lada turbo!!!

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
luboš
Příspěvky: 261
Registrován: čtv srp 07, 2008 21:46
Bydliště: Škrdlovice

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od luboš »

:lol:
Přílohy
danger.jpg
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
dirtjump
Příspěvky: 67
Registrován: čtv črc 30, 2015 15:58
Bydliště: Košice okolie

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od dirtjump »

tak start sa uz konal.. :) startlo to celkom pekne .. :) treba dokoncit nejake veci,co som aj cakal ale inak to celkom dobre vyzera :D
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od Ivo »

Ještě pořád máte v hymě " nad tatrou sa blýská" ?
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
dirtjump
Příspěvky: 67
Registrován: čtv črc 30, 2015 15:58
Bydliště: Košice okolie

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od dirtjump »

Ivo píše:Ještě pořád máte v hymě " nad tatrou sa blýská" ?



zatial ano :D
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od Luděk Musil »

dirtjump píše:
Ivo píše:Ještě pořád máte v hymě " nad tatrou sa blýská" ?
zatial ano :D
Jen aby nedošlo ke změně textu na: Kde domov můj :lol: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
dirtjump
Příspěvky: 67
Registrován: čtv črc 30, 2015 15:58
Bydliště: Košice okolie

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od dirtjump »

Luděk Musil píše:
dirtjump píše:
Ivo píše:Ještě pořád máte v hymě " nad tatrou sa blýská" ?
zatial ano :D
Jen aby nedošlo ke změně textu na: Kde domov můj :lol: . L.


:D :D :D :D
dirtjump
Příspěvky: 67
Registrován: čtv črc 30, 2015 15:58
Bydliště: Košice okolie

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od dirtjump »

tak uz som to skusal aj s karbecom za turbom...utesneni bol vydrzalo to len 2km,rozmyslal som pouzit karbec 21053 ten ma prepad do nadrze,da sa pouzit regulator tlaku paliva...alebo mate niekto nejake vychytavky s mechanickym karbecom ?
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od Vašátor »

Podle mne pleteš hrušky s jabkama. Mluvíš o regulaci tlaku paliva a zároveň o karburátoru. Regulace tlaku paliva se používá u vstřikování :!: , kde má svůj opodstatněný význam - vstřikovací tryska dá víc paliva. Ovšem karburátor pracuje úplně jinak. Karburátor palivo nevstřikuje, palivo z karburátoru neproudí díky tlaku palivové pumpy, ale je strháváno proudícím vzduchem. Pokud snížíš tlak paliva u karburátoru, při plném výkonu nebude stíhat benzín dotékat do plovákové komory a krmit motor. Pokud tlak paliva zvedneš, uchčiješ motor protože nezavře plovákový ventil. Pokud tedy karburátor nestíhá dávat palivo, není to tlakem palivové pumpy, ale natryskováním karburátoru.

Jaký má to tvoje turbo průměr v místě lopatek? Jaký tlak tlačí? Jaký karburátor máš osazený? Jaké má karburátor průměry difuzorů? Jak je natryskovaný? A teď se ukaž, že to tam nemontuješ bezmyšlenkovitě jak lojza :P
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
dirtjump
Příspěvky: 67
Registrován: čtv črc 30, 2015 15:58
Bydliště: Košice okolie

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od dirtjump »

Vašátor píše:Podle mne pleteš hrušky s jabkama. Mluvíš o regulaci tlaku paliva a zároveň o karburátoru. Regulace tlaku paliva se používá u vstřikování :!: , kde má svůj opodstatněný význam - vstřikovací tryska dá víc paliva. Ovšem karburátor pracuje úplně jinak. Karburátor palivo nevstřikuje, palivo z karburátoru neproudí díky tlaku palivové pumpy, ale je strháváno proudícím vzduchem. Pokud snížíš tlak paliva u karburátoru, při plném výkonu nebude stíhat benzín dotékat do plovákové komory a krmit motor. Pokud tlak paliva zvedneš, uchčiješ motor protože nezavře plovákový ventil. Pokud tedy karburátor nestíhá dávat palivo, není to tlakem palivové pumpy, ale natryskováním karburátoru.

Jaký má to tvoje turbo průměr v místě lopatek? Jaký tlak tlačí? Jaký karburátor máš osazený? Jaké má karburátor průměry difuzorů? Jak je natryskovaný? A teď se ukaž, že to tam nemontuješ bezmyšlenkovitě jak lojza :P


karbec je upraveny z madarska, rozdiel je v tom ze tesnenie som si vyrobil gumene, je z neho vybrany sytic,zaslepene vsetky zbytocne otvori...v mieste lopatiek ma 55mm...tlacim momentalne 0,9bar... karburator zajtra pozriem ake su tam trysky atd... al vravim to je z madarska...
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1382
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Vašátor píše:Podle mne pleteš hrušky s jabkama. Mluvíš o regulaci tlaku paliva a zároveň o karburátoru. Regulace tlaku paliva se používá u vstřikování :!: , kde má svůj opodstatněný význam - vstřikovací tryska dá víc paliva. Ovšem karburátor pracuje úplně jinak. Karburátor palivo nevstřikuje, palivo z karburátoru neproudí díky tlaku palivové pumpy, ale je strháváno proudícím vzduchem. Pokud snížíš tlak paliva u karburátoru, při plném výkonu nebude stíhat benzín dotékat do plovákové komory a krmit motor. Pokud tlak paliva zvedneš, uchčiješ motor protože nezavře plovákový ventil. Pokud tedy karburátor nestíhá dávat palivo, není to tlakem palivové pumpy, ale natryskováním karburátoru.

Jaký má to tvoje turbo průměr v místě lopatek? Jaký tlak tlačí? Jaký karburátor máš osazený? Jaké má karburátor průměry difuzorů? Jak je natryskovaný? A teď se ukaž, že to tam nemontuješ bezmyšlenkovitě jak lojza :P


Vašku, regulace tlaku paliva je potřeba i u karbece. Když zvyšuješ plnící tlak v sacím potrubí, potřebuješ karburátor zásobovat vyšším tlakem paliva a regulátor slouží k tomu, aby tlak od čerpadla odpovídal tomu plnícímu a karburátor fungoval v zásadě, jak u klasiky...

Edit: Kdyby jsi při zvyšování tlaku v sacím potrubí nezvyšoval tlak paliva v trysce, mohlo by se v extrémní situaci stát, že by jsi dohnal stlačený vzduch skrze trysku až třeba do plovákové komory a nebo ještě dal.

Neberte mě úplně vážně, vše co píši je pouhá teorie vyčtená ze schémat a z knížek o fungování karburátorů a turbodmychadel.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
luboš
Příspěvky: 261
Registrován: čtv srp 07, 2008 21:46
Bydliště: Škrdlovice

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od luboš »

Jenomže tlak turba nabíhá postupně podle otáček a zatížení motoru. Například při jízde po rovině třeba 90km/h je v sání podtlak.
Takže pokud by to bylo jak píše panthymaeus musel by se zvyšovat tlak paliva v závislosti na tlaku turba což je asi nereálné.
Jsou karburátory podtlakové a přetlakové, nejní to tak jednoduché a seřízení už vubec ne .
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1382
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

luboš píše:Jenomže tlak turba nabíhá postupně podle otáček a zatížení motoru. Například při jízde po rovině třeba 90km/h je v sání podtlak.
Takže pokud by to bylo jak píše panthymaeus musel by se zvyšovat tlak paliva v závislosti na tlaku turba což je asi nereálné.
Jsou karburátory podtlakové a přetlakové, nejní to tak jednoduché a seřízení už vubec ne .


Zvyšovat tlak paliva na základě tlaku ze sání není problém, od toho tu jsou regulátory paliva ovládané tlakem (například: http://www.speedpro.eu/regulator-tlaku-paliva-turbo-motor-karburatory-p-13056.html), kde se zvyšujícím tlakem vzrůstá tlak paliva.

O přetlakových karbech toho není moc k dohledání, snad jen to, že je měli Renaulty a pár dalších aut. Pod turbo se ale dá používat i podtlakový s úpravami (a ty jsou kámen úrazu a problémů). Nikdo ti neřekne jaké jsou potřeba u konkrétního kusu. Někdo to řeší zavřením karbu do krabice natlakové stejným tlakem jako je v sání (staré mustangy a jiné ameriky) a jiní to řeší tlakem zavedeným do míst odvětrání karburátoru (zjednodušeně).

Já se do toho nehodlám pouštět právě kvůli seřízení a potřebnému času na ladění. Vlastně celé je to velký problém naladit. Zajímalo by mě, zda "dirtjump" hlídá bohatost směsi a jak. Nejideálnější by asi byla lambda...
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
dirtjump
Příspěvky: 67
Registrován: čtv črc 30, 2015 15:58
Bydliště: Košice okolie

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od dirtjump »

Já se do toho nehodlám pouštět právě kvůli seřízení a potřebnému času na ladění. Vlastně celé je to velký problém naladit. Zajímalo by mě, zda "dirtjump" hlídá bohatost směsi a jak. Nejideálnější by asi byla lambda...[/quote]


lamba by bola najidealnejsia :D lenze lambdu nato nemam,skusame to ladit vymenou roznych trysiek...snad sa nieco realne na jazdu podari,a bude to ako tak jazdit ...
Uživatelský avatar
uha2324
Příspěvky: 1081
Registrován: čtv led 05, 2012 12:41
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od uha2324 »

Jaka je vubec vyhoda pretlakoveho systemu? Rekl bych ze snad jen kratsi turbo-lag..?
Trochu jina situace je pouzit pretlakovy system u supercharger-u (linearni charakteristika) se vstrikovanim a PCM, je to snaze regulovatelny system. Ale turbo (exponencialni charakteristika) a navic s karburatorem je v pretlakovem systemu tezce regulovatelne. Netvrdim ze to nejde, ale se seriovym podtlakovym intake systemem?
Dirtjump by nam mohl ukazat i nejake fotky toho co tvori.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: lada turbo!!!

Příspěvek od Vašátor »

Palivovou směs je určitě potřeba hlídat v celém rozsahu otáček. Pokud pojedeš v celém režimu otáček na bohatou směs, nic se nestane. Pokud ovšem pojedeš na chudou směs, motor začne klepat (což neuslyšíš), načež popraskají písty a pístní kroužky. Takže pozor na to.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“