Lada 2.0 (1951ccm)

Moderátor: Moderátoři

Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Lada 2.0 (1951ccm)

Příspěvek od Majo »

Tak konecne som sa k tomu dopracoval, zacal som skladat 2liter do Nivy. Ako poniektori vedia, kratko po kupe Nivy som prerobil motor z 1.7(1690ccm) na objem 1.9(1859ccm) vymenou 80mm kluky za kluku 88mm. Piesty sa len znizili na sustruhu cca o 3mm a motor dostal hlavu od Madarov s vacsimi ventilmi. To nejaku dobu vydrzalo, teda ked si odmyslime, ze prepalilo 2.5mm hrube medene tesnenie pod hlavou a podobne zaludnosti. No a pred par tyzdnami konecne dorazili piesty 84.0 nizsie oproti povodnym o 4mm, navyse s vybratiami na ventily. To by mohlo ciastocne vyriesit problem s vysokou kompresiou.
Samozrejme sa to nezaobide bez komplikacii. Uz v prvej faze sa ukazalo, ze 88mm kluka je privysoka a miesta v bloku je malo. Najprv pri volnom pretacani sa opreli spodne casti ojnic(tam kde je hlava sroubu) do spodnej casti valcov, takze sa to muselo upravit. Islo len o par mm, takze flexka a ok. Druha zaludnost, po zahriati zas jemne klepal spodok o dno olejovej vane. To zas vyriesila nahrada silikonoveho tesnenia za originalne(korkove) a jemne preklepanie kladivom(len pre istotu).
S novymi piestami prisli dalsie komplikacie, tym ze su nizsie v nich nesli otacat ojnice, takze som ich musel takisto upravit. Ako vidno aj na fotkach, Rusi sa s tym nes.ru a rozdiely vo vahe na piestoch 3-4g(to je este ok, origo boli este horsie) a na ojniciach 14gramov! Samozrejme to som tak nemohol nechat takze 2 piesty som musel znacne odlahcit aby som sa dostal na toleranciu a ojnice som musel dooost obrusit. Dal som si zalezat, bol by som rad keby to na volnobeh neskakalo od blatnika k blatniku ako original. Dokonca som upravil aj spodne casti, tam bol rozdiel 6g, zase to riesila flexka a smirglovy kotuc.
Blok je za tych par rokov dobre hrdzavy, takze dostal nastrek a momentalne som zakoncil snazenie osadenim piestov kruzkami a polozenim do valcov, zatlacat budem az uplne vyschne farba. Postupne to tu doplnim, fotky aspon z doterajsieho priebehu:

http://majo04.rajce.idnes.cz/Lada_2,0
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Lada 2.0 (1951ccm)

Příspěvek od Cory »

Mnamka, to bude mat krutak ako traktor :D Vidim ze 88ka kluka sa tam zmesti len tak tak, aj to s upravami..neviem ako tam strkaju 90ky (ci dokonca existuju aj 92ky?). Je vidiet, že vyrobca piestov nepocital s takou velkou klukou, resp pocital s pouzitim dlhsich ojnic. Je dobre, ze samotne piesty su znizene o 4mm, pretoze už teraz je ta dlzka ojnic vzhladom na zdvih kluky podla mna na hrane. Neviem si predstavit tie bocne sily na valec pri 6000ot, s klukou 88mm a ojnicami kratsimi o 4mm.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Lada 2.0 (1951ccm)

Příspěvek od Majo »

s tou 92 si to neviem predstavit, mozno blok pre 1.8 je trochu iny a cpu to potom do neho. A to s dlzkou ojnic - existuju aj kratsie, ale tiez si to neviem dobre predstavit, to by som asi potom posunul obmedzovac nizsie. Uz s tou 1.9 to bolo nad 5000 dost zaujimave, hlavne co sa tyka zvuku. A to boli piesty podstatne lahsie. Tieto maju hrubsiu nielen vrchnu ale aj bocne steny, celkovo su tie piesty masivnejsie a z lepsej zliatiny(je to poznat dokonca pri zarypnuti pilnikom, tie stare idu v spodnej casti ovela maksie. Vo vrchnej su vypecene od tepla, tam kvilil aj sustruznicky noz). Kazdopadne tie piesty maju tak hruby vrch, ze ani tak nejde o dlzku ale tvar hornej casti ojnice. Ja som to musel zagulatit. A spodna cast ojnic narazala do spodnej casti steny valca pri povodnych piestoch, takze na to tiez dlzka nema vplyv, ide len o tie bocne sily... Keby som sa ich nebal, dam na ten motor este aj turbo :-D
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Martin-MTX
Příspěvky: 481
Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: Lada 2.0 (1951ccm)

Příspěvek od Martin-MTX »

Mě strašně zajímá jaký sem napíšeš report z toho, až ten motor budeš v plné zátěži někde točit.. Jesli to vydrží, a jesli bude točivej nebo spíš (vlivem délky ojnic) raději jen odspodo-tahací :D

