Přizvednutí nivy

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
wwwwenca
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od wwwwenca »

Chtěl bych to vyřešit takhle.
Tím zničíš to "L" už se to nebude vychylovat.. Prostě to bude jezdít po stejné dráze, jako serie..
To je moje teorie..
Přílohy
inter_103839-PR-03.jpg
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10567
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od Luděk Musil »

Zajímavé a účinné řešení :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
wwwwenca
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od wwwwenca »

Díky Luďku..

Takhle nějak si myslím, že by to mělo fungovat.
Když si člověk stoupnul jakoby ke kolu čelem (z boku auta) a zval za horní část kola (jako když se zkouší, zda jsou v háji ložiska nebo čepy) tak mohl celé kolo přitáhnout k sobě. Kolo jsi přitáhl a auto si trochu "sedlo". Což je špatně. Když by se to udělal takhle, už to dělat nebude.
Přílohy
Náprava v klidu s prodlouženou těhlicí.<br />Červené štrafované čáry jsou rovné a svislé.
Náprava v klidu s prodlouženou těhlicí.
Červené štrafované čáry jsou rovné a svislé.
náprava stojící prodlouzena tehlice.png (9.79 KiB) Zobrazeno 1007 x
Propružená náprava s prodlouženou těhlicí.<br />Červené štrafované čáry jsou rovné a svislé.
Propružená náprava s prodlouženou těhlicí.
Červené štrafované čáry jsou rovné a svislé.
Uživatelský avatar
wwwwenca
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od wwwwenca »

Já sem pro srovnání ještě přídám vedle sebe ty dvě fotky..
Aby byl vidět jednoznačný rozdíl (když se nám to rozdělilo mezi 6. a 7. stranu)
Přílohy
Snad budoucí verze s prodlouženou těhlicí<br />Červené přerušované čárky jsou přesně svislé
Snad budoucí verze s prodlouženou těhlicí
Červené přerušované čárky jsou přesně svislé
Původní verze s podloženým čepem.<br />Tady jsou červené přesušované čáry zhruba s osou těhlice a čepu.
Původní verze s podloženým čepem.
Tady jsou červené přesušované čáry zhruba s osou těhlice a čepu.
Uživatelský avatar
wwwwenca
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od wwwwenca »

Vymyslel jsem pár návrhů jak řešit prodloužení těhlice.
Jsem zvědavý na vaše případné názory...

Tak tady je první:

Konus na horní čep v těhlici se projede aby z něj byla pouze rovná díra (asi by se nemuselo ale bude možno použít širší šroub). Okolí díry (dosedací plocha těhlice a nástavce ) se zarovná do rovna a nástavec se přichytí šroubem o vysoké pevnosti.
Nástavec je rozdělený na dvě části, do horní části se vysoustruží konus odpovídající konusu na horním čepu a tato část se pak přichytí k celku třemi pevnostními šrouby.
Snad je to zaznamenaní na obrázku srozumitelně.
Přílohy
návrh na řešení.png
návrh na řešení.png (9.68 KiB) Zobrazeno 898 x
Uživatelský avatar
wwwwenca
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od wwwwenca »

Varianta druhá:

je v horním uchycení stejná jako varianta první ale s tím, že nástavec bude s korucem vcelku.
To znamená, že by mi soustružník vysoustružil v celku jak konus tak i celé prodloužení (nástavec) a nebo bych zakoupil čep, ten rozebral a konus z rozebraného čepu by se vpravil do nástavce.

Plusy:
Nemusí se zasahovat do těhlice

Minusy:
Konus v tomto případě vlastně postrádá smysl, když v něm není přímo čep.
Koupený extratop silný štoub bude asi pevnější na tah a střih bez celé prodloužení vcelu i s konusem.
Hooooodně velká přesnost aby zárověň došlo k zapadnutí konusu do těhlice a zároveň dosednutí nástavce na styčnou plochu s těhlicí.

Resumé: Takhle varianta je asi nejmíň vhodná.
Přílohy
návrh na řešení dole bude konus.png
návrh na řešení dole bude konus.png (9.44 KiB) Zobrazeno 897 x
Uživatelský avatar
wwwwenca
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od wwwwenca »

Aby se to co nejvíce zlehčilo, vymyslel jsem způsob otočení horního čepu což by mělo za následek zjednodušení prodloužení - mohlo by být jen z jednoho kusu.
Do horního ramene by se pak vyrobil konický protikus se třemi dírami, aby pasoval místo čepu.

Snad je to na obrázku dostatečně vidět...
Přílohy
návrh na řešení otočený čep nahoru.png
návrh na řešení otočený čep nahoru.png (9.61 KiB) Zobrazeno 894 x
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od Majo »

mne sa paci prva varianta.... :)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
lani
Příspěvky: 30
Registrován: úte úno 03, 2015 08:08

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od lani »

Chcem na nivu kupit sipaky na 16 disky, treba predok podvihnut az tam vojdu?
Uživatelský avatar
wwwwenca
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od wwwwenca »

Majo píše:mne sa paci prva varianta.... :)
Mě taky.. Ještě uvidím, co mistr soustruhu mi na to řekne..:-)
Jinak ještě vymýšlím takovou "vzpěru" aby se ten nástavec mohl opřít o část těhlice, co se svažuje dolů jako k ložisku.
Kvůli lepší pevnosti. Bude to štoubovací, aby se to dalo sundat..:-)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od Majo »

wwwwenca píše:....
drzim palce 8)
lani píše:Chcem na nivu kupit sipaky na 16 disky, treba predok podvihnut az tam vojdu?
Co za rozmer? 6.5/16? Idealne by to chcelo priemer aj s dezenom toho konkretneho co zamyslas, pretoze rozny vyrobcovia/rozne rozmery.... Ale vo vseobecnosti uz som videl minimalne dve uplne seriove Nivy so sipakmi(a obe mali velke problemy s bocnym naklonom a cuvanim)....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
lani
Příspěvky: 30
Registrován: úte úno 03, 2015 08:08

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od lani »

Ano 6,5/16 mitas. V com bol problem v cuvani?
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od Majo »

v zabere. V pamati mam jeden maly trial z kopca, kde si chalan na prvykrat zle nadisiel a oprel sa naraznikom o pen stromu. Pri pokuse o cuvnutie do kopca a zrovnanie sa, stratil hromadu cennych sekund(alebo mozno mozem napisat minut). Ostatne auta na MTckach na stejnom mieste tiez povacsine nevytocili naraz, ale jednoducho cuvli a sli dalej... Traktoristi problem so zaberom sipov dozadu riesia otocenim prednych gum, ale toto by u offu vyrazne znizilo zaber vpred...

Ak maju aj s dezenom priemer do 73cm tak vojdu, videl som ich vlastne len na nezdvihnutych Nivach, na zdvihnutu to bude podla mojho nazoru aj malo(ale ako tu ludia o mne tvrdia, ja som extremista)...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
ropák
Příspěvky: 175
Registrován: sob čer 02, 2012 16:20
Bydliště: okolo zlína

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od ropák »

Nejde o to jestli vleze nebo ne.Místo se dá udělat vždycky ale jde o to jak bude křížit zadek.Čím větší guma, tím víc je to nahovno :wink:
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od Majo »

ked myslis :mrgreen:
Přílohy
kriz.jpg
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“