Majove Nivy
Moderátor: Moderátoři
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
No tak je mam asi prohazeny ale souhlasi to taky mam 2004.
®; Člen LKCS
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
tak som nasiel schemu. To je sila. Pravy ventilator ma zalozne rele. Asi vedia preco
главное реле
реле правого электровентилятора
реле левого электровентилятора
реле электробензонасоса
дополнительное реле правого электровентилятора
главное реле
реле правого электровентилятора
реле левого электровентилятора
реле электробензонасоса
дополнительное реле правого электровентилятора
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
Hm ... zajímavé, pokud správně uvažuju - tak jsou obě relé zapojena paralelně/vedle sebe. Standartně spínají obě a pokud jedno "upadne" - spíná druhý.Majo píše:.... Pravy ventilator ma zalozne rele....
Což mě vede k dotazu:
= procházel přes něj proud? Znamená, že pravý ventilátor pořád funěl? Nebo díky tomu, jak bylo zasraný tak sice bylo sepnutý, ale elektrika neprocházela? L.Majo píše:....ale nez som ho rozobral bolo trvale zopnute....
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
predpokladam, ze v dobe ked som ho meral merakom bol uz odlomeny kontakt oprety a merak zapipal. Ovsem ventilator(pravy aj lavy) fungovali normalne, takze zrejme tych vyse 20A co kazdy zerie nedokazalo prejst, akurat muselo byt v tom rele dost nebezpecne iskrenie. Asi preto je nielen zhrdzavene, ale aj obhorene.
ak by niekto chcel vidiet schemu vlastnoocne (ta druha - dvigatel)
http://car-exotic.com/vaz-cars/chevrole ... cxema.html
ak by niekto chcel vidiet schemu vlastnoocne (ta druha - dvigatel)
http://car-exotic.com/vaz-cars/chevrole ... cxema.html
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
No...popri ranajkach som viedol online konzultaciu s Majom a moje skoro farboslepé oko zo schémy zistilo, že Chevy Niva diponuje mocným zariadením, ktoré v Ladách nemá obdobu Funguje to nasledovne - RJ zopne bud oba ventilatory na plny vykon (rele 7 a 23 su ovladane tym istym vyvodom z RJ), alebo RJ zopne "doplnkove" rele, z ktoreho silovy vystup prechadza cez termistor na chladici a plynule reguluje otáčky praveho ventilatora. Kedze to doplnkove rele je ovladane RJ PINom 46, ktorý v 110kach zapína/vypína saharu, predpokladam, ze najskor sa zapne doplnkove rele, so zvysujucou sa teplotou rastu otacky praveho ventilatora a ked teplota motora podla RJ prekroci dalsiu hranicu, tak sa zopnu obe sahary naraz na plny vykon. Tie relatka su tam 3 aj preto, aby fungovali obe sahary naplno, ak odide termistor alebo sa roztaví rele ako v majovom pripade
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
mocnéé
A vďaka tomu, že relé bolo KO sa auto hrialo a ventilátory spínali hodne vysoko. Preto tam boli dorobené vypínače, ktorými sa zapínali skôr. A ja som to zas riešil posunutím spínacej teploty v RJ.
A vďaka tomu, že relé bolo KO sa auto hrialo a ventilátory spínali hodne vysoko. Preto tam boli dorobené vypínače, ktorými sa zapínali skôr. A ja som to zas riešil posunutím spínacej teploty v RJ.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
... aké mocné .
Škoda, že nemám na kombíku dva ventilátory ... to by se mi tam líbilo.
Ono by to zcela zajisté šlo udělat i na jeden ventilátor. Prostě vřadit/přidat na větev termistor (to je asi potenciometr?) s regulací 0-?.
Ale to asi nemá význam, když za posledních několik let se mi ventilátor spustil asi jednou, když mi napůl vytekl chladič L.
Edit: teď aby jsi zase tu teplotu v ŘJ posouval zpátky
Škoda, že nemám na kombíku dva ventilátory ... to by se mi tam líbilo.
Ono by to zcela zajisté šlo udělat i na jeden ventilátor. Prostě vřadit/přidat na větev termistor (to je asi potenciometr?) s regulací 0-?.
Ale to asi nemá význam, když za posledních několik let se mi ventilátor spustil asi jednou, když mi napůl vytekl chladič L.
Edit: teď aby jsi zase tu teplotu v ŘJ posouval zpátky
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
urcite by to spravit slo, takisto 2 rele na jeden ventilator - jedno zapojit cez rezistor, druhe napriamo a spinanie? Jedno napriklad z RJ a druhe cidlom na chladici. A uz len vysledovat, ktore spina skor a podla potreby prehodit. Ale ako si podotkol, klasika sa moc nehreje, na to trpi hlavne Niva - pomala jazda v terene....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
Mne se hreje furt dneska cestou do prace (5.30 prazdne silnice) 3°C a stejne mi dvakrat seply...
Ja budu muset asi vymnenit chl.kapalinu zrejmne je to uz nejaka brecka bo co...
Ja budu muset asi vymnenit chl.kapalinu zrejmne je to uz nejaka brecka bo co...
®; Člen LKCS
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
No termistor mas v ickovym vystupu vody z hlavy, sam jsem premyslel jestli nevyrobit regulator otacek sahary podle tohohle cidla - aby vetrak tocil jen tolik kolik je potreba... cely sem to ale vymejslel proto, ze chladic z icka nema klasicky cidlo v sobe... ted uz mam 2103 chladic.. bohuzel bez diry na kliku takze shanim dal
A pres rezistor tahat 20Amper neni moc chytry... chtel sem to udelat PWM regulaci s PID regualtorem.. ale porad si rikam jestli chci takovou drobnou elektroniku v aute... moc ne prave...
A pres rezistor tahat 20Amper neni moc chytry... chtel sem to udelat PWM regulaci s PID regualtorem.. ale porad si rikam jestli chci takovou drobnou elektroniku v aute... moc ne prave...
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
To co mas v ičku, to je len "signal" pre RJ...To co je v Chevy reguluje silový tok do ventilatora. Okrem toho ma aj čidlo v natrubku ako kazde ine Lada-íčko.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
Takže úprava pro klasiku by byla velice jednoduchá . L.Cory píše:...To co je v Chevy reguluje silový tok do ventilatora....
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
Ano, ale asi by to chcelo pohrat sa s hranicou spinania ventilatora...
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
Ano, asi ano, ale pro použití v břichoplazu se, myslím, budeme bavit pouze v rovině teoretické, neboť praktického významu, jak jsme psali výše, to opravdu nemá. L.
PS: aspoň vidíš Majo, že ťa máme rádi a trošku jsme ti zvedli návštěvnost
PS: aspoň vidíš Majo, že ťa máme rádi a trošku jsme ti zvedli návštěvnost
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)
no ved uz som si myslel, ze ked mam teraz ten kriz na kapote, tak sa so mnou prestanete bavit. A to som uz kupil Ladaznak(z Kaliny - mali len modry) na volant. Ani som ho sem nechcel davat kym nekupim cierny, ale vidim, ze musim, inak pojdem do vyhnanstva.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4