Beruška

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

No, zatím Beruška startuje bez problémů, zítra má chcát, tak schválně :D
Zatím jsou favoritem lambda sondy :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 173
Registrován: stř čer 09, 2004 08:11
Bydliště: Dobříš

Re: Beruška

Příspěvek od Jarda »

Tak jsem vyčistil blok kolem svíček a vysokonapěťové kabely. Při té příležitosti jsem zjistil, že ty kabely nejsou černé (před) ale světle modré (po). Po noční bouřce to ráno chytlo bezproblémů napoprvé. Jen jestli bylo dost mokro :D
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

Hlásím, že jsem opět mimo. Odpoledne den po bouřce jsem nenastartoval. Nikde není nic zasviněné, kabely jsou nové, zatím se mi tu nemotal nikdo poblíž, abych se kouknul, jestli to hází jiskru mimo nebo vůbec.
Jinak když tuhle lilo a já jel v dešti, nastartoval jsem bez problémů za deště i večer po něm, vypadá to, jako kdyby to souvislo s nějakou striktní vlhkostí vzduchu, nevim ...
Benzín tam podle všeho jde.

Může to být ještě něco jiného než zapalovací blok? Nechce se mi ho ani sundavat ...

Jinak do homokineťáku pan Nedbal nacpal tolik vazelíny, že je od ní zaflákaný celý disk ... doufám, že ta manžeta zase nerupla, nebo že jí nerozříznul střep z té desky, co jsem tuhle v lijáku nabral na plocho na dálnici - rozbil LP mlhovku, světlo přežilo, nárazník odřený. Nadával jsem jako špaček :-( ... jel jsem za autem v levém pruhu, najednou se zpod něj vynořila nějaká plastová deska asi 100x50cm, otočila se na výšku, prásk, a zahučela pod auto ...
Sklo mlhovky ok, ale je hnutá nahoru a ztratil se plastový dekl, navíc jsou vylámané asi všechny šrouby krom jednoho :(

Beztak svítily blbě, musím sehnat jiné ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Cory
Příspěvky: 11622
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Beruška

Příspěvek od Cory »

Taka kontrolna otazka...precistil a prestriekal si vsetky konektory suvisiace s riadenim motora?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

Neočistil a neprostříkal - všechny jsou čisté a bez korozel, od výroby lehce mázlé čímsi bílým. Ale kontroloval jsem je, několikrát.
Podstatné ale je, že když už to chytne, motor bez problémů běží. Je to jako kdyby se někde něco zasekávalo. S plným plynem to ale taky nenastartuje, tak si myslím, že to je někde v elektrice. Ale nemám Saxany ruce, teď už je v podezření zapalovací blok ... potřebuju někoho, kdo mi otočí klíčkem :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Cory
Příspěvky: 11622
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Beruška

Příspěvek od Cory »

s plnym plynom nenastartujes vobec, vtedy si to mysli, ze meriac tlaky a odpoji vstrekovace a asi aj zapalovaci blok.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6280
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Beruška

Příspěvek od zelvotron »

To je tak chytré?
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Cory
Příspěvky: 11622
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Beruška

Příspěvek od Cory »

Ano, cital som o tom a aj skusal na svojej 05.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6280
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Beruška

Příspěvek od zelvotron »

Tak to sem nevěděl, ale zase to není taková ostuda, když to nevěděl ani Putin :mrgreen:
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

Čili žádný rozdíl :D
Prostě nenastartuju vůbec.
Jinak zapalovací blok jsem včera sundal, krom orezlého jádra cívek jsem na něm nic podezřelého neviděl.
Po asi 20 pokusech v různých dnech musím dobít baterku :/
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

https://picasaweb.google.com/lh/photo/D ... directlink

Hola, tak jsem konečně sehnal druhé ruce, vyndal svíčku i s kabelem, a zkusil protočit motor se sousedem.
Žádná jiskra, nic. Jinak na konektoru do zapalovacího bloku je 12V na prostředním kontaktu, ostatní skoro nic (občas probliklo 0,2V na měřáku).

Může to být něčím jiným než zapalovacím blokem? https://picasaweb.google.com/1034647282 ... 8404662562
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Cory
Příspěvky: 11622
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Beruška

Příspěvek od Cory »

To je ten 3-pinovy zapalovaci blok..on to vlastne nie je zapalovaci blok, ale zdvojena cievka...je tam trvalych +12V a RJ do nich pusta -12V...obdoba cievky na klasike. Tie starsie vacsie bloky mali 4-pinovy konektor a obsahovali v sebe elektroniku a RJ davala do bloku len signal, (asi 5V) a spinacie tranzistory boli v zapalovacom bloku. Takze bud odchadzaju cievky, alebo rovno RJ. Takuto cievku mam doma, pouzitu, no nevyuzitu. Nova stoji viac ako o polovicu menej ako zapalovaci blok (4-pinovy)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

CS AutoLada mi ho chce prodat za 5000 Kč rovných, tak mi ho dodá soused, co dělá u Fordů za pěkných 1020 Kč :-)
Do Ladakrámu ale pojedu pro tu mlhvoku, za tu chcou zase jen 345 Kč i s deklem.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Cory
Příspěvky: 11622
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Beruška

Příspěvek od Cory »

Ten "zapalovaci blok" stoji na UA 25-30e :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

Hlásím, že Beruška s novým "blokem" od Bosche za 1020 Kč startuje úplně bez problémů :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelu Kalina“