrolka zhasla po třech úspěšných startech po sobě. Po natankování 2/3 nádrže (do plna) na Benzině to přešlo. Tahle benzínka - nikdy jsem tam neměl problém, jen typicky o půl litru vyšší spotřeba, takže "úspora" na ceně je bez úspory na peněžence ...
Jo, jinak novinky - uřezal jsem ty posrané příruby mezi 2. a 3. dílem a nahradil je kamnářským tmelem a trubkovou spojkou, na dovolené prorezl vlnovec uvnitř, tak jsem ho vyřezal taky a nahradil nerezovým a dvěma spojkama. Doufám, že jim na STK nebude vadit, že jsem se s tím moc nesral, těsní to dobře.
No a o víkendu jsem potkal Mazdu 2008 s prahy prokoplými, rezavou kolem dokola naprosto brutálním způsobem. Na jaře byla ve výběru, naštěstí jsem koupil to Grande Punto, které pro změnu chlastá olej. To si nevybereš, prostě jsou to desetiletý auta s náběhem a bez údržby. U těch Mazd je prý ta brutální koroze naprosto běžná, dostal jsem na Fb další fotky jiné.
Co se Berušky týče, už chybí jen to topení a taky jsem dlouho jezdil bez krytu pod motorem, což se projevilo tak, že mám "nastřelenou" olejovou vanu a prosakuje.
Teď jsem měl 4x check engine, zdá se, že za to mohl benzín z Tank ONO Nýřany, diagnostiku jsem s sebou neměl, kontrolka zhasla po třech úspěšných startech po sobě. Po natankování 2/3 nádrže (do plna) na Benzině to přešlo. Tahle benzínka - nikdy jsem tam neměl problém, jen typicky o půl litru vyšší spotřeba, takže "úspora" na ceně je bez úspory na peněžence ...
Jo, jinak novinky - uřezal jsem ty posrané příruby mezi 2. a 3. dílem a nahradil je kamnářským tmelem a trubkovou spojkou, na dovolené prorezl vlnovec uvnitř, tak jsem ho vyřezal taky a nahradil nerezovým a dvěma spojkama. Doufám, že jim na STK nebude vadit, že jsem se s tím moc nesral, těsní to dobře.
No a o víkendu jsem potkal Mazdu 2008 s prahy prokoplými, rezavou kolem dokola naprosto brutálním způsobem. Na jaře byla ve výběru, naštěstí jsem koupil to Grande Punto, které pro změnu chlastá olej. To si nevybereš, prostě jsou to desetiletý auta s náběhem a bez údržby. U těch Mazd je prý ta brutální koroze naprosto běžná, dostal jsem na Fb další fotky jiné.
Co se Berušky týče, už chybí jen to topení a taky jsem dlouho jezdil bez krytu pod motorem, což se projevilo tak, že mám "nastřelenou" olejovou vanu a prosakuje.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Topení vyměněno, závěsná guma na výfuk vydržela jen půl roku, a měnil jsem zas, pružinky zadních paken taky vyměněné a stejně zase zadek hučí, protože pakny občas dřou o buben, ... ale to jsem holt puntičkář, no, přitom se s puntíky většinou smířím
Topí to teď krásně a neteče, ale před montáží nového tělesa jsem všechny ty nalisované držáčky pro sich procvakal sikovkama, protože představa, že to budu rozebírat zas, mě trochu děsí.
Jo a jestli někomu v Sadské nebo jinde řj dávali do igeliťáků, tak bacha, já je měl spečené k sobě a v nich vodu, kupodivu v řj nebyla ani kapka, takže účel to splnilo.
Najeto 188 000 km.
Topí to teď krásně a neteče, ale před montáží nového tělesa jsem všechny ty nalisované držáčky pro sich procvakal sikovkama, protože představa, že to budu rozebírat zas, mě trochu děsí.
Jo a jestli někomu v Sadské nebo jinde řj dávali do igeliťáků, tak bacha, já je měl spečené k sobě a v nich vodu, kupodivu v řj nebyla ani kapka, takže účel to splnilo.
Najeto 188 000 km.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Beruška
To je peklo.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Krize Laďky pominuly, krize Berušky začaly. Ale brzy skončí. Dneska jsem měl jet do Sadské s kufrem plným tlumičů, spojky, předních prasátek, nových pružin, kladky altíku, leč ... praskla brzdová trubka pod podlahou řidiče. Beruška pochopila, že když už jedeme do servisu, měla by mi ukázat jedno velké bebí, které by mohlo být životu nebezpečné
Nebrzdí to vůbec.
Pan Nedbal mi nabídl, že si pro Beruchu dojede, tak teď čekám doma, až dorazí. Trošku se mi to prodraží, ale což ... chvíli jsem přemýšlel nad sešrotováním, ale kurňa, dyk motor je furt dobrej, v zimě jsem vyměnil topení, zadní brzdy, koroze posiluje, ale už jsem se do ní trochu taky pustil ... a když už jsem nakoupil to všechno, to by bylo, abych to všechno taky nenamontoval na auto
Ale ta trubka mě teda fakt rozladila ...
Každopádně hrozí, že do konce května najezdím nějaké 3000 km Laďkou 2101. To je fajn, ale do toho Polska je to už moc dlouhý a únavný, tam bych fakt radši Berušku. No, uvidíme. Schválně, čím dorazím na Ladasraz?
Nebrzdí to vůbec.
Pan Nedbal mi nabídl, že si pro Beruchu dojede, tak teď čekám doma, až dorazí. Trošku se mi to prodraží, ale což ... chvíli jsem přemýšlel nad sešrotováním, ale kurňa, dyk motor je furt dobrej, v zimě jsem vyměnil topení, zadní brzdy, koroze posiluje, ale už jsem se do ní trochu taky pustil ... a když už jsem nakoupil to všechno, to by bylo, abych to všechno taky nenamontoval na auto
Ale ta trubka mě teda fakt rozladila ...
Každopádně hrozí, že do konce května najezdím nějaké 3000 km Laďkou 2101. To je fajn, ale do toho Polska je to už moc dlouhý a únavný, tam bych fakt radši Berušku. No, uvidíme. Schválně, čím dorazím na Ladasraz?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Nenápadné konstatování: Beruška se stále dokáže rozjet na 200 km/h
Krom toho jsem v červnu natankoval plnou, nechal Berušku stát na sluníčku, a po několika dnech smradu se ukázalo, že benzín teče někudy nějak po tenké trubce k nádrži, kde rozpustil antikorozní nátěr z loňska.
Už chápu, proč všichni dneska dělají ty nádrže plastové
Odhadem jsem ale ztratil cca 5 litrů, překvapivě Beruška sice tvrdí, že na nádrž bude dojezd cca 550 km, ale spotřeba jí vychází 7,1. Čili působí to, jako kdyby si ten vylitý benzín prostě odečetla a ztráty nepočítá do spotřeby.
Jinak jsem vyměnil chladič, nový Nissens jsem koupil přes e-bay z Británie a musím říct, že chodí bezvadně, sahara nesepne ani ve vedru a motor se nepřehřívá.
Nové brzy i tlumiče jsou fajn, byť jsem si tedy od Sachse sliboval víc, přinejmenším fungují.
Krom toho jsem v červnu natankoval plnou, nechal Berušku stát na sluníčku, a po několika dnech smradu se ukázalo, že benzín teče někudy nějak po tenké trubce k nádrži, kde rozpustil antikorozní nátěr z loňska.
Už chápu, proč všichni dneska dělají ty nádrže plastové
Odhadem jsem ale ztratil cca 5 litrů, překvapivě Beruška sice tvrdí, že na nádrž bude dojezd cca 550 km, ale spotřeba jí vychází 7,1. Čili působí to, jako kdyby si ten vylitý benzín prostě odečetla a ztráty nepočítá do spotřeby.
Jinak jsem vyměnil chladič, nový Nissens jsem koupil přes e-bay z Británie a musím říct, že chodí bezvadně, sahara nesepne ani ve vedru a motor se nepřehřívá.
Nové brzy i tlumiče jsou fajn, byť jsem si tedy od Sachse sliboval víc, přinejmenším fungují.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Beruška
Palubáky nepočítají spotřebu podle rozdílu "výchylek palivoměru", ale podle počtu a délky jednotlivých vstřiků paliva. Tyto údaje dodává ŘJ motoru. Nádrž a její obsah palubák vůbec nezajímá (mimo dojezdu). Takže spotřebu by PP počítal i tehdy, kdybys strčil hadičku k čerpadlu do kanystru.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Beruška
Ty mas jeste plechovou nadrz? Ti prorezne .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Informaci má o obou, protože po natankování odhaduje, kolik toho bylo. Pro spotřebu ale zjevně integruje vstřiky tak jak píšeš - pro mě je podstatné, že je to s hodně malou odchylkou, což u aut té doby není úplně zvykem (do 0,3 litru na 100 km, spíš míň).Hurikán píše:Palubáky nepočítají spotřebu podle rozdílu "výchylek palivoměru", ale podle počtu a délky jednotlivých vstřiků paliva. Tyto údaje dodává ŘJ motoru. Nádrž a její obsah palubák vůbec nezajímá (mimo dojezdu). Takže spotřebu by PP počítal i tehdy, kdybys strčil hadičku k čerpadlu do kanystru.
Jojo, plechová nádrž rezne, obzvlášť když z ní benzín umyje barvu. Musím se na to mrknout, ještě mě napadlo, že je špatně nasazená spojka - buď od loňska, kdy jsem nádrž měl venku, nebo od Sadské, anžto pan Nedbal mi neprozřeteně vyměnil filtr po asi 1000 km nájezdu, čímž mě moc nepotěšil, ale budiž. Zkrátka teče benzín kolem té trubičky, která vede nad zadní hranou nádrže. Nevím přesně odkud.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Beruška
Jakej typ klinaku a rozvodaku pripadne cele sady rozvodu si daval? Ony ty e-shopy nabizi vselicos protichudneho.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Eshopy v tom mají bordel, taky jsem si posledně koupil sadu a pak koukám jako blázen, že je na 16V motor, ten má myslím širší kladky, navíc je má dvě.
Řemen jsem bral ContiTech CT527, origo číslo 2108-1006040-10. Kladku jsem měl venku několikrát, ale anžto neměla vůle ani nevydává zvuky, je tam pořád originál, totéž vodní pumpa. Hlavní je nepřetahovat řemen, nesmí sebou mlátit při sundání nohy z plynu, to je tak akorát dotažení.
Řemen jsem bral ContiTech CT527, origo číslo 2108-1006040-10. Kladku jsem měl venku několikrát, ale anžto neměla vůle ani nevydává zvuky, je tam pořád originál, totéž vodní pumpa. Hlavní je nepřetahovat řemen, nesmí sebou mlátit při sundání nohy z plynu, to je tak akorát dotažení.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Beruška
Dik, ContiTech tam mam taky, ale cislo uz zmizelo. Kladka tam je Master Sport tak bych ji radeji dal pryc. Ten klinak nevis? Mam tam jakejsi uzkej co nevyuziva vsech drazek tak je mi to lito, ze se flakaji . Jinak z automatickeho prekladace se zda, ze ten motor je pry nekopnutelnej. Nemas jistejsi info stran tohoto?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Klíňák nevim, po 100 tkm ho měnil p. Nedbal, originál byl rozpraskanej, držel pohromadě, ale lámal se. Novej byl myslím taky nějakej ContiTech, ale jistě to nevím. Drží dodnes, akorát origo kladka mi už asi 50 tkm kvílela a vrzala, nová je SNR GA 358.94.
No vidíš a furt se mi někdo směje, že si to zapisuju
Kdybys kupoval spojku, tak Sachs 3000 951 033. Překvápko je, jak je levná, přitom i podle ruských recenzí dobrá.
Jestli se to může potkat ani nevím, ale líbit si to nechá dost a líbí se mi, že je to takovej ... "čtverec" v jiným smyslu slova ... prostě max. otáčky "povolený" jsou 5200, auto fakt víc točit moc nejde. A 200 km/h je při těch 5200 otáčkách. Mně to přijde ouplně dokonale spočítaný, převody, výkon, a tak
Řemen mi přesluhuje, koupil jsem další, ale když jsem se podíval na ten ContiTech, co tam je teď 94 000 km, on je prostě v pořádku, nevytahává se, není oběhanej, nikde se netrhá, rozvodový kola taky ok ... tož jsem si řekl, že nebudu opravovat, co není rozbitý a výměnu jsem odložil
Ovšem koroze, to je jiná. Měl bych si na to najít čas, tak během měsíce.
Netušíš, jakej typ barvy by se dal použít na nádrž? Ideálně něco, co snese sůl a benzín, což barvy na bázi pryskyřic nejsou.
No vidíš a furt se mi někdo směje, že si to zapisuju
Kdybys kupoval spojku, tak Sachs 3000 951 033. Překvápko je, jak je levná, přitom i podle ruských recenzí dobrá.
Jestli se to může potkat ani nevím, ale líbit si to nechá dost a líbí se mi, že je to takovej ... "čtverec" v jiným smyslu slova ... prostě max. otáčky "povolený" jsou 5200, auto fakt víc točit moc nejde. A 200 km/h je při těch 5200 otáčkách. Mně to přijde ouplně dokonale spočítaný, převody, výkon, a tak
Řemen mi přesluhuje, koupil jsem další, ale když jsem se podíval na ten ContiTech, co tam je teď 94 000 km, on je prostě v pořádku, nevytahává se, není oběhanej, nikde se netrhá, rozvodový kola taky ok ... tož jsem si řekl, že nebudu opravovat, co není rozbitý a výměnu jsem odložil
Ovšem koroze, to je jiná. Měl bych si na to najít čas, tak během měsíce.
Netušíš, jakej typ barvy by se dal použít na nádrž? Ideálně něco, co snese sůl a benzín, což barvy na bázi pryskyřic nejsou.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Beruška
Z me hlavy to teda neni https://www.bal.cz/dotaz/barva-odolna-benzinu/ . Nejlepsi by bylo ji nechat pozinkovat, ale to uz muzes koupit novou plastovou
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Supr, dík, to prubnu! Teda až se mi bude chtít tu věc zase vyndavat ven, což znamená napřed vyjet obsah. A taky zjistit, co přesně teda teče.
Jinak nádrž zatím vloni chytala jen puchýřky v barvě, teď má teda bubliny v barvě od benzínu, co se týče koroze celkem drží.
Jinak nádrž zatím vloni chytala jen puchýřky v barvě, teď má teda bubliny v barvě od benzínu, co se týče koroze celkem drží.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
News of the World.
Tož jsme v létě odjeli dovolenou v Chorvatsku bez problémů, snad krom vyvaření vody z chlazení na přechodu se Slovinskem, asi půl hodiny jsme tam poskakovali v koloně bez vody v chlazení, mezi státy jsem si zajel na parkoviště, chvíli počkal, a pak dolil 5 litrů do chlazení, no problema
Povolily totiž spony na hadici s topením, které jsem měnil v zimě - tvrdé zmrzlé hadice se fakt nedají dotáhnout, nakonec jsem to dořešil po druhém vyvaření cestou k rodičům, během 15 minut jsem to celé rozebral a složil a podotahoval na teplém ale ne horkém motoru. Kupodivu to motor vydržel.
Kauza brzdové trubky, level II:
Horší bylo, že od výměny dlouhé trubky k zadním brzdám jsem pořád musel dolejvat brzdovku. Jednou za čas. Pan Nedbal měnil zároven simerink poloosy, takže podvozek byl zakydaný i od převodového oleje, myslel jsem si, že je to pořád od něj. Po dovolené mi to nedalo, tak jsem zase rozebral "oblast" kolem baterky, otřel hadrem kostku, ... no, dá se říct, že jsem už šel skoro na jisto, anžto kostku jsem kdysi roztrhl na panu Žigulovi - tam byla jedna vzadu, tady jsou dvě vpředu ... prošlápl jsem pořádně pedál, a ... kostka zplodila dvě kapky na svém nebohém těle. Patrně pan Nedbal zabral a kostka neviditelně praskla.
Tož som nakoupil polskou pertlovací sadu (Poláci udělali pokrok, je to první polské nářadí, které funguje!), 20 m trubky, někoik kostek a několik koncovek, trošku jsem si to natrénoval, a vyrobil jsem si novou trubku k PP kolu, anžto stará byla stejně hnusná, povolil trubky u kostky, kostku vyhodil, pak jsem si zahrál "ježka v kleci" a novou trubku dostal na místo. Krom toho nová trubka ze Sadské byla krátká asi o 5 cm, takže kostka není na držáku, ale na to asi prdí pes, celé jsem to naohýbal a složil, a po nějakých 3000 km jsem už nic nedoléval. Hálelůja.
Kauza alternátor
Čerstvá zkušenost: shořel alternátor, dneska jsem ho krásně očazený vyndal. Zdálo se, že je to ložiskem, ale ložisko je bez vůle a točí se to pěkně. Spíš mi přijde, že po těch 199740 km odešly uhlíky a nějaký ulomený zbytek poškodil vinutí, Pitva je teprve v plánu.
Rozsvítila se kontrolka dobíjení, smrad, zastavil jsem, popadl čelovku, šel se podívat, chcípl motor, nechal zchladnout. Po 10 minutách altík v mrazu pořád kouřil. Volal jsem panu Nedbalovi, ten radil odpojit s tím, že jsme pořád moc daleko a do Sadské nedojedeme. Tož jsem řekl, že to pořeším přes pojišťovnu.
Po nějakých 20 minutách odstávky jsem nastartoval, altík už tolik nekvílel, tož jsme ujeli na baterku ještě asi 90 km na D1-Vystrkov. Exide by nás asi dovezla ještě dál, ale začalo pršet a ten motorek stěračů má příkon jako dobytek, takže jsem to vzdal a z Benziny zavolal ČPP a během 20 minut jsme se už vezli odtahovkou domů, tož ČPP po 10 letech opět zabodovala, vše vyřešeno ke spokojenosti. Jinak cestou kontrolka dobíjení občas i ještě zhasla a skrz diagnostiku jsem sledoval napětí sítě, které postupně klesalo - se stěrači a 10,5V v síti se ale prakticky už jet nedalo.
Sehnal jsem altík z jiné Kaliny, leč má to háček:
Originální altík: 1119-3701010, 9402.3701-06, TU 37.460.117-2003, MT 08, 85 A
Altík od Ozze Kozáka: 1119-3701010-03, Pramo-Elektro, 5132.3771, TU 4573-023-00231165-2007, No 0011580, 2014-12, 100 A
- pasuje sice přesně na držáky, ale má delší půlku těla, takže řemenice není v rovině s kladkou a řemenicí na klice, čehož jsem si intelektuál debilní nevšiml, takže teď budu shánět i řemen - můj vysloužilý ContiTech to vydržel půl minuty, pak podélně praskl a spadl. Předpokládám, že nový altík je z 1.6 16V, protože už před časem jsem si naběhl s rozvodovou sadou, kde byly dvě širší kladky a široký řemen.
Pokud je mi známo, tak altíky z 211x mají pro změnu jinou zásuvku, tož až se dostanu k pitvě, prozkoumám, jak to vypadá uvnitř mého starého altíku, a případně zkusím koupit nový altík pro 211x a vyměním jen tu zásuvku. Nápady?
Tož jsme v létě odjeli dovolenou v Chorvatsku bez problémů, snad krom vyvaření vody z chlazení na přechodu se Slovinskem, asi půl hodiny jsme tam poskakovali v koloně bez vody v chlazení, mezi státy jsem si zajel na parkoviště, chvíli počkal, a pak dolil 5 litrů do chlazení, no problema
Povolily totiž spony na hadici s topením, které jsem měnil v zimě - tvrdé zmrzlé hadice se fakt nedají dotáhnout, nakonec jsem to dořešil po druhém vyvaření cestou k rodičům, během 15 minut jsem to celé rozebral a složil a podotahoval na teplém ale ne horkém motoru. Kupodivu to motor vydržel.
