Programovatelná ECU
Moderátor: Moderátoři
Programovatelná ECU
Ahoj
bastlím doma programovatelnou ECU viz www.speeduino.com
Potřeboval bych vědět pár věcí a to:
Jaká napěťová úroveň leze ze snímače klikového hřídele u SPI-předpokládám,že je to Hall ale nevým,jestli do originální řídící jednotky jde čistý signál nebo má čidlo už v sobě nějakou elektroniku a ven leze hotový signál?
Jakou napěťovou úrovní je ovládaný zapalovací modul na 1.7i? 5V ttl nebo 12 V?
Jak je řešené snímání vačkového hřídele na MPI?Je to nabastlitelné na hlavu SPI?
Jednotka mi zatím žije doma na stole a krmím ji simulátorem.Potřebuju k ní zbastlit zbytek a bez těchto informací se neobejdu...
Moje idea je použít to jenom pro řízení předstihu(prozatím) na menší peklíčko,které už se pomalu rodí v garáži a přijde časem napasovat do mojí 061
Rád bych to na jaře alespoň nastartoval na standu ale nebudu předbíhat,volnýho času poslední dobpou moc nemám....
Dík za info,pokud někdo ví.
Zdar Dušín
bastlím doma programovatelnou ECU viz www.speeduino.com
Potřeboval bych vědět pár věcí a to:
Jaká napěťová úroveň leze ze snímače klikového hřídele u SPI-předpokládám,že je to Hall ale nevým,jestli do originální řídící jednotky jde čistý signál nebo má čidlo už v sobě nějakou elektroniku a ven leze hotový signál?
Jakou napěťovou úrovní je ovládaný zapalovací modul na 1.7i? 5V ttl nebo 12 V?
Jak je řešené snímání vačkového hřídele na MPI?Je to nabastlitelné na hlavu SPI?
Jednotka mi zatím žije doma na stole a krmím ji simulátorem.Potřebuju k ní zbastlit zbytek a bez těchto informací se neobejdu...
Moje idea je použít to jenom pro řízení předstihu(prozatím) na menší peklíčko,které už se pomalu rodí v garáži a přijde časem napasovat do mojí 061
Rád bych to na jaře alespoň nastartoval na standu ale nebudu předbíhat,volnýho času poslední dobpou moc nemám....
Dík za info,pokud někdo ví.
Zdar Dušín
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Re: Programovatelná ECU
-Snimac kluky nie je Hall, mal by to byt indukcny snimac a ak sa nemylim, tak je to vystupny signal o hodnote 5-7V, cidlo nema v sebe ziadnu elektroniku, len podiela do RJ signal. Je rovnake pre SPi aj MPi
-Zapalovacie moduly na Ladach su 3 typy. SPi typ, casto poruchovy, obsahuje elektroniku, to znamena ze je syteny 12V a z RJ vystupuje 5V signal, potom existuje blok z MPi typu MP7.0, je to nieco podobne ako u SPi a nakoniec typ pre MPi typu M7.9.7 a vyssie, je to v podstate len zdvojena cievka, elektronika je obsiahnuta v RJ a cievky su sytene 12V rovno z RJ.
-Snimac vacky u MPi je spredu na hlave, snima protikus na vackovom kolese, ktore je len jednorade. Ja mam namiesto toho snimaca pouzity bezkontaktny rozdelovac s upravenym venčekom, je to to iste.
-Zapalovacie moduly na Ladach su 3 typy. SPi typ, casto poruchovy, obsahuje elektroniku, to znamena ze je syteny 12V a z RJ vystupuje 5V signal, potom existuje blok z MPi typu MP7.0, je to nieco podobne ako u SPi a nakoniec typ pre MPi typu M7.9.7 a vyssie, je to v podstate len zdvojena cievka, elektronika je obsiahnuta v RJ a cievky su sytene 12V rovno z RJ.
-Snimac vacky u MPi je spredu na hlave, snima protikus na vackovom kolese, ktore je len jednorade. Ja mam namiesto toho snimaca pouzity bezkontaktny rozdelovac s upravenym venčekom, je to to iste.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Programovatelná ECU
Ahoj,
Diky moc za info.Ještě dotěrný dotaz: nebyla by fotka toho snimani vačky?nijak to nehoří
A ještě by mě zajímalo,jak je na MPI řešená průchodka kabelu snímače vačky,hlavně kudy je to vedené?
Díky Tom
Diky moc za info.Ještě dotěrný dotaz: nebyla by fotka toho snimani vačky?nijak to nehoří
A ještě by mě zajímalo,jak je na MPI řešená průchodka kabelu snímače vačky,hlavně kudy je to vedené?
