VAZ 2101 - 1981
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Kanály v hlavě mají rozměr sací 32mm a výfukové 30mm, ventily jsou upravené na Tčkové. Přemýšlím, jaké sání k tomu zvolit. Zda s kratšími kanály z 2101 nebo delší z 2103. Osobně se mi více líbí varianta z 2101.
Mám obavy použít nějakou ostřejší vačku, protože mě odrazuje především neklidný a vysoký volnoběh. A zase to auto používám na denní ježdění, takže z toho nechci mít žádný extrémní stroj. Jenže pětikvalt z Nivy oproti 06 jde koupit nový a je to teoreticky bezproblému. No pokud to nebude ideální, tak holt vyměním diferák .
Z jakého důvodu je rozumnější použít obě ložiska s drážkou? Když už jsme u toho mazání - mám v plánu ,,vyrobit,, v ojnicích mazací díry na spodní ostřik pístu jako mají 01.
Mám obavy použít nějakou ostřejší vačku, protože mě odrazuje především neklidný a vysoký volnoběh. A zase to auto používám na denní ježdění, takže z toho nechci mít žádný extrémní stroj. Jenže pětikvalt z Nivy oproti 06 jde koupit nový a je to teoreticky bezproblému. No pokud to nebude ideální, tak holt vyměním diferák .
Z jakého důvodu je rozumnější použít obě ložiska s drážkou? Když už jsme u toho mazání - mám v plánu ,,vyrobit,, v ojnicích mazací díry na spodní ostřik pístu jako mají 01.
Re: VAZ 2101 - 1981
Pretoze tato kluka je vrtana nasikmo a kazde ulozenie ma iba jednu mazaciu dierku. Takze sa potom maze iba 180°. Robia to kvoli tomu aby stihalo standardne cerpadlo krmit navyse hydrostely a napinak retaze. Kluka potom vydrzi ovela menej
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: VAZ 2101 - 1981
Sanie 2101 je kratsie ako z 2103? Pouzi sanie z 1,7Spi, urez prirubu a navar karburatorovu. SPičkove sanie ma rovnako dlhe kanaly. Tie vyfukove kanaly maju priemer 30mm aj v sedle? Potom by snad malo byt vymenene aj sedlo za väčšie. Vyfukove ventily su z jedneho materialu alebo z dvoch? Tam by som sa T-čkovej verzie bál, aby sa to nahodou v mieste spoja neulomilo. Ale neboj sa, niekto to vyskusat musi
Na ten ostrek piestu bacha, nemusi to robit dobrotu v tom zmysle, ze to v nizkych otackach znizuje tlak, ale hlavne sa moze zbierat olej cez odvadzacie kanaliky pod stieracie kruzky. Inymi slovami, znizi schopnost odvadzania oleja spod stieracich kruzkov a potom sa v kruzkoch usadza karbon a postupne zacne motor zrat olej. Spravne by bolo pouzit ostrekovacie trysky s ventilkami, ktore otvoria az pri urcitom tlaku, resp. urcitych otackach.
Co sa tyka vacky, snad tu o par mesiacov ukazem aky krasny volnobeh ma vacka 298/290 (11,7/11,7) prekrytim 1,6
Co sa tyka lozisk, je to tak ako pise Majo. Casom sa pridieraju loziska na ojniciach, vacsinou je to uz po 40-50tis. km viditelne.
Na ten ostrek piestu bacha, nemusi to robit dobrotu v tom zmysle, ze to v nizkych otackach znizuje tlak, ale hlavne sa moze zbierat olej cez odvadzacie kanaliky pod stieracie kruzky. Inymi slovami, znizi schopnost odvadzania oleja spod stieracich kruzkov a potom sa v kruzkoch usadza karbon a postupne zacne motor zrat olej. Spravne by bolo pouzit ostrekovacie trysky s ventilkami, ktore otvoria az pri urcitom tlaku, resp. urcitych otackach.
Co sa tyka vacky, snad tu o par mesiacov ukazem aky krasny volnobeh ma vacka 298/290 (11,7/11,7) prekrytim 1,6
Co sa tyka lozisk, je to tak ako pise Majo. Casom sa pridieraju loziska na ojniciach, vacsinou je to uz po 40-50tis. km viditelne.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Ohledně hlavních ložisek díky za tip. Že je klika vrtaní šikmo a tím maže jen 180* jsem věděl, že se tomu dá pomoct těmi ložisky mě nenapadlo
V sání 01 se kanály rozdvojují blíže k motoru než u 03(tj.01 má kratší samostatné kanály sání než 03).Jak vypadá sání z 1,7Spi? Nemůžu ho nikde najít, máš nějakou fotku nebo číslo dílu?
V sedle má sací 33mm a výfukový 28mm. Více na origo sedlech už nejde, byla by moc malá dosedací plocha pro ventil....Ventily jsou koupené v Rusku už upravené, nezbývá než doufat, že vědí, co dělají .
Co se týká ostřiku pístu, tak 01 to má a fungují ty motory bezproblému. Mám olejové čerpadlo s výkonem +25%, takže s mazáním by problém být neměl.
Tak to jsem zvědavý...já mám z těch ostrých vaček respekt..zatím .
Sání už jsem našel, myslíš něco takového? Jaký tam je průměr kanálů?
V sání 01 se kanály rozdvojují blíže k motoru než u 03(tj.01 má kratší samostatné kanály sání než 03).Jak vypadá sání z 1,7Spi? Nemůžu ho nikde najít, máš nějakou fotku nebo číslo dílu?
V sedle má sací 33mm a výfukový 28mm. Více na origo sedlech už nejde, byla by moc malá dosedací plocha pro ventil....Ventily jsou koupené v Rusku už upravené, nezbývá než doufat, že vědí, co dělají .
Co se týká ostřiku pístu, tak 01 to má a fungují ty motory bezproblému. Mám olejové čerpadlo s výkonem +25%, takže s mazáním by problém být neměl.
Tak to jsem zvědavý...já mám z těch ostrých vaček respekt..zatím .
Sání už jsem našel, myslíš něco takového? Jaký tam je průměr kanálů?
Naposledy upravil(a) koprfilmtatra dne sob pro 02, 2017 19:43, celkem upraveno 1 x.
Re: VAZ 2101 - 1981
Znovu kukam na fotky a napada mi - vyfukove zvody original?? Neni to skoda?
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Výfukové svody určitě né originál...mám koupený komplet od Stingeru od svodů až po tlumič
Re: VAZ 2101 - 1981
Ja mam sacie sedlo 34mm a nasledne aj cely kanal 34mm a vyfukove 28mm. Ale da sa spravit aj na 29. Kanal sa mi postupne rozsiruje na 36, kde nadväzuje na 36mm zvody. Skusim najst obrazok sania z SPi. Inak vyfuk Stinger mam aj ja..Dokonca som to tu aj porovnaval, uz neviem v ktorej teme.
Sanie z SPi
https://a.d-cd.net/3c53e64s-960.jpg
Sanie z SPi
https://a.d-cd.net/3c53e64s-960.jpg
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Na té rallyové 1,6 jsem měl sedlo sací 34,5mm . Nechci to zase všechno hrotit u toho svého motoru na hranu, chci, aby to taky něco vydrželo. Jak říkám, i sériová 1.2 jede podle mě slušně, akorát občas jí dochází dech a proto jsem se pustil rovnou do 1.9 .
Re: VAZ 2101 - 1981
Tak to budes nad mieru spokojny
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Michal2101
- Příspěvky: 208
- Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: VAZ 2101 - 1981
Drobný dotaz, z jakého motoru jsou písty?
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Jsou to ruské tuningové písty přímo pro Ladu, vrtání 84mm, snížené o 2mm pro montáž s 84mm klikou. Pístní kroužky jsou pak Kolbenschmidt z nějakého Fiatu.
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Bezkontaktní zapalování pro nový motor - jako základ jsem koupil origo bezkontakt ruského výrobce СОАТЭ, který je poměrně slušně zpracovaný. V rozdělovači jsem vyměnil palec a víčko za sovětské, mezi bronzové ložiska jsem vložil filc po vzoru rozdělovačů BOSH, dovrtal jsem namazací díru do horního ložiska. Úplně jsem pak odstranil odstředivou regulaci předstihu - tj.odstranit pružinky a zavařit část s palcem k hřídeli. Podtlakovou regulaci jsem zachoval. K rozdělovači pak bude místo originální jednotky připojena programovatelná jednotka českého výrobce IGNITECH. Umožnuje přes USB nastavit celou křivku předstihu, čas buzení cívky, nastavitelný omezovač otáček, indikátor řazení, nižší předstih při startu, atd. Po připojení např.na čidlo sahary po jejím sepnutí sníží celou mapu o x-stupňů. Jednotka i s kabeláží stojí asi 3 500,-. Vyzkoušel jsem tuto kombinaci už při předešlém projektu a velmi se osvědčila, takže doporučuji .
Re: VAZ 2101 - 1981
Vie ten Ignitech pracovat aj s detonacnym cidlom? Nebolo by to od veci.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Ne, to bohužel neumí. To bych se musel poohlídnout po jiných, dražších jednotkách.
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: VAZ 2101 - 1981
Držím palce s tím zapalováním. Při mojí smůle asi budu muset přejít zpátky na kontaktní zapalování, protože se bezkontakt nedaří odladit, zejména volnoběh a nijak výrazně lépe to s tím nejede. Naopak je spíš nepříjemný ostrý náběh v přechodových režimech.