MTX dával do bloku vložky válce když dělali dvoulitrové žígo, ale to je asi známý fakt.
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Lada 2.0 (1951ccm)

Příspěvek od Majo »

no, toto pojde do nivy, takze ide prave o to aby to islo odspodu, na redukcii bezne jazdim na volnobeznych otackach :-)
Pojde na to MPIcko, mierne poladene - vstreky z volgy, klapka 54mm(origo je 45), samozrejme chip, ale obmedzovac ostane na 6000rpm.
Tu prechodnu verziu 1.9 som mal na skusku v 06ke na ostrejsej vacke(296), do otacok to islo pekne, otazna je zivotnost keby to tak chodilo stale. Ta 06 neprezila ani Ladazraz, podvozok nestihal motoru a hodil som to na strechu :-D
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Lada 2.0 (1951ccm)

Příspěvek od dvk »

Parádní :thumbleft:
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Lada 2.0 (1951ccm)

Příspěvek od Cory »

Martin-MTX píše:Mě strašně zajímá jaký sem napíšeš report z toho, až ten motor budeš v plné zátěži někde točit.. Jesli to vydrží, a jesli bude točivej nebo spíš (vlivem délky ojnic) raději jen odspodo-tahací :D

MTX dával do bloku vložky válce když dělali dvoulitrové žígo, ale to je asi známý fakt.
Do osobaku by som volil radsej 1,9 s geometriou 84x84 :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Lada 2.0 (1951ccm)

Příspěvek od Majo »

nooo a na to turbinku a vstrekovanie z nejakeho fiata 2.0T 8-)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Lada 2.0 (1951ccm)

Příspěvek od Cory »

Mozno skor kompresor, ten mi je sympatickejsi :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Pavlík Brno
Příspěvky: 175
Registrován: sob úno 04, 2006 16:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Lada 2.0 (1951ccm)

Příspěvek od Pavlík Brno »

chlapci, jak pokračujete? bylo by škoda toto výživné téma nechat zapadnout.
Kolik má najeto 1951ccm?
Pokročila nějak stavba motoru 84x84?
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Lada 2.0 (1951ccm)

Příspěvek od Majo »

Za par tyzdnov bude presne info a fotky. 1951 ma od montaze do Chevy Nivy najazdenych cca 25tkm, pocas ktorych boli problemy s prasknutou hlavou(upravena madarska MPI nevydrzala, resp. vyrobna vada), motor dostal druhu hlavu(identicku). Dalej som vystriedal dve riadiace jednotky, pretoze prvu mi "vytopilo", natieklo mi do nej z kurenia - podobny problem ako u 211X. Niekolkokrat som to "chipoval", takmer neustale to jazdilo na pomerne velkom predstihu a sem- tam to detonacne cidlo neskorigovalo. Motor dostal celkovo dost zabrat, jazdil hlavne v zime, takmer stale na LPG. A kedze uz coskoro bude putovat spat do modrej Nivy, s malym pridavkom v podobe kamarata Garretta z Lancie Themy, pojde na stol do dielne na kontrolu. Som zvedavy na stav lozisk na kluke, zrejme neodolam a budem nazerat aj na piestne kruzky. Spotreba oleja totizto neustalne pretrvava zvysena takmer ako na zaciatku zabehu, tlaky vo valcoch maju pomerne velke odchylky(na novy motor), no uvidime. A hlavne potrebujem dorobit spodne mazanie piestov, kedze "ickove" ojnice uz nemaju dierky na mazanie a ja budem osadzat turbo a bojim sa chladenia piestov. Takze info v blizkej dobe.
S 84x84 sa urcite pochvali Cory, ked bude po prvom starte, pripadne aj nejakych kilometroch....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Lada 2.0 (1951ccm)

Příspěvek od Cory »

Moj prvy start sa blizi, takze 84x84 ocakavajte buduci tyzden (snad) :mrgreen: Majo, nasiel som dalsie 2 ičkove ojnice, ktore maju naliatok na ostrek piestov.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Lada 2.0 (1951ccm)

Příspěvek od Atex »

Za 4000 je moje turbína z Coupe tvoje, myslím že má dostatečné rezervy pro ladění tvého motoru ;-)
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Lada 2.0 (1951ccm)

Příspěvek od Majo »

ja uz mam doma komplet na zastavbu z lancie thema(intercooler, nejake hadice, turbo, priruby...), to su skoro identicke ako v coupecku, ale dik za ponuku :) Ked to bude fachcit a budu prachy, tiez budem potom spekulovat s vacsim...
Cory, super, tie zvysne dve si mi tu nechal, takze mozem tuningovat 8-)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Lada 2.0 (1951ccm)

Příspěvek od Cory »

Len podotknem (ak to tu niekto cita), ze 1,7i maju minimalne 2 typy ojnic:
- 1. typ vyzera ako stare ojnice s naliatkom pre ostrek, ale bez dierky, a s plavajucim piestnym capom (pravdepodobne pochadzaju z motoru 21033)
- 2. typ nema ani naliatok a je na pohlad inak opracovany, tiez s plavajucim capom.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“