Pedál plynu
Moderátor: Moderátoři
Re: Pedál plynu
Ja se hlasim k tomu, ze zigulacky pedal pynu je pro me dost citlvy a noha me boli z toho, ze ji musim drzet furt nahore. Lepsi to je s lankovym plynem u strikacky. Ale nidy sem to neresil. Pedal se mlel tehdy, kdyz prasklo pouzdro na hridelce u motorove steny.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Pedál plynu
Ten pedál je dost nasvislo a šlape se s patou opřenou o podlahu. Podle mě je blbost šlapat pedál blíž k podlaze, protože tím nebude v noze takový cit a akorát se zvýší spotřeba.
Re: Pedál plynu
Aha, tak jste mně vyvedli z omylů.
Dalibor
VAZ 2105
"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. "
VAZ 2105
"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. "
Re: Pedál plynu
Jsem někde vyčetl že ta úprava pedálu plynu na nové,zavěšené provedení byla provedena na základě připomínek majitelů vozů VAZ,jednalo se o zvýšení ergonomie řidiče,prý z toho pedálu na podlaze často bolela noha zkusím ten pramen informací dohledat.
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek
Re: Pedál plynu
Mikeš - bác ho na hlavičku hřebíku
Kdysi, bylo mi cca 25 let, tedy svižný mlaďoch jsem jel s 2101 na otočku Bílina-Morava a měl jsem křeče v pravé noze od plynu na podlaze. Z toho důvodu jsem letos váhal zúčastnit se "expedice" do Švýcarska - za jeden den přesun 790km a ono to bylo OK - pedál nahoře. Tak to bude pravda, která mi kdysi nějak ani nedošla... A je pravda, že s pedálem na podlaze pro nohu byla optimální rychlost 100-110km/h, u horního je mi to docela jedno
Kdysi, bylo mi cca 25 let, tedy svižný mlaďoch jsem jel s 2101 na otočku Bílina-Morava a měl jsem křeče v pravé noze od plynu na podlaze. Z toho důvodu jsem letos váhal zúčastnit se "expedice" do Švýcarska - za jeden den přesun 790km a ono to bylo OK - pedál nahoře. Tak to bude pravda, která mi kdysi nějak ani nedošla... A je pravda, že s pedálem na podlaze pro nohu byla optimální rychlost 100-110km/h, u horního je mi to docela jedno
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Pedál plynu
No, tak nad tím jsem neuvažoval. Bude to ale asi pravda.Mikeš píše:Jsem někde vyčetl že ta úprava pedálu plynu na nové,zavěšené provedení byla provedena na základě připomínek majitelů vozů VAZ,jednalo se o zvýšení ergonomie řidiče,prý z toho pedálu na podlaze často bolela noha
Dalibor
VAZ 2105
"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. "
VAZ 2105
"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. "
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pedál plynu
Ja som mal Daciu, ta mala plyn zhora ako novsie Lady, ale ovela mensi zdvih. Ked som mal pozicanu 2101 (1972), bolo to pre mna hodne narocne - tiez krc v pravej nohe
Roman
Re: Pedál plynu
S tou křečí to tak je. Mám "velký test" ze Světa motorů z roku 1974, kde porovnávají lido-demo vozy (Trabanty, Škodky, Žigulíky) a samozřejmětam ujížděj na 2103 jak je skvostná... Ale taky je tam tabulka s různými rozměry a z ní vyplývá, že právě všechny Lady (protože mají stejnou geometrii sedění) mají poměrně daleko přední sedadlo od volantu a poměrně blízko přední sedadlo od pedálů. Samotná kombinace je asi nejhorší ze všech porovnávaných vozů. Přesně toto jsem vnímal, když jsem s Ladou po matuře jezdil, jsem vysoký a tak jsem měl sedadlo docela vzadu abych si nějak rozumně porovnal nohy, kdy jsem měl hodně ohnuté špičky nahoru k pedálům a přitom volant byl docela daleko, takže jsem se jej v zatáčkách sotva držel. Po přesednutí z dědovo Š 105 a jiných západních vozů jsem si vždycky v Ladě říkal, kdyby šlo tak pedály posunout o pět cm dopředu, to by bylo...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Pedál plynu
Posunout pedaly o pet cm dopredu tak uz na ne nedoslapnu .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Pedál plynu
No právě...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Re: Pedál plynu
A jak to delate ze vas neboli noha na dalnici (01 pedal shora) ja ted jel tak 150km a docela me z toho bolela prava noha - pokud clovek nechce jet porad plnej plyn tak ji musi jakoby nadzvedavat porad.. asi moc mekkej plyn.
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pedál plynu
Asi by to chcelo rucny plyn, ked sa nemylim polsky fiat 125 to mal, to by bolo na dialnici skoro ako tempomat
Alebo rovno namontovat tempomat, lenze pri cene mechanickeho tempomatu (okolo 6000Kc) by sa cena takmer kazdeho zigulika zdvojnasobila....
Alebo rovno namontovat tempomat, lenze pri cene mechanickeho tempomatu (okolo 6000Kc) by sa cena takmer kazdeho zigulika zdvojnasobila....
Roman
Re: Pedál plynu
Já si vždy na dálnici nohu zapřel tak zvláštně o středový panel... Mluvím o 2103... A bylo to, ale i tak to není dobré...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Re: Pedál plynu
Už jsem to tu psal několikrát. Nohu bokem opřít o středový tunel, uvolnit a hotovo . Mám to odzkoušené jak u pedeálu staršího provedení (zespodu), tak i u novějšího (z vrchu). Pak jsem neměl problém i když jsme točili 1500km na jeden zátah ve dvou lidech
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Pedál plynu
Jo, Vašátor má pravdu, je to tak, já si ji taky opírám né o středový panel, ale o středový tunel, kotníkem a pak je klid, neuvědomil jsem si to...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107