Cory píše:Niektore plasty interieru su slovenske
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ktoré,a ako si to zistil?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
A ozaj,všetci tu špekulujú aké rozvody sú vo Veste, ale už to niekto aj reálne kukal, že aké rozvody dávajú na tieto Vesty čo sa dovážajú na Slovensko? Podľa mňa to zistíme reálne až keď ich raz budeme meniť. Lebo myslím, že ak sa chceme na to kuknuť, tak by sme museli minimálne nejaké kryty zhodiť a to by nám mohla aj záruka padnúť... Či dá sa to aj jednoduchšie zistiť? A koľko by mali také rozvody vydržať normálne minimálne na benzínovom motore? Lebo ja osobne mením na naftovom cca po 100 000 km tiež z INA a zatiaľ som s tým nemal problém. Ja by som osobne povedal, že 180 tisíc je asi moc, ale zasa ako niektorí píšu 30-40 tisíc to je zasa asi dosť málo a škoda peňazí... Ja viem, že dosť veci na aute má životnosť hlavne podľa štýlu jazdy...., ale myslím, že rozvody by mali mať interval výmeny asi zo všetkých súčiastok najvyšší. Však veľa vecí má interval až 60 000 km. Napr. ja som teraz menil na Octavii 1 napínaciu kladku klinového remeňa (až keď mi začala pískať) pri necelých 300 000 km na tachometri(bohvie koľko bolo pred kúpou stočené, ale odhadujem cca 100 - 200 tisíc). Takže pri rozvodoch a hlavne normálnej jazde by som sa viac bál o životnosť remeňa ako o životnosť kladiek. Lebo remeň ovplyvňuje dosť aj počasie, však si predstavte keď Rusi štartujú každý deň pol roka pri -20 - -30 stupňoch? Takže u nás keď je -20 max. týždeň a +30 tiež max.týždeň, tak si myslím,že nám tie rozvody musia vydržať okolo 100 tisíc, ale ja osobne si dám skontrolovať rozvody asi až okolo 60 tisíc a podľa stavu prípadne vymeniť. Ináč je to zbytočné a vezmite si aj naše servisy, čo asi spravia keď im pri 30 000 km budete vyslovene kázať vymeniť rozvody? No jednoducho, kuknu zistia, že sú ako "nové" a ďalších 30 000 km Vám vydržia, tak spravia veľké nič, okrem odkrytovania a zakrytovania a zaúčtujú Vám výmenu rozvodov. Oni majú zisk za nič a vy si "spokojne" jazdíte, že ako sa dobre staráte a Vaše auto.... Zažil som aj taký servis(našťastie len na firemnom) že auto prišlo ráno z preventívnej prehliadky z autorizovaného servisu(nechcem robiť reklamu, ale bola to Škoda
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
) a všetko malo byť typ top. No a poobede naštartovali a...... roztrhnutý klinový remeň(našťastie). A keby ste boli videli ten remeň, vyzeral ako by bol montovaný do toho auta už vo výrobe opotrebovaný.... A pri tom už ho mali viackrát vyfakturovaný, čiže mal byť menený.... Čiže, dnes keď si chceme byť istý, mali by sme byť vždy pri servise osobne, len to väčšina servisov neumožňuje.
Škoda Octavia I 1,9 TDI 66 kw r.1997 (07_2006 - 06_2019)
Lada Vesta sedan LUX- biela r. 2017 - prvá Žiline, jedna z prvej várky pre Slovensko
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
(04_2017- )
Lada Vesta SW Cross LUX - hnedá r. 2019 - prvá v Lada Žilina,ul. Kragujevská
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
(06_2019 - )