Pedál plynu

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6577
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Pedál plynu

Příspěvek od JmJ »

Ja se hlasim k tomu, ze zigulacky pedal pynu je pro me dost citlvy a noha me boli z toho, ze ji musim drzet furt nahore. Lepsi to je s lankovym plynem u strikacky. Ale nidy sem to neresil. Pedal se mlel tehdy, kdyz prasklo pouzdro na hridelce u motorove steny.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Pedál plynu

Příspěvek od Yellow01 »

Ten pedál je dost nasvislo a šlape se s patou opřenou o podlahu. Podle mě je blbost šlapat pedál blíž k podlaze, protože tím nebude v noze takový cit a akorát se zvýší spotřeba.
Uživatelský avatar
Dalibor29
Příspěvky: 72
Registrován: čtv črc 31, 2014 20:43
Bydliště: okres Novojičínský

Re: Pedál plynu

Příspěvek od Dalibor29 »

Aha, tak jste mně vyvedli z omylů.
Dalibor
VAZ 2105

"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. :D "
Uživatelský avatar
Mikeš
Příspěvky: 164
Registrován: sob zář 28, 2013 17:29
Bydliště: Mimoň

Re: Pedál plynu

Příspěvek od Mikeš »

Jsem někde vyčetl že ta úprava pedálu plynu na nové,zavěšené provedení byla provedena na základě připomínek majitelů vozů VAZ,jednalo se o zvýšení ergonomie řidiče,prý z toho pedálu na podlaze často bolela noha :arrow: zkusím ten pramen informací dohledat.
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek :-)
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7273
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Pedál plynu

Příspěvek od valda1971 »

Mikeš - bác ho na hlavičku hřebíku :idea: :D
Kdysi, bylo mi cca 25 let, tedy svižný mlaďoch jsem jel s 2101 na otočku Bílina-Morava a měl jsem křeče v pravé noze od plynu na podlaze. Z toho důvodu jsem letos váhal zúčastnit se "expedice" do Švýcarska - za jeden den přesun 790km a ono to bylo OK - pedál nahoře. Tak to bude pravda, která mi kdysi nějak ani nedošla... A je pravda, že s pedálem na podlaze pro nohu byla optimální rychlost 100-110km/h, u horního je mi to docela jedno :)
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Dalibor29
Příspěvky: 72
Registrován: čtv črc 31, 2014 20:43
Bydliště: okres Novojičínský

Re: Pedál plynu

Příspěvek od Dalibor29 »

Mikeš píše:Jsem někde vyčetl že ta úprava pedálu plynu na nové,zavěšené provedení byla provedena na základě připomínek majitelů vozů VAZ,jednalo se o zvýšení ergonomie řidiče,prý z toho pedálu na podlaze často bolela noha
No, tak nad tím jsem neuvažoval. Bude to ale asi pravda.
Dalibor
VAZ 2105

"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. :D "
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Pedál plynu

Příspěvek od Roman »

Ja som mal Daciu, ta mala plyn zhora ako novsie Lady, ale ovela mensi zdvih. Ked som mal pozicanu 2101 (1972), bolo to pre mna hodne narocne - tiez krc v pravej nohe
Roman
Uživatelský avatar
Honza854
Příspěvky: 413
Registrován: sob úno 21, 2015 19:48
Bydliště: Strančice

Re: Pedál plynu

Příspěvek od Honza854 »

S tou křečí to tak je. Mám "velký test" ze Světa motorů z roku 1974, kde porovnávají lido-demo vozy (Trabanty, Škodky, Žigulíky) a samozřejmětam ujížděj na 2103 jak je skvostná... Ale taky je tam tabulka s různými rozměry a z ní vyplývá, že právě všechny Lady (protože mají stejnou geometrii sedění) mají poměrně daleko přední sedadlo od volantu a poměrně blízko přední sedadlo od pedálů. Samotná kombinace je asi nejhorší ze všech porovnávaných vozů. Přesně toto jsem vnímal, když jsem s Ladou po matuře jezdil, jsem vysoký a tak jsem měl sedadlo docela vzadu abych si nějak rozumně porovnal nohy, kdy jsem měl hodně ohnuté špičky nahoru k pedálům a přitom volant byl docela daleko, takže jsem se jej v zatáčkách sotva držel. Po přesednutí z dědovo Š 105 a jiných západních vozů jsem si vždycky v Ladě říkal, kdyby šlo tak pedály posunout o pět cm dopředu, to by bylo...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Pedál plynu

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Posunout pedaly o pet cm dopredu tak uz na ne nedoslapnu :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Honza854
Příspěvky: 413
Registrován: sob úno 21, 2015 19:48
Bydliště: Strančice

Re: Pedál plynu

Příspěvek od Honza854 »

No právě... ;-)
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Uživatelský avatar
smajchl
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: Pedál plynu

Příspěvek od smajchl »

A jak to delate ze vas neboli noha na dalnici (01 pedal shora) ja ted jel tak 150km a docela me z toho bolela prava noha - pokud clovek nechce jet porad plnej plyn tak ji musi jakoby nadzvedavat porad.. asi moc mekkej plyn.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Pedál plynu

Příspěvek od Roman »

Asi by to chcelo rucny plyn, ked sa nemylim polsky fiat 125 to mal, to by bolo na dialnici skoro ako tempomat :D
Alebo rovno namontovat tempomat, lenze pri cene mechanickeho tempomatu (okolo 6000Kc) by sa cena takmer kazdeho zigulika zdvojnasobila.... :roll:
Roman
Uživatelský avatar
Honza854
Příspěvky: 413
Registrován: sob úno 21, 2015 19:48
Bydliště: Strančice

Re: Pedál plynu

Příspěvek od Honza854 »

Já si vždy na dálnici nohu zapřel tak zvláštně o středový panel... Mluvím o 2103... A bylo to, ale i tak to není dobré...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Pedál plynu

Příspěvek od Vašátor »

Už jsem to tu psal několikrát. Nohu bokem opřít o středový tunel, uvolnit a hotovo ;-). Mám to odzkoušené jak u pedeálu staršího provedení (zespodu), tak i u novějšího (z vrchu). Pak jsem neměl problém i když jsme točili 1500km na jeden zátah ve dvou lidech :)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Honza854
Příspěvky: 413
Registrován: sob úno 21, 2015 19:48
Bydliště: Strančice

Re: Pedál plynu

Příspěvek od Honza854 »

Jo, Vašátor má pravdu, je to tak, já si ji taky opírám né o středový panel, ale o středový tunel, kotníkem a pak je klid, neuvědomil jsem si to...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“