JmJ píše:veliz píše:Budeš se divit, ale je. 8-ventil táhne lépe v nízkých otáčkách a taky je spolehlivějš
í. Jeden vačkový hřídel méně zatěžuje rozvodový řemen než dva. Proto se většinou potkávají 16V motory. Méně součástí znamená menší pravděpodobnost poruchy. Ne nadarmo se u Nivy montují 8-miventilové motory.
No jo, nejlepsi bojovy vuz je zebrinak. Gula proleti, skody nenarobi.
8 v ma v nizkych otackach absolutne vyssi tocivy moment, nez 16 v? Rekneme u 1.5 v desitkach?
Řekl bych že do cca 3000 otáček je to cca nastejno, pak začíná mít navrch 16v. Subjektivně ovšem se v nižších otáčkách a při rozjezdu chová příjemněji 8v, to je pravda, proto se s tím i líp jezdí po městě, ale má i jinou lamelu a možná i přítlačák, což taky může dělat rozdíl při rozjezdech.
Tahle nová 8v je myslím do granty dobrý motor, vzhledem k určení auta, jednoduchý, levný, lehčí jak 16v, papírově má v podstatě stejný hodnoty jako 16v v desítkách a osmiventily od lady díky svojí krátkozdvihovosti nejsou ani ve vyšších otáčkách špatný. A tak už zbejvá jen tvrdej a hlučnej chod oproti 16v a jestli to se jim podařilo vyřešit to odlehčenou pístní skupinou jak slibovali, tak si myslím že to bude fajn motorizace.