Tak se mi dnes podarilo zjistit, proc mi niva bere tolik oleje, lekl jsem se, ze 1. svicka sucha, 2. brutalne zaolejovana, 3. trochu zaolejovana, 4. taky trochu, ale minimalne. To vypadalo na krouzky hlavne na 2. valci - i tak jsem se rozhodl vymenit gufera, delam to uz 3. den (nekdo tady na foru psal, ze to je prace na hodinku, to jsem fakt tak pomalej?
a zjistil jsem, ze na 2. valci byla praskla vnitrni pruzina ventilu, ktera gufero rozsmelcovala, bohuzel dost poskodila i drik ventilu
zabrousil jsem to jemnym smirkem 600 a 1200, jak jsem menil ta gufera, tak jsem zjistil, ze driky ventilu jsou obcas poskozene zrejme od praskle vnitrni pruziny, to tak praskaji? :/
. Vse jsem to nejak zabrousil, aby to hned neznicilo brit gufera, tak jsem zvedav. Asi spotreba oleje nebude nulova, ale 1l/1000km pro me bylo moc, doufam, ze to klesne alespon na 0,3 na 1000 km.
Ted porad premyslim, jak dat ventilovy rozvod, mel jsem to poposazene o 2 zuby a nevim proc, udelal jsem si tam rysku a porad nevim, jak to nakonec dam... abych nemel treba vacku z neceho jineho, u skodovek se to dela napr., kdyz se da vacka ze strikacky na karb... tak aby to tady nebylo neco podobneho.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet