Myslím, že pre väčšinu ľudí je priemerný vodič ten, ktorý si na auto zarobil hlavne "vlastnými rukami". Tým pádom si kúpil auto "na aké má" a hlavne až má naň cenovo primeranú prevádzku a údržbu, čiže žiadny prémiový model(aj keď Vesta je prémiový model Lady
), alebo podobnú blbosť. Auto používa hlavne na dopravu do práce, návštevy príbuzných a sem tam, ak mu zvýšia nejaké peniaze, tak nejaký ten výlet s rodinkou... Snaží sa auto šetriť a stará sa oň, až mu vydrží čo najdlhšie a jazdí hlavne podľa predpisov a nevystavuje auto neustále maximálnym jeho technickým možnostiam..., čiže takémuto "priemernému vodičovi" stačí aj "priemerné" auto za rozumnú cenu, či už nové alebo ojazdené. Čiže priemerný vodič pokiaľ využíva v aute max. 50 kW výkonu(aj to iba pri výnimočnom objehaní
), tak takému je zbytočne auto s 300 kW výkonu, lebo také auto by len "dusil"...
A čo sa týka tých testov. Tak ja nie som 100 percentný zástanca žiadneho auta, ale veľmi ma vytáča ak "redaktor" ktorý testuje konkrétne auto ho porovnáva s kade čim. Ak by mali byť testy korektné ku všetkým autám, tak by mali testovať auto vzhľadom k jeho cene, výkonu, váhe, výbave, cene ND, cene celkovej prevádzky, dostupnosť servisu,... Čiže nemajú porovnávať hrušky s jahodami. Nemôžu napríklad porovnávať zrýchlenie lacného rodinného auta s drahým super športiakom... A keď už niečo také aj spravia, tak by mali dodať aj to, že či ten lepší výsledok toho lepšieho autá stojí za ten rozdiel ich cien. Však napr. ak má auto za 9 000€ zrýchlenie 0-100 za 12s a auto za 50 000€ ho má 6s, tak vzhľadom na obrovský rozdiel cien je ten výsledok pre "priemerného vodiča" nepodstatný. Ale ak sa porovnávajú dve autá cca za rovnakú cenu a s cca rovnakými parametrami, a jedno má napr. to zrýchlenie o 2 sekundy lepšie, tak taký výsledok už v rozhodovaní pomôže hocikomu. Jednoducho, motoristické redakcie by mali mať autá rozdelené aspoň do nejakých cenových, príp. výkonových skupín a na každú skupinu aj zvlášť testovacieho človeka, ktorý sa venuje iba danej skupine. Až to nerobia ako teraz, že jeden človek odjazdí na aute za 50 000€ 20 000 km, a potom presadne napr. do Vesty, odjazdí na nej 100 km a hneď píše aké to má slabiny a zlú techniku a lacné materiály.... A hlavne nech píšu aj to, že napr. auto keď má nejakú techniku lacnú, tak či za tú cenu je až tak zlá a koľko má cca životnosť a hlavne potom koľko stojí jej výmena... Nech berú aj do úvahy to, že do autá za 10 000€ sa nedá "narvať" napr. prevodovka za 10 000€, a musia riešiť auto ako celok, že či je v ňom všetko zosúladené v rámci ceny, či sa nedalo niekde radšej ubrať a niekde radšej pridať... Proste na záver, majú sa dívať na auto očami človeka ktorý sa rozhoduje kúpiť auto v cene "od - do", prípadne len "do" alebo "okolo" nejakej ceny, čiže porovnávať to konkrétne auto s inými autami vzhľadom ku finančným a iným možnostiam kupujúceho...