2.0 a ještě turbo? jakej bude přetlak? udrží to spojka, hardyspojka převodovka... Já mam pouze 1.7 0,5Bar a na jedničku mam strach šlápnout napodlahu co kompresní poměr? když by si chtěl někde mam vzorec na výpočet kompresního poměru přeplňovaného motoru. Hodně štěstí
kompresny pomer mam momentalne mensi nez seriovka a este dam hrubsie tesnenie aby som to supol na nejakych 8,nieco malo
Spojka je jednoducha zalezitost Zotrvacnik na Chevy Nivu 1.8i je vacsi, ale napriek tomu pasuje(na motor, do spojkoveho kosa, starter...), pritlacny tanier je 215mm, lamela ma siroke oblozenie. Mam ju uz na dvoch motoroch...
Prevodovka sice nie je ziadna slava, ale ovela horsi je pre nu motor 1.9TD, ktorym sa Niva osadza bezne. Ked ju odkuri, jednoducho ju zgeneralkujem alebo vymenim, nic nove
S pretlakom budem experimentovat, rovnako ako s vackou(v rusku sa da zohnat aj "turbova")
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Kolik má ta 1.9TD kroutící moment? k přeplnovanejm motorum se používaní tupější vačky ale to bych asi neřešil. Je pravda že převodovka by měla vydržet víc jak přilnavost pneumatik.
Nebylo by jednoduší a levnější použít klasickej motor 1.7 a větším přetlakem ? výkon by byl stejnej.
Tak pre osobak ta 1,7 s turbom bohate staci, ale na nivu by to bolo podla mna slabe. Aj ten atmosfericky 2,0 sa v nej zapoti...a inak nielen Chevy 1,8 mali tie velke zotrvaky a spojky, ale aj 1,7. Dokonca mam takyy pocit, ze do Chevy sa davala len 1,8 od z Opla. Zigulacka 1,8 sa davala do klasickej Nivy, resp do dlhej, a do Nadeždy.
Ti co sa previezli v Orechu(06ke) s motorom 1.9 predtym, nez som ho supol do Nivy vie, ze to islo paradne. A ti co sa nasledne previezli s tym istym motorom v modrej Nive, vedia, ze ho to auto totalne "zabilo". Prevrtanie na 2litra neprinieslo nic svetoborneho - ide to zhruba ako seriova 1.6ka pripadne horsia 1.7micka zigulak. Osadit klasicky motor 1.7turbom a dobre to odladit by asi slo, ale urcite nestacilo. A keby aj, ja by som to nerobil bez vybrusu. A ked uz vybrus, tak preco nie rovno aj vyssia kluka a vytazit z toho vsetko co sa da? Ked budem robit najblizsi motor, bude to kluka 90-92, aj 88 sa mi uz zda malo. Objem proste nicim nenahradis. Turbo je len zufalost, po ktorej musim siahnut(hoci ho nemam nejak extra rad), ked chcem mat primerane vykonnu seriovku(co u mna znamena, ze tam nedavam motor inej znacky - nejaku V6, ktora by tam bila do oci hoci je dost mozne, ze Chevy tak nakoniec skonci, ale zatial nepredbiehajme, uvidime ako pojde toto vo finale...)
1.9TD montovany do Nivy ma 195Nm
Do Chevy sa montovala 1.7i spociatku so seriovou spojkou a "nivacka" 1.8i s velkou spojkou, po prvom facelifte(2009) to uz bola 1.8i Opel v kombinacii so specialnou prevodovkou(hlavna a pridavna prevodovka je vcelku) a "stara" 1.7i uz s velkou spojkou z 1.8micky.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Já vím niva je těžká, myslel jsem to takle když je motor 1.7 s přetlakem 0,8bar tak dá zhruba stejnej výkon jako 2.0 s přetlakem 0.5 bar
tak nejni jednoduzsi puvodni kubatura a větší tlak? 2.0 je pěknej unikát už sám osobě.
Těsnění pod hlavu 1.6 má sílu 1.8mm, těsnění 1.7i má 1,2 (použité) jestli dobře pamatuju. Já jsem si nechal udlat těsní 1.5mm sandwich se tomu říká plech,těsnící materiál,plech stálo 700Kč
ano. Zacneme s Bosch M7.9.7+ a uvidime co z toho dostaneme. Tlak by som chcel na zaciatok 0,4 a potom mozno zvysim na 0.6... viac zatial v plane nemam. Roztopene piesty som uz mal, nemusim sa opakovat.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4