Kauza brzdové trubky, level II:
Horší bylo, že od výměny dlouhé trubky k zadním brzdám jsem pořád musel dolejvat brzdovku. Jednou za čas. Pan Nedbal měnil zároven simerink poloosy, takže podvozek byl zakydaný i od převodového oleje, myslel jsem si, že je to pořád od něj. Po dovolené mi to nedalo, tak jsem zase rozebral "oblast" kolem baterky, otřel hadrem kostku, ... no, dá se říct, že jsem už šel skoro na jisto, anžto kostku jsem kdysi roztrhl na panu Žigulovi - tam byla jedna vzadu, tady jsou dvě vpředu ... prošlápl jsem pořádně pedál, a ... kostka zplodila dvě kapky na svém nebohém těle. Patrně pan Nedbal zabral a kostka neviditelně praskla.
Tož som nakoupil polskou pertlovací sadu (Poláci udělali pokrok, je to první polské nářadí, které funguje!), 20 m trubky, někoik kostek a několik koncovek, trošku jsem si to natrénoval, a vyrobil jsem si novou trubku k PP kolu, anžto stará byla stejně hnusná, povolil trubky u kostky, kostku vyhodil, pak jsem si zahrál "ježka v kleci" a novou trubku dostal na místo. Krom toho nová trubka ze Sadské byla krátká asi o 5 cm, takže kostka není na držáku, ale na to asi prdí pes, celé jsem to naohýbal a složil, a po nějakých 3000 km jsem už nic nedoléval. Hálelůja.
Kauza alternátor
Čerstvá zkušenost: shořel alternátor, dneska jsem ho krásně očazený vyndal. Zdálo se, že je to ložiskem, ale ložisko je bez vůle a točí se to pěkně. Spíš mi přijde, že po těch 199740 km odešly uhlíky a nějaký ulomený zbytek poškodil vinutí, Pitva je teprve v plánu.
Rozsvítila se kontrolka dobíjení, smrad, zastavil jsem, popadl čelovku, šel se podívat, chcípl motor, nechal zchladnout. Po 10 minutách altík v mrazu pořád kouřil. Volal jsem panu Nedbalovi, ten radil odpojit s tím, že jsme pořád moc daleko a do Sadské nedojedeme. Tož jsem řekl, že to pořeším přes pojišťovnu.
Po nějakých 20 minutách odstávky jsem nastartoval, altík už tolik nekvílel, tož jsme ujeli na baterku ještě asi 90 km na D1-Vystrkov. Exide by nás asi dovezla ještě dál, ale začalo pršet a ten motorek stěračů má příkon jako dobytek, takže jsem to vzdal a z Benziny zavolal ČPP a během 20 minut jsme se už vezli odtahovkou domů, tož ČPP po 10 letech opět zabodovala, vše vyřešeno ke spokojenosti. Jinak cestou kontrolka dobíjení občas i ještě zhasla a skrz diagnostiku jsem sledoval napětí sítě, které postupně klesalo - se stěrači a 10,5V v síti se ale prakticky už jet nedalo.
Sehnal jsem altík z jiné Kaliny, leč má to háček:
Originální altík: 1119-3701010, 9402.3701-06, TU 37.460.117-2003, MT 08, 85 A
Altík od Ozze Kozáka: 1119-3701010-03, Pramo-Elektro, 5132.3771, TU 4573-023-00231165-2007, No 0011580, 2014-12, 100 A
- pasuje sice přesně na držáky, ale má delší půlku těla, takže řemenice není v rovině s kladkou a řemenicí na klice, čehož jsem si intelektuál debilní nevšiml, takže teď budu shánět i řemen - můj vysloužilý ContiTech to vydržel půl minuty, pak podélně praskl a spadl. Předpokládám, že nový altík je z 1.6 16V, protože už před časem jsem si naběhl s rozvodovou sadou, kde byly dvě širší kladky a široký řemen.
Pokud je mi známo, tak altíky z 211x mají pro změnu jinou zásuvku, tož až se dostanu k pitvě, prozkoumám, jak to vypadá uvnitř mého starého altíku, a případně zkusím koupit nový altík pro 211x a vyměním jen tu zásuvku. Nápady?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).