Zaslepení topení

Moderátor: Moderátoři

M.K.S
Příspěvky: 1
Registrován: pát kvě 20, 2005 14:09
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Zaslepení topení

Příspěvek od M.K.S »

Zdravím, mám takovej problém.
Už dobu mi teče topení (VAZ 21011) a auto budu provozovat už jen do konce léta.
Chci se jen zeptat, zda se něco stane, když nějakýma svorkama zmášknu ty gumový hadice, co vedou od bloku motoru k topení?
Doufám, že to přestane týct a topení na léto nepotřebuju.

Budu vděčnej za nějakou zkušenost a vyjádření.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

nestane sa nic, ale ked uz tak lepsie by bolo tie hadice proste vyhodit a spojit hadicou trubky aby cez ne bol obeh. Ale nie je to nutne.

Uplne najlepsie by ale bolo vymenit kohout topeni ;)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Tomik
Příspěvky: 172
Registrován: ned bře 12, 2006 21:19
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomik »

take jsem jednu hadici parkrat odpojil,a tou druhou jsem propojil obe privodni trubky,a vse bylo v pohode.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

teraz mi napadlo, ja som mal na to minule leto napojeny chladic oleja
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Dawid
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 30, 2006 13:53
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dawid »

Majo píše:teraz mi napadlo, ja som mal na to minule leto napojeny chladic oleja
Chladic oleje na vodu do topeni?
To uz snad neni od slova "chladit", ne? ;)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

sice to sem vobec nepatri, ale chladic oleja, ktory mam ja(od Mareka) funguje na principe vyrovnavania teploty vody a oleja. Teda ked mas normalne teplotu vody 90st, olej uz ma kludne aj 120. Toto zariadenie ochladi olej na teplotu blizsiu teplote vody. Pri studenom motore to zas funguje ako predhrev - voda sa zohreje skor a od nej sa zohrieva aj olej, je tak rychlejsie zahriaty motor.

PS: ak to chcete dalej riesit tak to presuniem do inej temy...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Dawid
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 30, 2006 13:53
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dawid »

Dekuji, citim se plne uspokojen novymi vedomostmi ;)
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6577
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Majo píše:sice to sem vobec nepatri, ale chladic oleja, ktory mam ja(od Mareka) funguje na principe vyrovnavania teploty vody a oleja. Teda ked mas normalne teplotu vody 90st, olej uz ma kludne aj 120. Toto zariadenie ochladi olej na teplotu blizsiu teplote vody. Pri studenom motore to zas funguje ako predhrev - voda sa zohreje skor a od nej sa zohrieva aj olej, je tak rychlejsie zahriaty motor.

PS: ak to chcete dalej riesit tak to presuniem do inej temy...
No jednak chladnejsi vodou ochladis olej, ale take horkym olejem ohrejes vodu. Je otazkou jednoduche fyziky, ci 1kg oleje pri snizeni teploty o 1 stupen zvysi teplotu 1Kg vody o 0.8 stupne (tedy vyplati se to, chladis olej) nebo zvysi teplotu 1 Kg vody o 1.2 stupne (tedy defakto ohrivas vodu).

No ted me tak napada, ze je to cele divne. Bo ty vlastne vemes energii z motoru, das ji do oleje, pak ji das do vody a tu zas posles do motoru :-)

No radeji du spat :oops:
VAZ 2104 1.3 1989
Dawid
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 30, 2006 13:53
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dawid »

Nakonec - tou ohratou vodou bys mohl ve vymneniku prehrivat jinou kapalinu s nizsim bodem varu, a vzniklou paru hnat do turbogeneratoru a mohl bys odpojit alternator a tak usetrit par koniku... O:o)
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5188
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

co se takhle vrátit ke koním(živejm) :?:
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

To nemá ani volant(řídítka) a ani brzdu. na tom nejezdit!!!
Dawid
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 30, 2006 13:53
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dawid »

radek mb píše:co se takhle vrátit ke koním(živejm) :?:
Jezdi to na seno a body ti nestrhnou... to je pravda ;)
Uživatelský avatar
Brandy
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 19, 2006 07:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brandy »

A nerezne to.
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
Uživatelský avatar
VaSek
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VaSek »

Ale nakonec to taky shnije. :P
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12128
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

A dá se to potom použít na salám
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“