lada turbo!!!
Moderátor: Moderátoři
Re: lada turbo!!!
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Re: lada turbo!!!
tak start sa uz konal.. startlo to celkom pekne .. treba dokoncit nejake veci,co som aj cakal ale inak to celkom dobre vyzera
Re: lada turbo!!!
Ještě pořád máte v hymě " nad tatrou sa blýská" ?
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Re: lada turbo!!!
Ivo píše:Ještě pořád máte v hymě " nad tatrou sa blýská" ?
zatial ano
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10589
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: lada turbo!!!
Jen aby nedošlo ke změně textu na: Kde domov můj . L.dirtjump píše:zatial anoIvo píše:Ještě pořád máte v hymě " nad tatrou sa blýská" ?
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: lada turbo!!!
Luděk Musil píše:Jen aby nedošlo ke změně textu na: Kde domov můj . L.dirtjump píše:zatial anoIvo píše:Ještě pořád máte v hymě " nad tatrou sa blýská" ?
Re: lada turbo!!!
tak uz som to skusal aj s karbecom za turbom...utesneni bol vydrzalo to len 2km,rozmyslal som pouzit karbec 21053 ten ma prepad do nadrze,da sa pouzit regulator tlaku paliva...alebo mate niekto nejake vychytavky s mechanickym karbecom ?
Re: lada turbo!!!
Podle mne pleteš hrušky s jabkama. Mluvíš o regulaci tlaku paliva a zároveň o karburátoru. Regulace tlaku paliva se používá u vstřikování , kde má svůj opodstatněný význam - vstřikovací tryska dá víc paliva. Ovšem karburátor pracuje úplně jinak. Karburátor palivo nevstřikuje, palivo z karburátoru neproudí díky tlaku palivové pumpy, ale je strháváno proudícím vzduchem. Pokud snížíš tlak paliva u karburátoru, při plném výkonu nebude stíhat benzín dotékat do plovákové komory a krmit motor. Pokud tlak paliva zvedneš, uchčiješ motor protože nezavře plovákový ventil. Pokud tedy karburátor nestíhá dávat palivo, není to tlakem palivové pumpy, ale natryskováním karburátoru.
Jaký má to tvoje turbo průměr v místě lopatek? Jaký tlak tlačí? Jaký karburátor máš osazený? Jaké má karburátor průměry difuzorů? Jak je natryskovaný? A teď se ukaž, že to tam nemontuješ bezmyšlenkovitě jak lojza
Jaký má to tvoje turbo průměr v místě lopatek? Jaký tlak tlačí? Jaký karburátor máš osazený? Jaké má karburátor průměry difuzorů? Jak je natryskovaný? A teď se ukaž, že to tam nemontuješ bezmyšlenkovitě jak lojza
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: lada turbo!!!
karbec je upraveny z madarska, rozdiel je v tom ze tesnenie som si vyrobil gumene, je z neho vybrany sytic,zaslepene vsetky zbytocne otvori...v mieste lopatiek ma 55mm...tlacim momentalne 0,9bar... karburator zajtra pozriem ake su tam trysky atd... al vravim to je z madarska...Vašátor píše:Podle mne pleteš hrušky s jabkama. Mluvíš o regulaci tlaku paliva a zároveň o karburátoru. Regulace tlaku paliva se používá u vstřikování , kde má svůj opodstatněný význam - vstřikovací tryska dá víc paliva. Ovšem karburátor pracuje úplně jinak. Karburátor palivo nevstřikuje, palivo z karburátoru neproudí díky tlaku palivové pumpy, ale je strháváno proudícím vzduchem. Pokud snížíš tlak paliva u karburátoru, při plném výkonu nebude stíhat benzín dotékat do plovákové komory a krmit motor. Pokud tlak paliva zvedneš, uchčiješ motor protože nezavře plovákový ventil. Pokud tedy karburátor nestíhá dávat palivo, není to tlakem palivové pumpy, ale natryskováním karburátoru.
Jaký má to tvoje turbo průměr v místě lopatek? Jaký tlak tlačí? Jaký karburátor máš osazený? Jaké má karburátor průměry difuzorů? Jak je natryskovaný? A teď se ukaž, že to tam nemontuješ bezmyšlenkovitě jak lojza
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: lada turbo!!!
Vašku, regulace tlaku paliva je potřeba i u karbece. Když zvyšuješ plnící tlak v sacím potrubí, potřebuješ karburátor zásobovat vyšším tlakem paliva a regulátor slouží k tomu, aby tlak od čerpadla odpovídal tomu plnícímu a karburátor fungoval v zásadě, jak u klasiky...Vašátor píše:Podle mne pleteš hrušky s jabkama. Mluvíš o regulaci tlaku paliva a zároveň o karburátoru. Regulace tlaku paliva se používá u vstřikování , kde má svůj opodstatněný význam - vstřikovací tryska dá víc paliva. Ovšem karburátor pracuje úplně jinak. Karburátor palivo nevstřikuje, palivo z karburátoru neproudí díky tlaku palivové pumpy, ale je strháváno proudícím vzduchem. Pokud snížíš tlak paliva u karburátoru, při plném výkonu nebude stíhat benzín dotékat do plovákové komory a krmit motor. Pokud tlak paliva zvedneš, uchčiješ motor protože nezavře plovákový ventil. Pokud tedy karburátor nestíhá dávat palivo, není to tlakem palivové pumpy, ale natryskováním karburátoru.
