Přizvednutí nivy
Moderátor: Moderátoři
Re: Přizvednutí nivy
Chtěl bych to vyřešit takhle.
Tím zničíš to "L" už se to nebude vychylovat.. Prostě to bude jezdít po stejné dráze, jako serie..
To je moje teorie..
Tím zničíš to "L" už se to nebude vychylovat.. Prostě to bude jezdít po stejné dráze, jako serie..
To je moje teorie..
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10567
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přizvednutí nivy
Zajímavé a účinné řešení . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Přizvednutí nivy
Díky Luďku..
Takhle nějak si myslím, že by to mělo fungovat.
Když si člověk stoupnul jakoby ke kolu čelem (z boku auta) a zval za horní část kola (jako když se zkouší, zda jsou v háji ložiska nebo čepy) tak mohl celé kolo přitáhnout k sobě. Kolo jsi přitáhl a auto si trochu "sedlo". Což je špatně. Když by se to udělal takhle, už to dělat nebude.
Takhle nějak si myslím, že by to mělo fungovat.
Když si člověk stoupnul jakoby ke kolu čelem (z boku auta) a zval za horní část kola (jako když se zkouší, zda jsou v háji ložiska nebo čepy) tak mohl celé kolo přitáhnout k sobě. Kolo jsi přitáhl a auto si trochu "sedlo". Což je špatně. Když by se to udělal takhle, už to dělat nebude.
Re: Přizvednutí nivy
Já sem pro srovnání ještě přídám vedle sebe ty dvě fotky..
Aby byl vidět jednoznačný rozdíl (když se nám to rozdělilo mezi 6. a 7. stranu)
Aby byl vidět jednoznačný rozdíl (když se nám to rozdělilo mezi 6. a 7. stranu)
Re: Přizvednutí nivy
Vymyslel jsem pár návrhů jak řešit prodloužení těhlice.
Jsem zvědavý na vaše případné názory...
Tak tady je první:
Konus na horní čep v těhlici se projede aby z něj byla pouze rovná díra (asi by se nemuselo ale bude možno použít širší šroub). Okolí díry (dosedací plocha těhlice a nástavce ) se zarovná do rovna a nástavec se přichytí šroubem o vysoké pevnosti.
Nástavec je rozdělený na dvě části, do horní části se vysoustruží konus odpovídající konusu na horním čepu a tato část se pak přichytí k celku třemi pevnostními šrouby.
Snad je to zaznamenaní na obrázku srozumitelně.
Jsem zvědavý na vaše případné názory...
Tak tady je první:
Konus na horní čep v těhlici se projede aby z něj byla pouze rovná díra (asi by se nemuselo ale bude možno použít širší šroub). Okolí díry (dosedací plocha těhlice a nástavce ) se zarovná do rovna a nástavec se přichytí šroubem o vysoké pevnosti.
Nástavec je rozdělený na dvě části, do horní části se vysoustruží konus odpovídající konusu na horním čepu a tato část se pak přichytí k celku třemi pevnostními šrouby.
Snad je to zaznamenaní na obrázku srozumitelně.
- Přílohy
-
- návrh na řešení.png (9.68 KiB) Zobrazeno 899 x
Re: Přizvednutí nivy
Varianta druhá:
je v horním uchycení stejná jako varianta první ale s tím, že nástavec bude s korucem vcelku.
To znamená, že by mi soustružník vysoustružil v celku jak konus tak i celé prodloužení (nástavec) a nebo bych zakoupil čep, ten rozebral a konus z rozebraného čepu by se vpravil do nástavce.
Plusy:
Nemusí se zasahovat do těhlice
Minusy:
Konus v tomto případě vlastně postrádá smysl, když v něm není přímo čep.
Koupený extratop silný štoub bude asi pevnější na tah a střih bez celé prodloužení vcelu i s konusem.
Hooooodně velká přesnost aby zárověň došlo k zapadnutí konusu do těhlice a zároveň dosednutí nástavce na styčnou plochu s těhlicí.
Resumé: Takhle varianta je asi nejmíň vhodná.
je v horním uchycení stejná jako varianta první ale s tím, že nástavec bude s korucem vcelku.
To znamená, že by mi soustružník vysoustružil v celku jak konus tak i celé prodloužení (nástavec) a nebo bych zakoupil čep, ten rozebral a konus z rozebraného čepu by se vpravil do nástavce.
Plusy:
Nemusí se zasahovat do těhlice
Minusy:
Konus v tomto případě vlastně postrádá smysl, když v něm není přímo čep.
Koupený extratop silný štoub bude asi pevnější na tah a střih bez celé prodloužení vcelu i s konusem.
Hooooodně velká přesnost aby zárověň došlo k zapadnutí konusu do těhlice a zároveň dosednutí nástavce na styčnou plochu s těhlicí.
Resumé: Takhle varianta je asi nejmíň vhodná.
- Přílohy
-
- návrh na řešení dole bude konus.png (9.44 KiB) Zobrazeno 898 x
Re: Přizvednutí nivy
Aby se to co nejvíce zlehčilo, vymyslel jsem způsob otočení horního čepu což by mělo za následek zjednodušení prodloužení - mohlo by být jen z jednoho kusu.
Do horního ramene by se pak vyrobil konický protikus se třemi dírami, aby pasoval místo čepu.
Snad je to na obrázku dostatečně vidět...
Do horního ramene by se pak vyrobil konický protikus se třemi dírami, aby pasoval místo čepu.
Snad je to na obrázku dostatečně vidět...
- Přílohy
-
- návrh na řešení otočený čep nahoru.png (9.61 KiB) Zobrazeno 895 x
Re: Přizvednutí nivy
mne sa paci prva varianta....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Přizvednutí nivy
Chcem na nivu kupit sipaky na 16 disky, treba predok podvihnut az tam vojdu?
Re: Přizvednutí nivy
Mě taky.. Ještě uvidím, co mistr soustruhu mi na to řekne..Majo píše:mne sa paci prva varianta....
Jinak ještě vymýšlím takovou "vzpěru" aby se ten nástavec mohl opřít o část těhlice, co se svažuje dolů jako k ložisku.
Kvůli lepší pevnosti. Bude to štoubovací, aby se to dalo sundat..
Re: Přizvednutí nivy
drzim palcewwwwenca píše:....
Co za rozmer? 6.5/16? Idealne by to chcelo priemer aj s dezenom toho konkretneho co zamyslas, pretoze rozny vyrobcovia/rozne rozmery.... Ale vo vseobecnosti uz som videl minimalne dve uplne seriove Nivy so sipakmi(a obe mali velke problemy s bocnym naklonom a cuvanim)....lani píše:Chcem na nivu kupit sipaky na 16 disky, treba predok podvihnut az tam vojdu?
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Přizvednutí nivy
Ano 6,5/16 mitas. V com bol problem v cuvani?
Re: Přizvednutí nivy
v zabere. V pamati mam jeden maly trial z kopca, kde si chalan na prvykrat zle nadisiel a oprel sa naraznikom o pen stromu. Pri pokuse o cuvnutie do kopca a zrovnanie sa, stratil hromadu cennych sekund(alebo mozno mozem napisat minut). Ostatne auta na MTckach na stejnom mieste tiez povacsine nevytocili naraz, ale jednoducho cuvli a sli dalej... Traktoristi problem so zaberom sipov dozadu riesia otocenim prednych gum, ale toto by u offu vyrazne znizilo zaber vpred...
Ak maju aj s dezenom priemer do 73cm tak vojdu, videl som ich vlastne len na nezdvihnutych Nivach, na zdvihnutu to bude podla mojho nazoru aj malo(ale ako tu ludia o mne tvrdia, ja som extremista)...
Ak maju aj s dezenom priemer do 73cm tak vojdu, videl som ich vlastne len na nezdvihnutych Nivach, na zdvihnutu to bude podla mojho nazoru aj malo(ale ako tu ludia o mne tvrdia, ja som extremista)...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Přizvednutí nivy
Nejde o to jestli vleze nebo ne.Místo se dá udělat vždycky ale jde o to jak bude křížit zadek.Čím větší guma, tím víc je to nahovno
Re: Přizvednutí nivy
ked myslis
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4