Opravy karoserie Nivy

Moderátor: Moderátoři

Valach
Příspěvky: 26
Registrován: úte říj 16, 2012 21:21
Bydliště: Valašsko

Re: Vyvařit nivu,ano nebo ne?

Příspěvek od Valach »

Tak jsem pechfógl,klasický problém u výměny silentbloků přední nápravy,nejde mě ven čep spodního ramene.
Uřezal jsem ho a ten zbytek nejde a nejde,ani pod lisem ani kladivem,odráží se jak od kovadliny.
Zejtra to odvrtám,nechcu na to jit švajcem,mám strach že by mě vyjela ta trubka z nápravnice.
A kdyby vyjela tak udělám druhů.
Jinak pomalu skládám nápravy a na jaro bude zahradní lak.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyvařit nivu,ano nebo ne?

Příspěvek od Majo »

mne sa to "zrastlo" tak, ze som musel tu trubku z napravnice vybrat a dat tam novu. Odvrtavat tych 30cm alebo kolko to ma by sa mi fakt nechelo. Akurat potom treba nastelovat zaklon kolesa.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Valach
Příspěvky: 26
Registrován: úte říj 16, 2012 21:21
Bydliště: Valašsko

Re: Vyvařit nivu,ano nebo ne?

Příspěvek od Valach »

To vrtání asi taky med nebude,vrtat to budu duď na sloupovce nebo na frézce,ale hrozí zavrtání mimo čep je to přece jen délka.
Ale před tím ještě zkusím jít na pořádný lis,snad to povolí.
Ten druhý čep vypadl skoro sám.
Tento čep byl ohlý,nešel jim ven tak ho tam nechali.Náprava byla už namontovaná na kastli,jak se to pokoušeli skládat,místo šroubů závitova tyč a podobně.
Konzoly na pružiny byly nenatřené jen ta převozní barva z prodejny.
Já musím udělat celou geometrii,protože nemám žádné horní podložky.
Uživatelský avatar
martas
Příspěvky: 507
Registrován: stř říj 22, 2008 19:47
Bydliště: Vysočina-Lukavec

Re: Vyvařit nivu,ano nebo ne?

Příspěvek od martas »

Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyvařit nivu,ano nebo ne?

Příspěvek od Majo »

podlozky je lepsie si vyrobit z obycajnych a vyrezat jednu stranu tak aby sli zastrcit zboku a nemusel si vyberat srouby uplne...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Valach
Příspěvky: 26
Registrován: úte říj 16, 2012 21:21
Bydliště: Valašsko

Re: Vyvařit nivu,ano nebo ne?

Příspěvek od Valach »

Ani 17 tun stím nehlo,váleček 11.523 na škvarky :butthead: a v zásobě ještě 23tun.
Takže zejtra budu vrtat dírku.....
Já jsem ty čepy potřeboval ven kvůli silentblokom,ty podložky nadělám a nebo vemu z modré nivy ale předtím než udělám na čisto geometrii tak to zhruba změřím podle staré nivy.
Zepředu a ze zadu dám silné podložky a pak to budu šolíchat těma šupinama.
Pár foto karoserie a ruského mezka Pepého.Moc to neložím dře mě rampa světel v brodu.
Přílohy
P1170263.JPG
P1170266.JPG
P1170260.JPG
P1170258.JPG
P1170257.JPG
P1010567.JPG
P1010565.JPG
Valach
Příspěvky: 26
Registrován: úte říj 16, 2012 21:21
Bydliště: Valašsko

Re: Vyvařit nivu,ano nebo ne?

Příspěvek od Valach »

Dírku jsem vyvrt,14,5 vrtákem,20mm jsem nedovrtal abych tam mohl hodit kulatinu a vyrazit celý zbytek ale vono prd,20mm vystartovalo ven z trubky a zbytek tam ten špunt zapoměl.
Tak to mosím nějak,něčím vyzobat ven,ale jde to po milimetru je to tam děsně zarezlé.
Odvrat to nešlo,praskl by vrták,(16,8) .
Jak psal "majo" asi je lepší dat novů trubku,možná je to rychlejší.....
Vrtat to šlo dobře na sloupovce bez posuvu,hasit emulzí a často vylévat,samo litr že musí být prodlouženy(nadvařený)vrták,jinak bych měl tunely dva.
Uživatelský avatar
silurus
Příspěvky: 19
Registrován: čtv zář 04, 2014 09:55
Bydliště: Letovice