Jaký má to tvoje turbo průměr v místě lopatek? Jaký tlak tlačí? Jaký karburátor máš osazený? Jaké má karburátor průměry difuzorů? Jak je natryskovaný? A teď se ukaž, že to tam nemontuješ bezmyšlenkovitě jak lojza
Edit: Kdyby jsi při zvyšování tlaku v sacím potrubí nezvyšoval tlak paliva v trysce, mohlo by se v extrémní situaci stát, že by jsi dohnal stlačený vzduch skrze trysku až třeba do plovákové komory a nebo ještě dal.
Neberte mě úplně vážně, vše co píši je pouhá teorie vyčtená ze schémat a z knížek o fungování karburátorů a turbodmychadel.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: lada turbo!!!
Jenomže tlak turba nabíhá postupně podle otáček a zatížení motoru. Například při jízde po rovině třeba 90km/h je v sání podtlak.
Takže pokud by to bylo jak píše panthymaeus musel by se zvyšovat tlak paliva v závislosti na tlaku turba což je asi nereálné.
Jsou karburátory podtlakové a přetlakové, nejní to tak jednoduché a seřízení už vubec ne .
Takže pokud by to bylo jak píše panthymaeus musel by se zvyšovat tlak paliva v závislosti na tlaku turba což je asi nereálné.
Jsou karburátory podtlakové a přetlakové, nejní to tak jednoduché a seřízení už vubec ne .
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: lada turbo!!!
Zvyšovat tlak paliva na základě tlaku ze sání není problém, od toho tu jsou regulátory paliva ovládané tlakem (například: http://www.speedpro.eu/regulator-tlaku- ... 13056.html), kde se zvyšujícím tlakem vzrůstá tlak paliva.luboš píše:Jenomže tlak turba nabíhá postupně podle otáček a zatížení motoru. Například při jízde po rovině třeba 90km/h je v sání podtlak.
Takže pokud by to bylo jak píše panthymaeus musel by se zvyšovat tlak paliva v závislosti na tlaku turba což je asi nereálné.
Jsou karburátory podtlakové a přetlakové, nejní to tak jednoduché a seřízení už vubec ne .
O přetlakových karbech toho není moc k dohledání, snad jen to, že je měli Renaulty a pár dalších aut. Pod turbo se ale dá používat i podtlakový s úpravami (a ty jsou kámen úrazu a problémů). Nikdo ti neřekne jaké jsou potřeba u konkrétního kusu. Někdo to řeší zavřením karbu do krabice natlakové stejným tlakem jako je v sání (staré mustangy a jiné ameriky) a jiní to řeší tlakem zavedeným do míst odvětrání karburátoru (zjednodušeně).
Já se do toho nehodlám pouštět právě kvůli seřízení a potřebnému času na ladění. Vlastně celé je to velký problém naladit. Zajímalo by mě, zda "dirtjump" hlídá bohatost směsi a jak. Nejideálnější by asi byla lambda...
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: lada turbo!!!
Já se do toho nehodlám pouštět právě kvůli seřízení a potřebnému času na ladění. Vlastně celé je to velký problém naladit. Zajímalo by mě, zda "dirtjump" hlídá bohatost směsi a jak. Nejideálnější by asi byla lambda...[/quote]
lamba by bola najidealnejsia lenze lambdu nato nemam,skusame to ladit vymenou roznych trysiek...snad sa nieco realne na jazdu podari,a bude to ako tak jazdit ...
lamba by bola najidealnejsia lenze lambdu nato nemam,skusame to ladit vymenou roznych trysiek...snad sa nieco realne na jazdu podari,a bude to ako tak jazdit ...
Re: lada turbo!!!
Jaka je vubec vyhoda pretlakoveho systemu? Rekl bych ze snad jen kratsi turbo-lag..?
Trochu jina situace je pouzit pretlakovy system u supercharger-u (linearni charakteristika) se vstrikovanim a PCM, je to snaze regulovatelny system. Ale turbo (exponencialni charakteristika) a navic s karburatorem je v pretlakovem systemu tezce regulovatelne. Netvrdim ze to nejde, ale se seriovym podtlakovym intake systemem?
Dirtjump by nam mohl ukazat i nejake fotky toho co tvori.
Trochu jina situace je pouzit pretlakovy system u supercharger-u (linearni charakteristika) se vstrikovanim a PCM, je to snaze regulovatelny system. Ale turbo (exponencialni charakteristika) a navic s karburatorem je v pretlakovem systemu tezce regulovatelne. Netvrdim ze to nejde, ale se seriovym podtlakovym intake systemem?
Dirtjump by nam mohl ukazat i nejake fotky toho co tvori.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!
Re: lada turbo!!!
Palivovou směs je určitě potřeba hlídat v celém rozsahu otáček. Pokud pojedeš v celém režimu otáček na bohatou směs, nic se nestane. Pokud ovšem pojedeš na chudou směs, motor začne klepat (což neuslyšíš), načež popraskají písty a pístní kroužky. Takže pozor na to.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/