Díky Tom
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Re: Programovatelná ECU
Prave lisujem voditka, tak som ti to cvakol
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Programovatelná ECU
Hmm,to snad nebude problem dobastlit na obyčejnou hlavu.....
No teoreticky to snad ani pro řízení předstihu není třeba ale do budoucna.....
Každopádně díky moc.
No teoreticky to snad ani pro řízení předstihu není třeba ale do budoucna.....
Každopádně díky moc.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Re: Programovatelná ECU
pokial mas zvaracku na hlinik, tak to problem nie je, uz som to robil, dokonca bez frezy a je to takmer nerozoznatelne. ale je potom nutne osadit jednoradovy rozvod...(ja som to robil lebo mi mpi hlava praskla a potreboval som druhu)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Programovatelná ECU
To ne,ja bych to dělal asi jako úplnej bastl.Btw jak vypada to jednořady vačkový kolo?hlavně jaký má system snímání?Stejny jako klikovka= 6+1 puls?
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Re: Programovatelná ECU
Tak se mi tu věc dneska podařilo oživit alespoň na stole.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Re: Programovatelná ECU
Dufam ze to nebude behat na softe arduina, to chce ciste cecko aspon.
Re: Programovatelná ECU
Beha to na arduinu,ale pro compiler se nastavuji jine parametry prave kvuli rychlosti chodu prigramu na ukor velikosti programu(coz u megy 2560 neni zase az takovej problem)
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Re: Programovatelná ECU
Včera byla zase chvilka,tak jsem si zrobil malej tester...Pro info přikládám i průběh signálu přímo z čidla klikového hřídele.
Jedná se na 100% o hall.Tento snímač je zapojen do modulu zapalování kde je signál pravděpodobně upraven a jde dále do řídící jednotky.
A teď otázka na odborníky:
nemá někdo přímo popis vývodů zapalovacího modulu(tříkonektorového)?
Pravděpodobně je jeden konektor napájení(2 pin) druhý konektor je pro čidlo kliky a pak je tam ještě myslím 5-pin konektor.
Potřeboval bych ideálně schema zapojení včetně barev drátů co je co.
Strejda Google nějak mlčí,pouze hezký obrázky ale co je plus/mínus a co jakej signál se z nich člověk nedozví.
Jedná se na 100% o hall.Tento snímač je zapojen do modulu zapalování kde je signál pravděpodobně upraven a jde dále do řídící jednotky.
A teď otázka na odborníky:
nemá někdo přímo popis vývodů zapalovacího modulu(tříkonektorového)?
Pravděpodobně je jeden konektor napájení(2 pin) druhý konektor je pro čidlo kliky a pak je tam ještě myslím 5-pin konektor.
Potřeboval bych ideálně schema zapojení včetně barev drátů co je co.
Strejda Google nějak mlčí,pouze hezký obrázky ale co je plus/mínus a co jakej signál se z nich člověk nedozví.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Re: Programovatelná ECU
http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... ntrvpr.jpg
Podla tejto schemy to vyzera nasledovne:
Snímač kluky:
- hnedý - kostra
- biely - vystupny signal
Druhý dvojpinový konektor:
- A - 12V
- B - kostra
Sesťpinový konektor:
- A - výstupný signál pre otáčkomer
- B - 12V
- C - RJ
- D - RJ
- E - RJ
- F - RJ
Piny C-F budu obsahovat 2 ovladacie signaly pre jednotlive cievky, tretí bude asi signal pre RJ a stvrtý neviem. Pokusim sa to zistit.
Podla tejto schemy to vyzera nasledovne:
Snímač kluky:
- hnedý - kostra
- biely - vystupny signal
Druhý dvojpinový konektor:
- A - 12V
- B - kostra
Sesťpinový konektor:
- A - výstupný signál pre otáčkomer
- B - 12V
- C - RJ
- D - RJ
- E - RJ
- F - RJ
Piny C-F budu obsahovat 2 ovladacie signaly pre jednotlive cievky, tretí bude asi signal pre RJ a stvrtý neviem. Pokusim sa to zistit.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Programovatelná ECU
Takze som vypátral:
pin C - signál momentu zážehu
pin D - ovládanie náhradného režimu
pin E - synchronizačný signál
pin F - referenčný signál
pin C - signál momentu zážehu
pin D - ovládanie náhradného režimu
pin E - synchronizačný signál
pin F - referenčný signál
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)