Majove Nivy

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Příspěvek od Raduz »

No tak je mam asi prohazeny ale souhlasi to taky mam 2004. :-)
®; Člen LKCS
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Příspěvek od Majo »

tak som nasiel schemu. To je sila. Pravy ventilator ma zalozne rele. Asi vedia preco :lol:
главное реле
реле правого электровентилятора
реле левого электровентилятора
реле электробензонасоса
дополнительное реле правого электровентилятора
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Příspěvek od Luděk Musil »

Majo píše:.... Pravy ventilator ma zalozne rele....
Hm ... zajímavé, pokud správně uvažuju - tak jsou obě relé zapojena paralelně/vedle sebe. Standartně spínají obě a pokud jedno "upadne" - spíná druhý.
Což mě vede k dotazu:
Majo píše:....ale nez som ho rozobral bolo trvale zopnute....
= procházel přes něj proud? Znamená, že pravý ventilátor pořád funěl? Nebo díky tomu, jak bylo zasraný tak sice bylo sepnutý, ale elektrika neprocházela? L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Příspěvek od Majo »

predpokladam, ze v dobe ked som ho meral merakom bol uz odlomeny kontakt oprety a merak zapipal. Ovsem ventilator(pravy aj lavy) fungovali normalne, takze zrejme tych vyse 20A co kazdy zerie nedokazalo prejst, akurat muselo byt v tom rele dost nebezpecne iskrenie. Asi preto je nielen zhrdzavene, ale aj obhorene.
ak by niekto chcel vidiet schemu vlastnoocne :lol: (ta druha - dvigatel)
http://car-exotic.com/vaz-cars/chevrole ... cxema.html
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Příspěvek od Cory »

No...popri ranajkach som viedol online konzultaciu s Majom a moje skoro farboslepé oko zo schémy zistilo, že Chevy Niva diponuje mocným zariadením, ktoré v Ladách nemá obdobu :mrgreen: Funguje to nasledovne - RJ zopne bud oba ventilatory na plny vykon (rele 7 a 23 su ovladane tym istym vyvodom z RJ), alebo RJ zopne "doplnkove" rele, z ktoreho silovy vystup prechadza cez termistor na chladici a plynule reguluje otáčky praveho ventilatora. Kedze to doplnkove rele je ovladane RJ PINom 46, ktorý v 110kach zapína/vypína saharu, predpokladam, ze najskor sa zapne doplnkove rele, so zvysujucou sa teplotou rastu otacky praveho ventilatora a ked teplota motora podla RJ prekroci dalsiu hranicu, tak sa zopnu obe sahary naraz na plny vykon. Tie relatka su tam 3 aj preto, aby fungovali obe sahary naplno, ak odide termistor alebo sa roztaví rele ako v majovom pripade :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Příspěvek od Majo »

mocnéé :)
A vďaka tomu, že relé bolo KO sa auto hrialo a ventilátory spínali hodne vysoko. Preto tam boli dorobené vypínače, ktorými sa zapínali skôr. A ja som to zas riešil posunutím spínacej teploty v RJ. :oops:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Příspěvek od Luděk Musil »

:shock: ... aké mocné :idea: .
Škoda, že nemám na kombíku dva ventilátory ... to by se mi tam líbilo.
Ono by to zcela zajisté šlo udělat i na jeden ventilátor. Prostě vřadit/přidat na větev termistor (to je asi potenciometr?) s regulací 0-?.
Ale to asi nemá význam, když za posledních několik let se mi ventilátor spustil asi jednou, když mi napůl vytekl chladič :oops: L.
Edit: teď aby jsi zase tu teplotu v ŘJ posouval zpátky :P
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Příspěvek od Majo »

urcite by to spravit slo, takisto 2 rele na jeden ventilator - jedno zapojit cez rezistor, druhe napriamo a spinanie? Jedno napriklad z RJ a druhe cidlom na chladici. A uz len vysledovat, ktore spina skor a podla potreby prehodit. Ale ako si podotkol, klasika sa moc nehreje, na to trpi hlavne Niva - pomala jazda v terene....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Příspěvek od Raduz »

Mne se hreje furt dneska cestou do prace (5.30 prazdne silnice) 3°C a stejne mi dvakrat seply...
Ja budu muset asi vymnenit chl.kapalinu zrejmne je to uz nejaka brecka bo co...
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
smajchl
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Příspěvek od smajchl »

No termistor mas v ickovym vystupu vody z hlavy, sam jsem premyslel jestli nevyrobit regulator otacek sahary podle tohohle cidla - aby vetrak tocil jen tolik kolik je potreba... cely sem to ale vymejslel proto, ze chladic z icka nema klasicky cidlo v sobe... ted uz mam 2103 chladic.. bohuzel bez diry na kliku takze shanim dal :-D

A pres rezistor tahat 20Amper neni moc chytry... chtel sem to udelat PWM regulaci s PID regualtorem.. ale porad si rikam jestli chci takovou drobnou elektroniku v aute... moc ne prave...
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Příspěvek od Cory »

To co mas v ičku, to je len "signal" pre RJ...To co je v Chevy reguluje silový tok do ventilatora. Okrem toho ma aj čidlo v natrubku ako kazde ine Lada-íčko.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Příspěvek od Luděk Musil »

Cory píše:...To co je v Chevy reguluje silový tok do ventilatora....
Takže úprava pro klasiku by byla velice jednoduchá :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Příspěvek od Cory »

Ano, ale asi by to chcelo pohrat sa s hranicou spinania ventilatora...
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Příspěvek od Luděk Musil »

Ano, asi ano, ale pro použití v břichoplazu se, myslím, budeme bavit pouze v rovině teoretické, neboť praktického významu, jak jsme psali výše, to opravdu nemá. L.
PS: aspoň vidíš Majo, že ťa máme rádi a trošku jsme ti zvedli návštěvnost :P
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Majove Nivy - Modrá aj Chevy :)

Příspěvek od Majo »

no ved uz som si myslel, ze ked mam teraz ten kriz na kapote, tak sa so mnou prestanete bavit. A to som uz kupil Ladaznak(z Kaliny - mali len modry) na volant. Ani som ho sem nechcel davat kym nekupim cierny, ale vidim, ze musim, inak pojdem do vyhnanstva.
Přílohy
P1050189.JPG
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“