Opravy karoserie Nivy
Moderátor: Moderátoři
Re: Vyvařit nivu,ano nebo ne?
Tak jsem pechfógl,klasický problém u výměny silentbloků přední nápravy,nejde mě ven čep spodního ramene.
Uřezal jsem ho a ten zbytek nejde a nejde,ani pod lisem ani kladivem,odráží se jak od kovadliny.
Zejtra to odvrtám,nechcu na to jit švajcem,mám strach že by mě vyjela ta trubka z nápravnice.
A kdyby vyjela tak udělám druhů.
Jinak pomalu skládám nápravy a na jaro bude zahradní lak.
Uřezal jsem ho a ten zbytek nejde a nejde,ani pod lisem ani kladivem,odráží se jak od kovadliny.
Zejtra to odvrtám,nechcu na to jit švajcem,mám strach že by mě vyjela ta trubka z nápravnice.
A kdyby vyjela tak udělám druhů.
Jinak pomalu skládám nápravy a na jaro bude zahradní lak.
Re: Vyvařit nivu,ano nebo ne?
mne sa to "zrastlo" tak, ze som musel tu trubku z napravnice vybrat a dat tam novu. Odvrtavat tych 30cm alebo kolko to ma by sa mi fakt nechelo. Akurat potom treba nastelovat zaklon kolesa.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Vyvařit nivu,ano nebo ne?
To vrtání asi taky med nebude,vrtat to budu duď na sloupovce nebo na frézce,ale hrozí zavrtání mimo čep je to přece jen délka.
Ale před tím ještě zkusím jít na pořádný lis,snad to povolí.
Ten druhý čep vypadl skoro sám.
Tento čep byl ohlý,nešel jim ven tak ho tam nechali.Náprava byla už namontovaná na kastli,jak se to pokoušeli skládat,místo šroubů závitova tyč a podobně.
Konzoly na pružiny byly nenatřené jen ta převozní barva z prodejny.
Já musím udělat celou geometrii,protože nemám žádné horní podložky.
Ale před tím ještě zkusím jít na pořádný lis,snad to povolí.
Ten druhý čep vypadl skoro sám.
Tento čep byl ohlý,nešel jim ven tak ho tam nechali.Náprava byla už namontovaná na kastli,jak se to pokoušeli skládat,místo šroubů závitova tyč a podobně.
Konzoly na pružiny byly nenatřené jen ta převozní barva z prodejny.
Já musím udělat celou geometrii,protože nemám žádné horní podložky.
Re: Vyvařit nivu,ano nebo ne?
Podložky koupíš : http://www.autodilykrc.cz/cz-detail-554 ... ovaci.html
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Re: Vyvařit nivu,ano nebo ne?
podlozky je lepsie si vyrobit z obycajnych a vyrezat jednu stranu tak aby sli zastrcit zboku a nemusel si vyberat srouby uplne...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Vyvařit nivu,ano nebo ne?
Ani 17 tun stím nehlo,váleček 11.523 na škvarky a v zásobě ještě 23tun.
Takže zejtra budu vrtat dírku.....
Já jsem ty čepy potřeboval ven kvůli silentblokom,ty podložky nadělám a nebo vemu z modré nivy ale předtím než udělám na čisto geometrii tak to zhruba změřím podle staré nivy.
Zepředu a ze zadu dám silné podložky a pak to budu šolíchat těma šupinama.
Pár foto karoserie a ruského mezka Pepého.Moc to neložím dře mě rampa světel v brodu.
Takže zejtra budu vrtat dírku.....
Já jsem ty čepy potřeboval ven kvůli silentblokom,ty podložky nadělám a nebo vemu z modré nivy ale předtím než udělám na čisto geometrii tak to zhruba změřím podle staré nivy.
Zepředu a ze zadu dám silné podložky a pak to budu šolíchat těma šupinama.
Pár foto karoserie a ruského mezka Pepého.Moc to neložím dře mě rampa světel v brodu.
Re: Vyvařit nivu,ano nebo ne?
Dírku jsem vyvrt,14,5 vrtákem,20mm jsem nedovrtal abych tam mohl hodit kulatinu a vyrazit celý zbytek ale vono prd,20mm vystartovalo ven z trubky a zbytek tam ten špunt zapoměl.
Tak to mosím nějak,něčím vyzobat ven,ale jde to po milimetru je to tam děsně zarezlé.
Odvrat to nešlo,praskl by vrták,(16,8) .
Jak psal "majo" asi je lepší dat novů trubku,možná je to rychlejší.....
Vrtat to šlo dobře na sloupovce bez posuvu,hasit emulzí a často vylévat,samo litr že musí být prodlouženy(nadvařený)vrták,jinak bych měl tunely dva.
Tak to mosím nějak,něčím vyzobat ven,ale jde to po milimetru je to tam děsně zarezlé.
Odvrat to nešlo,praskl by vrták,(16,8) .
Jak psal "majo" asi je lepší dat novů trubku,možná je to rychlejší.....
Vrtat to šlo dobře na sloupovce bez posuvu,hasit emulzí a často vylévat,samo litr že musí být prodlouženy(nadvařený)vrták,jinak bych měl tunely dva.
Nátěr spodek karoserie
Dobrý den pánové, po delší době se na Vás obracím s radou.
Čím nejlépe natřít spodek karoserie Nivy? Chtěl bych to před zimou trochu zakonzervovat....klasický gumoasfalt?
Díky za rady.
Čím nejlépe natřít spodek karoserie Nivy? Chtěl bych to před zimou trochu zakonzervovat....klasický gumoasfalt?
Díky za rady.
