Zařízení k měření výkonu a točivého momentu motoru

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
hornak.active.sound

Zařízení k měření výkonu a točivého momentu motoru

Příspěvek od hornak.active.sound »

Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

Vyskusaj a uvidis. Ale podla mna je to pekna blbina. Neverim tomu, ze cosi taketo moze fungovat, to by potom nikto nekupoval drahe motorove brzdy, ci valce, ktore pracuju na celkom inom principe :grommit:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

No najskor to vidim na vyhulenie vstupu na zvukovke ako zistenie krutiaceho momentu :)
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
hornak.active.sound

Příspěvek od hornak.active.sound »

to:Trevor

neboj zvukarnu neodpalis,bo proto je tam potenciometr [ odporovej delic] navic nemusis riskovat drahou zvukarnu ,bo to nahrajes na kazetak,ten se urcite najde a pak to hodis do kompu,nebo tam das vjetsi odpor,stejne jako je f otackomerech.
Uživatelský avatar
Pavel04
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
Bydliště: Praha - Nusle
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel04 »

je to mozne??? Trochu nechapu...
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 :D
Pool

Příspěvek od Pool »

Dobré.. ale spíš jen tak pro zajímavost, než přístroj k odladění motoru. Ty údaje o výkonu a krouťáku by mohly být zajímavé, ovšem jestli to má vůbec nějak "zcejchované" (v tom porovnávacím programu) a nestřílel je od boku.
Uživatelský avatar
dusin
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dusin »

Nevim nevim.Kdysi sem někde o podobné metodě čet(a mám pocit,že to byli dokoce VŠ skrypta).Popisovali jí tam jako méně přesnou,spíše orientační.Metoda je založena na výpočtu točivého momentu z úhlového zrychlení(proto snímá impulzy od cívky)Ale s tim kazeťákem,nevim nevim.U této metody je dost důležitý časový průběh,a jak známo,každej magneťák se motá trochu jinak.Ale nápad je to dobrej.Vynechat magič a valit rovnou do kompu(kvůli tomu sem se koupil starýho noťase).Asi to otestuju.
Uživatelský avatar
Pavel04
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
Bydliště: Praha - Nusle
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel04 »

dusin píše:Nevim nevim.Kdysi sem někde o podobné metodě čet(a mám pocit,že to byli dokoce VŠ skrypta).Popisovali jí tam jako méně přesnou,spíše orientační.Metoda je založena na výpočtu točivého momentu z úhlového zrychlení(proto snímá impulzy od cívky)Ale s tim kazeťákem,nevim nevim.U této metody je dost důležitý časový průběh,a jak známo,každej magneťák se motá trochu jinak.Ale nápad je to dobrej.Vynechat magič a valit rovnou do kompu(kvůli tomu sem se koupil starýho noťase).Asi to otestuju.
stačila by mp3ka
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 :D
Uživatelský avatar
dusin
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dusin »

Taky by to šlo.Ale musela by mít vstup pro záznam(nevim ,jak by se choval mikrofnní vstup.Zas až tak dobrej elektrotechnik nejsem)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

tiez to asi vyskusam na starom notebooku, aj ked tomu neverim :happy8:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Dusan
Příspěvky: 3973
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

:D no napätove špičky tam su velmi dobre....by som to tak ako je, ani neskušal zapojiť strach by mi nedovolil :(
Uživatelský avatar
MZ
Příspěvky: 237
Registrován: úte dub 19, 2005 17:57
Bydliště: Holýšov

Příspěvek od MZ »

tato metoda určitě funguje, bude i relativně přesná, záleží, jak je zpracovaný program v PC. Jedná se o klasické měření zrychlení v závislosti na čase. Program pak poskytne jen relativní výsledek. Pro ladění motoru dobrý, ale myslím, že na zjištění, že auto jelo teď do kopce líp nepotřebuju magneťák, že mi stačí vhodný kopec a koukat na tachometr. I když to má dva průběhy, kde by se měl početně eliminovat sklon silnice a subjektivní pocity :) . Vstup magneťáku jistit antiparalelně zapojenými rychlými diodami (pro úrovně pod 100mV, stačit by mhla i 1n4148).

Rychlejší bude metoda, kdy se měří, jak rychle motor překoná vlastní hmotu při běhu naprázdno. Tzn. sledovat otáčky v závislosti na čase při protúrování motoru. Ale magneťák už tady asi stačit nebude...
již bez Lady. Přešel ke Škodě.
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“