Jasně, že jsou chyby i ve vedení zastoupení tady. Ale EU pomohlo tomu, aby se Lada v Evropě neprodávala. Automobilka s půlmilionovou roční produkcí nebude v dnešní době dělat úpravy kvuli 1000 ks ročně pro ČR, a pro dalších 10 000 - 50 000 ks pro Evropu ( a kdo ví jestli tolik i kdyby došlo k úpravám). Když jdou jiné vyjímky, šly by i pro klimu, nebo by šly dovážet auta bez klimy např. Nevidím to jen jako spiknutí, ale prostě to tomu napomohlo. Nebudeme si nalhávat laťka se dá nastavit tak, aby na ni někdo nedosáhl. Doufám, že je stále řeč a jednoduchém a levném autě - Ladě. Tyhle podmínky už nelze splnit jednoduchým autem, protože je nařízeno, aby auto bylo složité !!! Nastavená laťka je hodně pokroucená. Za chvilku začně být tahle debata o EU naprosto o ničem, protože kdybych porovnal Felicii a
Lada 21044 (doprodej na Koněvce asi v roce 1997, EURO 3, nebo 4? ), tak k ukončení prodeje 21044 došlo údajně kvuli absenci ABS a aibagu.
Jen tak mimochodem, nenarážím na Felicii (v práci mám Felicii Pickup rok výroby 2000 a nemá ani ABS ani Airbag, EURO 2), ale Felicie je po stránce bezpečnosti i s airbagama a ABS docela o dost horší co se týče bezpečnosti, než Lada 21044. Hodnoťme jen bezpečnost a tuhost karoserie. O Ladu 21044 byl ještě v té době docela zájem, přesto skončil prodej...... Problematikou převozu nového auta o 1500 km ? třeba po železnici jako doposud to asi nebylo.
ABS dobrý řidič nepotřebuje. Dobrý řidič možná ocení (někteří), blba nezachrání (asi jen v určitém rozsahu). Normy z EU jsou některé nastavené úplně mimo realitu. Nezdravá bezpečnost potlačuje schopnosti a smysly, vychovává horší generaci řidičů, než byla generace předtím. Částečně by měla volba zůstat volbou a ne nařízením.
Lada jako značka je automobil, který se svou bytelností podvozku na české silnice vyloženě hodí, to snad víme všichni. Spousta aut nesplňuje podmínky stavu podvozku k provozu ke stavu českých silnic. Ale EU se to nehodí, že se tenhle parametr Ladě hodí. Proto například norma na bytelnost podvozků nikdy nevznikne.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Co kdyby takhle nastavila EU normy na životnost vozidla, aby se třeba jeho výrobou ušetřilo životní prostředí víc, než spotřební výrobou nových vozů ? Každý úředník (i ten v EU) vždycky dokáže postihnout toho koho potřebuje !
Nakonec všechno převálčuje nejen čínský komponent v autě, ale i čínský výrobek, který bude vyroben tak, aby v době prodeje nějak splnil a všichni budou mít po ptákách. Západní vozy taky nebudou, bude jenom čínská produkce.
Nepamatuju si to přesně, ale s jednou Euronormou tady byla s nabídou Lada asi o 1,5 roku dřív, než ostatní automobilky (asi doprodávaly sklady). Už je to nějakej rok. Fakt nevím přesně a tenkrát mě to překvapilo. Ostatní si nechávali nabídku až na poslední možné termíny před platností normy. Viz jeden z příkladů výše.