News of the World. Tož jsme v létě odjeli dovolenou v Chorvatsku bez problémů, snad krom vyvaření vody z chlazení na přechodu se Slovinskem, asi půl hodiny jsme tam poskakovali v koloně bez vody v chlazení, mezi státy jsem si zajel na parkoviště, chvíli počkal, a pak dolil 5 litrů do chlazení, no problema
Povolily totiž spony na hadici s topením, které jsem měnil v zimě - tvrdé zmrzlé hadice se fakt nedají dotáhnout, nakonec jsem to dořešil po druhém vyvaření cestou k rodičům, během 15 minut jsem to celé rozebral a složil a podotahoval na teplém ale ne horkém motoru. Kupodivu to motor vydržel.
Kauza brzdové trubky, level II:
Horší bylo, že od výměny dlouhé trubky k zadním brzdám jsem pořád musel dolejvat brzdovku. Jednou za čas. Pan Nedbal měnil zároven simerink poloosy, takže podvozek byl zakydaný i od převodového oleje, myslel jsem si, že je to pořád od něj. Po dovolené mi to nedalo, tak jsem zase rozebral "oblast" kolem baterky, otřel hadrem kostku, ... no, dá se říct, že jsem už šel skoro na jisto, anžto kostku jsem kdysi roztrhl na panu Žigulovi - tam byla jedna vzadu, tady jsou dvě vpředu ... prošlápl jsem pořádně pedál, a ... kostka zplodila dvě kapky na svém nebohém těle. Patrně pan Nedbal zabral a kostka neviditelně praskla.
Tož som nakoupil polskou pertlovací sadu (Poláci udělali pokrok, je to první polské nářadí, které funguje!), 20 m trubky, někoik kostek a několik koncovek, trošku jsem si to natrénoval, a vyrobil jsem si novou trubku k PP kolu, anžto stará byla stejně hnusná, povolil trubky u kostky, kostku vyhodil, pak jsem si zahrál "ježka v kleci" a novou trubku dostal na místo. Krom toho nová trubka ze Sadské byla krátká asi o 5 cm, takže kostka není na držáku, ale na to asi prdí pes, celé jsem to naohýbal a složil, a po nějakých 3000 km jsem už nic nedoléval. Hálelůja.
Kauza alternátorČerstvá zkušenost: shořel alternátor, dneska jsem ho krásně očazený vyndal. Zdálo se, že je to ložiskem, ale ložisko je bez vůle a točí se to pěkně. Spíš mi přijde, že po těch 199740 km odešly uhlíky a nějaký ulomený zbytek poškodil vinutí, Pitva je teprve v plánu.
Rozsvítila se kontrolka dobíjení, smrad, zastavil jsem, popadl čelovku, šel se podívat, chcípl motor, nechal zchladnout. Po 10 minutách altík v mrazu pořád kouřil. Volal jsem panu Nedbalovi, ten radil odpojit s tím, že jsme pořád moc daleko a do Sadské nedojedeme. Tož jsem řekl, že to pořeším přes pojišťovnu.
Po nějakých 20 minutách odstávky jsem nastartoval, altík už tolik nekvílel, tož jsme ujeli na baterku ještě asi 90 km na D1-Vystrkov. Exide by nás asi dovezla ještě dál, ale začalo pršet a ten motorek stěračů má příkon jako dobytek, takže jsem to vzdal a z Benziny zavolal ČPP a během 20 minut jsme se už vezli odtahovkou domů, tož ČPP po 10 letech opět zabodovala, vše vyřešeno ke spokojenosti. Jinak cestou kontrolka dobíjení občas i ještě zhasla a skrz diagnostiku jsem sledoval napětí sítě, které postupně klesalo - se stěrači a 10,5V v síti se ale prakticky už jet nedalo.
Sehnal jsem altík z jiné Kaliny, leč má to háček:
Originální altík: 1119-3701010, 9402.3701-06, TU 37.460.117-2003, MT 08, 85 A
Altík od Ozze Kozáka: 1119-3701010-03, Pramo-Elektro, 5132.3771, TU 4573-023-00231165-2007, No 0011580, 2014-12, 100 A
- pasuje sice přesně na držáky, ale má delší půlku těla, takže řemenice není v rovině s kladkou a řemenicí na klice, čehož jsem si intelektuál debilní nevšiml, takže teď budu shánět i řemen - můj vysloužilý ContiTech to vydržel půl minuty, pak podélně praskl a spadl. Předpokládám, že nový altík je z 1.6 16V, protože už před časem jsem si naběhl s rozvodovou sadou, kde byly dvě širší kladky a široký řemen.
Pokud je mi známo, tak altíky z 211x mají pro změnu jinou zásuvku, tož až se dostanu k pitvě, prozkoumám, jak to vypadá uvnitř mého starého altíku, a případně zkusím koupit nový altík pro 211x a vyměním jen tu zásuvku. Nápady?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).