Nátěr spodek karoserie

Příspěvek od silurus »

Dobrý den pánové, po delší době se na Vás obracím s radou.
Čím nejlépe natřít spodek karoserie Nivy? Chtěl bych to před zimou trochu zakonzervovat....klasický gumoasfalt?
Díky za rady.
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Nátěr spodek karoserie

Příspěvek od Raduz »

®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
silurus
Příspěvky: 19
Registrován: čtv zář 04, 2014 09:55
Bydliště: Letovice

Re: Nátěr spodek karoserie

Příspěvek od silurus »

díky nenapadlo mne hledat ve starší řadě :-)
Uživatelský avatar
MisoB_PK
Příspěvky: 7
Registrován: úte lis 24, 2015 07:43
Bydliště: Pezinok

Oprava kasne a nastrek svojpomocne

Příspěvek od MisoB_PK »

Chlapi zdravim
rozhodol som sa pre svojpomocnu oprave karoserie mojej Nivicky. Prekvita spod laku, ale nie je este tak hnila aby boli niekde do oka bijuce diery, takze vychadzam z toho ze nebudem musiet varit a preto by som chcel urobit opravu karoserie skor, nez to pride do tohoto stadia. Nikdy som to nerobil ale mam za to, ze to nie je az taka veda (s uctou voci vsetkym profi lakyrnikom) a domace vysledky by na Nivicku mohli byt dostacujuce. Chcem to streknut primarne len zvonka , pretoze sa bojim, ze ak by som to cele odstrojil zvnutra, uz nedam tie popraskane plasty dohromady. Aj ked stale nie som presvedceny o tom, ci je takato polovicata robota dobry napad, ci to nevyhadzat vsetko a dat tomu kompletny general. Napadaju ma ale drobne otazky ktore by som sa chcel opytat skusenejsich:
1) stresne okapove strieborne listy - daju sa demontovat bez poskodenia a vratit nazad? Vyzera to tak, ze su tam nejako nalisovane, obavam sa, ze ak ich dam dole nasilim, budem musiet kupit nove. Pripadne, ako ich dat dole bez poskodenia?
2) strieborne listy okolo zadnych okien - rovnaka otazka ako v bode 1), daju sa zmontovat bez poskodenia?
3) je nejaka moznost lacnejsieho nakupu interierovych plastov (zvlast pristrojovka ma zaujima, je cela popraskana), tapacirov, kobercov, stropnej latky a pod, bez toho aby som za to vyhodil majland? Da sa to sice kupit (automanta) ale cena je radovo v desiatkach eur za kazdy diel, co by cely spas hodne predrazilo. Ako to riesite? Chodite po to na ukrajinu alebo to odlievate z laminatu alebo?
4) kto ste to robili doma svojpomocne - predpokladam, ze je lepsie striekat a opravovat demontovatelne diely zvlast (dvere, kapota) a sasi zvlast, alebo vsetko spolu namontovane?
5) v pripade ze by bolo treba varit, skusal niekto varit aj oblukom (bazicky) alebo je to uplny nezmysel a inak ako plynom sa to neda?

Dakujem za odpovede

SLOUČENO ®
Niva 1600 r.v. 89
Uživatelský avatar
Viko
Příspěvky: 1168
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy karoserie Nivy

Příspěvek od Viko »

Ahoj, podľa fotky tipujem, že sme susedia z kučisdorfskej. Ak chces tak tie okapničky ti môžem ukázať ako ich dáš dole.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: fatal crash
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Pertlik
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 09, 2015 11:50

Re: Opravy karoserie Nivy

Příspěvek od Pertlik »

Ahoj, nevěděl by někdo o nějakém skeletu? :-)
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 927
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy karoserie Nivy

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

ve francii na vrakaci jsem obiral nivu po ornitologovi najeto 70tis. km, kastle netknuta... ale to je pro tebe asi daleko :) bylo to mesto Motpelier nebo jak se to pise a oblastni zastoupeni 4x4, myslim, ze kdyz by sis ji obral, tak by Ti ji nechal max za cenu šrotu, jen aby po Tobe nechteli doplatit vse, co jsem jim tam obral, to vis 150euro jen za napravu mi prislo dost... :) A co me dostalo pro francii delali medene brzdove trubky a mozna i ta antikoro ochrana byla na jine urovni. Byla to klasicka kratka 1.7 SPi.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“