Jak a cim vycistit alternator

Moderátor: Moderátoři

horst16
Příspěvky: 13
Registrován: pát lis 24, 2017 18:01

Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od horst16 »

Ahoj,mam na trakturku motor z 2101,obsah 1200.nedobiji mi altik.kdyz jsem ho cely do sroubku rozebral,zjistil jsem,ze je cely od oleje a jinych sracek co tam pravdepodobne nemaji co delat.Potrebuju porafit,jak a cim ho co nejlepe umit.Napada me pouzit cistici lazen anebo cistic na brzdy,ale muzu to nakydat i na tu med co tam je?v praci byvh to pak cele vyfoukal kompresorem..diky za rady.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od Luděk Musil »

Nějaká lázeň z petroleje nebo tech. benzínu nebo ředidla by asi uškodit neměla.
Ale spíš by mě zajímalo, zda-li na začátku dobíjel a pak se na to vy...l, nebo to nedobíjení bylo postupné ... ?
Prostě by to chtělo pro začátek více informací.
Protože jen umazání olejem a šmírem nezpůsobí nedobíjení. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
horst16
Příspěvky: 13
Registrován: pát lis 24, 2017 18:01

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od horst16 »

Pravdepodobne nedojijel vubec,protoze jsem s nim jel vsehovsudy tak 10x a to baterka zvladla..kazdopadne je to vycistene,uhliky jsou tak na mensi polovicce sve velikosti..zkusim to tam dat a uvidim,zdali se chytne.pokud ne,budu vedet,ze spinou to nebylo..pak budu zjistovat co dal..nejake rady???
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Regulator mas osazen a spravne zapojen?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
horst16
Příspěvky: 13
Registrován: pát lis 24, 2017 18:01

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od horst16 »

Problem zda se vyresen..po dukladnem vycisteni celeho altiku,vyfoukani a vysuseni jsem jeste koupil nove uhliky(cena 50kc za oba),a hle,altik dobiji pri studenem startu se siticem na 18,52. Tak doufam,ze uz to bude o.k. diky za rady
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5189
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od radek mb »

18,5? Není to příliš? Začínám si myslet, že otázka od Koka Loka ohledně regulátoru je na místě.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od Sid »

Správne nabíjacie napätie má byť 13,9-14,2. 18,5 je maximum, ktoré ide z alternátora vyžmýkať, čiže buď tam nieje regulátor vôbec, alebo je zle zapojený. Pokiaľ by sa jednalo p mechanický 2101-2106, môže byť zle nastavený. V každom prípade takéto vysoké nabíjacie napätie je pre batériu dlhodobo smrteľné.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od Luděk Musil »

Ano, je otázka, jaký máš alternátor.
Zkus sem dodat fotografii zadní strany (tam kde jsou uhlíky) alternátoru.
V podstatě byly 3 druhy
2101 - 3 vývody, regulátor mimo - černá krabička PP 380. To bude asi Tvůj případ
2105 - 2 vývody, regulátor na těle, hliníková kostka
21073 - 2 vývody, regulátor na těle ve tvaru nízkého válečku.
L.
PS: doplň si do profilu bydliště, třeba je někdo z blízkého okolí
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
horst16
Příspěvky: 13
Registrován: pát lis 24, 2017 18:01

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od horst16 »

Ogari diky,zitra na to kouknu,vyfotim a vlozim..jinak jsem z Vizovic..
horst16
Příspěvky: 13
Registrován: pát lis 24, 2017 18:01

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od horst16 »

Tak mam ten stary typ altiku,tzn 3vyvody a ta cerna krabicka je nekde pod volantem..jak zjistim,jestli jede nebo ne???
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7273
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od valda1971 »

Když Ti to dává plné napětí, tak regulátor nepracuje. V první etapě sundej to plechové víko (drží jej dva šroubky z boku), a očisti kontakty - může tam být pecka. Snaž se neohnout nic - tím se to dá štelovat.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od Luděk Musil »

Takže s velkou pravděpodobností asi nejede. Možná jen bude přilepený kontakt. Zkus opatrně sejmout víčko (2 šroubky a zvednout kolmo k základně aby jsi eventuálně nezachytil za relátka), potom uvidíš (v podstatě) přepínací relé. Zkus zlehka zatlačit na kotvu a sleduj, jestli se jazýček odlepí z jednoho kontaktu a chytne se druhého kontaktu.
K vlastnímu zapojení - dám sem velice zjednodušené schema. Hlavně zkontroluj drátování. Od spínačky musí jít kabel na svorku 15, mezi alternátorem a regulátorem musí být propojeny 67. Na regulátoru jsou ty čísla napsaný. jestli mě paměť neklame - tak 15 je vlevo, 67 vpravo.
67 na alternátoru je solo konektor, na baterii jde šroub M6, na kontrolku je konektor na bloku s uhlíkama. L.
Přílohy
Alternator 2101.pdf
(593.52 KiB) Staženo 338 x
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
horst16
Příspěvky: 13
Registrován: pát lis 24, 2017 18:01

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od horst16 »

Takze l,kabel od spinacky mi jde do cokolady,na ni je pripojen kabl z baterky a kabel z altiku ze sroubu M6..15 mi jde na solo konektor a 67 na uhliky..takze predpokladam,ze je to cele uplne blbe,ze???jinak ten regulator je ve vnitrku jako novy..
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od Luděk Musil »

horst16 píše:... a 67 na uhliky..takze predpokladam,ze je to cele uplne blbe,ze???...
Celý ne. jen ta část z regulátoru 67 na uhlíky - to není správně. Na uhlíky má jít kabel z kontrolky dobíjení (pokud tam něco takovýho máš). Takže to zkus přepojit a uvidíme. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Se mi zdá, že to nějak motáte veličenstvo :) . Na šroubek altíku pod matičku na desítku klíč trvalý plus pól od baterky. Na svorku 15 regulátoru klíčkových +12V a ze svorky 67 regulátoru natáhnout vodič na uhlíky alternátoru. Tělo regulátoru dobře ukostřit stejně jako mínus pól baterie.

Vývod na fastonek středu vinutí (pokud na altíku je) pro ovládání relé kontrolky dobíjení netřeba zapojovat. Na dobíjení nemá vliv.
Přílohy
alt_g_221.jpg
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“