Re: Nátěr spodek karoserie
Prostuduj to to: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... i+podvozku
®; Člen LKCS
Re: Nátěr spodek karoserie
díky nenapadlo mne hledat ve starší řadě
Oprava kasne a nastrek svojpomocne
Chlapi zdravim
rozhodol som sa pre svojpomocnu oprave karoserie mojej Nivicky. Prekvita spod laku, ale nie je este tak hnila aby boli niekde do oka bijuce diery, takze vychadzam z toho ze nebudem musiet varit a preto by som chcel urobit opravu karoserie skor, nez to pride do tohoto stadia. Nikdy som to nerobil ale mam za to, ze to nie je az taka veda (s uctou voci vsetkym profi lakyrnikom) a domace vysledky by na Nivicku mohli byt dostacujuce. Chcem to streknut primarne len zvonka , pretoze sa bojim, ze ak by som to cele odstrojil zvnutra, uz nedam tie popraskane plasty dohromady. Aj ked stale nie som presvedceny o tom, ci je takato polovicata robota dobry napad, ci to nevyhadzat vsetko a dat tomu kompletny general. Napadaju ma ale drobne otazky ktore by som sa chcel opytat skusenejsich:
1) stresne okapove strieborne listy - daju sa demontovat bez poskodenia a vratit nazad? Vyzera to tak, ze su tam nejako nalisovane, obavam sa, ze ak ich dam dole nasilim, budem musiet kupit nove. Pripadne, ako ich dat dole bez poskodenia?
2) strieborne listy okolo zadnych okien - rovnaka otazka ako v bode 1), daju sa zmontovat bez poskodenia?
3) je nejaka moznost lacnejsieho nakupu interierovych plastov (zvlast pristrojovka ma zaujima, je cela popraskana), tapacirov, kobercov, stropnej latky a pod, bez toho aby som za to vyhodil majland? Da sa to sice kupit (automanta) ale cena je radovo v desiatkach eur za kazdy diel, co by cely spas hodne predrazilo. Ako to riesite? Chodite po to na ukrajinu alebo to odlievate z laminatu alebo?
4) kto ste to robili doma svojpomocne - predpokladam, ze je lepsie striekat a opravovat demontovatelne diely zvlast (dvere, kapota) a sasi zvlast, alebo vsetko spolu namontovane?
5) v pripade ze by bolo treba varit, skusal niekto varit aj oblukom (bazicky) alebo je to uplny nezmysel a inak ako plynom sa to neda?
Dakujem za odpovede
SLOUČENO ®
rozhodol som sa pre svojpomocnu oprave karoserie mojej Nivicky. Prekvita spod laku, ale nie je este tak hnila aby boli niekde do oka bijuce diery, takze vychadzam z toho ze nebudem musiet varit a preto by som chcel urobit opravu karoserie skor, nez to pride do tohoto stadia. Nikdy som to nerobil ale mam za to, ze to nie je az taka veda (s uctou voci vsetkym profi lakyrnikom) a domace vysledky by na Nivicku mohli byt dostacujuce. Chcem to streknut primarne len zvonka , pretoze sa bojim, ze ak by som to cele odstrojil zvnutra, uz nedam tie popraskane plasty dohromady. Aj ked stale nie som presvedceny o tom, ci je takato polovicata robota dobry napad, ci to nevyhadzat vsetko a dat tomu kompletny general. Napadaju ma ale drobne otazky ktore by som sa chcel opytat skusenejsich:
1) stresne okapove strieborne listy - daju sa demontovat bez poskodenia a vratit nazad? Vyzera to tak, ze su tam nejako nalisovane, obavam sa, ze ak ich dam dole nasilim, budem musiet kupit nove. Pripadne, ako ich dat dole bez poskodenia?
2) strieborne listy okolo zadnych okien - rovnaka otazka ako v bode 1), daju sa zmontovat bez poskodenia?
3) je nejaka moznost lacnejsieho nakupu interierovych plastov (zvlast pristrojovka ma zaujima, je cela popraskana), tapacirov, kobercov, stropnej latky a pod, bez toho aby som za to vyhodil majland? Da sa to sice kupit (automanta) ale cena je radovo v desiatkach eur za kazdy diel, co by cely spas hodne predrazilo. Ako to riesite? Chodite po to na ukrajinu alebo to odlievate z laminatu alebo?
4) kto ste to robili doma svojpomocne - predpokladam, ze je lepsie striekat a opravovat demontovatelne diely zvlast (dvere, kapota) a sasi zvlast, alebo vsetko spolu namontovane?
5) v pripade ze by bolo treba varit, skusal niekto varit aj oblukom (bazicky) alebo je to uplny nezmysel a inak ako plynom sa to neda?
Dakujem za odpovede
SLOUČENO ®
Niva 1600 r.v. 89
Re: Opravy karoserie Nivy
Ahoj, podľa fotky tipujem, že sme susedia z kučisdorfskej. Ak chces tak tie okapničky ti môžem ukázať ako ich dáš dole.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - fatal crash
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - fatal crash
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Re: Opravy karoserie Nivy
Ahoj, nevěděl by někdo o nějakém skeletu?
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 923
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy karoserie Nivy
ve francii na vrakaci jsem obiral nivu po ornitologovi najeto 70tis. km, kastle netknuta... ale to je pro tebe asi daleko bylo to mesto Motpelier nebo jak se to pise a oblastni zastoupeni 4x4, myslim, ze kdyz by sis ji obral, tak by Ti ji nechal max za cenu šrotu, jen aby po Tobe nechteli doplatit vse, co jsem jim tam obral, to vis 150euro jen za napravu mi prislo dost... A co me dostalo pro francii delali medene brzdove trubky a mozna i ta antikoro ochrana byla na jine urovni. Byla to klasicka kratka 1.7 SPi.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet