Dmatejova Laďka - krize

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Zachránit Laďku?

Spravit, projít TK
54
83%
Rozebrat, odhlásit
11
17%
 
Celkem hlasů: 65

Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Teepee »

Rok vydání, když je pod tím napsáno Bechyně VI ?
Pak by to měl být podzim 2005, stačí se taky podívat sem: http://www.ladaklub.com/srazy.php
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Vašátor »

Já to tam schválně nechal, zda si toho někdo všimne. Jde vidět, že jsi chytrý hoch 8)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Teepee »

Jo ahá :wink: :lol:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

2006, řekl bych. A ještě měla trojúhelníčky, nebyla natřená štětkou, disky nebyly rezavé jako dneska, ale byly stejně šišaté, nárazníky byly o několik poločasů rozpadu mladší ... hehe, ale koukám, že vyžraně jsem vypadal už tehdy, přitom jsem měl o 10 kilo míň :D

EDIT: Seknul jsem se o rok. Zvláštní, už si nepamatuju ani rok nejzásadnějšího rozchodu s babou. I když, po druhém rozchodu mi zbyl barák, hypotéka, a spousta práce přede mnou, zatímco po prvním bylo prostě jen prázdno :D
Každopádně debata "co je horší" nemá smysl. Krumpáč a lopata ale smysl mají :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Další problém - auto škytá. Nedávno jsme měnili benzínové čerpadlo, kde jedna "pecka" vyletěla a vzpříčila se.
Když jedu na plný plyn, auto tahá perfektně, ale pak při vyšších otáčkách NEBO i po ubrání a udržování rychlosti, třeba jednou za půl minuty škytne. Nejvíc se to projevuje po tom ubrání plynu, to škytá i při menším přidání, pak se to srovnává.

Dneska jsem zvednul předstih, ale měl by být pořád v toleranci, bohužel to teď nemám jak změřit. Když jsem jel v pondělí, po jednom ostrém rozjezdu bylo slyšet cinkání výfuku, po ubrání to po chvíli přešlo a už to nedělá.
Než jsem zvednul předstih, bylo na ohřátém motoru taky slyšet hvízdání, asi jako když VFTS hvízdá převodovka. Teď po jízdě to už nedělalo.
Předek motoru je taky docela mastný, ale nevím odkud (od vodní pumpy? nebo jsem posledně někde nedotáhnul víko ventilů?).

Trochu jsem se bál, jestli se to někde nepřidírá, ale to by přece netáhlo jako dobytek (než to škytne).

Olej pálím od začátku, co mám tenhle motor, spotřeba je cca 5l na 10000km, emisemi jsem prošel bez problémů legálně jako vždy.

Vím, že by se měly změřit tlaky, určitě by se měly vyměnit simerinky a možná i kroužky, navíc už při sestavování ventily byly pěkně zasrané, ale byl jsem líný to brousit.
Sprinty jste viděli, málem jsem dostal motor 1.5 (chybělo půl auta) :D

Kde je problém?
Přicpávají se trysky a vzdušníky? To by ale přece dělalo i při malé zátěži, ne?
Zasekává se plovák?
Propálený ventil?
Co ten zvuk?

Kladívko, svíčky, cívka, kondenzátor, kabely, vše je nové, tam bych problém nehledal.

Dneska jsem natankoval k 1/4 nádrže s Shell N95 3/4 nádrže ONO Nýřany. Krom toho, že to po zastavení nehvízdalo, jsem žádný rozdíl nepozoroval.
Přemýšlím, že Laďku svěřím pánovi z Košutky, když už Jarda má dobré reference (jeho motor zní pěkně), klidně tam nechám desítku, nemám čas to řešit, co by bylo třeba:
- kontrola tlaků + náprava
- kontrola vůlí na klice (než se mi zase sekne píst a koukne se na vzduch).
- kontrola a možná výměna vodní pumpy a olejového čerpadla
- výměna zadních ložisek (hučí jako dobytek), možná i poloosy?
- výměna zadních prasat, brzdovky a zadních trubek - jedno prase teklo, ale pak s tím přestalo (dokonce úplně) a brzdí, kostka se rozpadá, byť obsah drží.
- výměna horních čepů - buď mám velkou sílu, nebo se mi zdá, že Fenoxy už po těch nějakých 30000 km mého řízení mají dost - na TK ale byly bez problémů.
- výměna alternátoru - vyžvejkaná spodní osa, je vyvložkovaná, ale stejně jde šejdrem. Musím pořád hlídat napnutí.
- výměna pružin (kde je mez, kdy zrezlá pružina praskne? Zatím jsem viděl prasknout pružinu jen na Pažoutovi a Felicii - u obou ale novou!)

Taky jsem chtěl u řidiče a spolujezdce vylaminovat lavor pod nohama ... což bych asi měl udělat před zimou ... není čas a tak 3 roky nebude.

Jo, jinak na benzínce za mnou stála felda, který hvízdala úplně stejně ... co to je? :rolleyes:

Jinak spotřeba 10,23 - a to jsem předmin. víkend jezdil s dvěma tunami písku na káře dvě hodiny po trávě po zahradě (takový malý psychonápad; bylo to 25 plných koleček mokrého betoňáku :D), jinak jezdím převážně po dálnici 130 km/h + Plzeň.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
JardaH
Příspěvky: 48
Registrován: stř bře 09, 2011 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od JardaH »

dmatej píše:Přemýšlím, že Laďku svěřím pánovi z Košutky, když už Jarda má dobré reference (jeho motor zní pěkně), klidně tam nechám desítku, nemám čas to řešit, c
No jestli myslíš mého opraváře z Bolevce, tak by se ti určitě na Laďku podíval, ale chtělo by se to u něho objednat a zařadit na "čekací listinu". Ten chlap totiž neví, co dřív dělat. Když jsem teď u něho byl, tak měl na seznamu dobrých 20 lidí, kteří se k němu chystají s autem a další volají. Takže určitě do konce roku má co dělat......
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Hlásím, že houkání se vysvětlilo - včera se rozsvítila kontrolka dobíjení, dom jsem dojel, ale na volnoběh je na svorkách baterky "krásných" 20,00V.
Asi 7 let čekám, až ten alternátor konečně umře :)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Eh, 12,00V, samozřejmě. Prostě málo :)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Původní alternátor vcelku a Mušketýrův alternátor rozebraný jsem dnes předal elektrikáři, ať se na to koukne a kdyžtak se pokusí složit z toho jeden funkční, s tím, že diody příp. seženu, když bude nejhůř.
A je to.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Laďka žije! :-)
Mušketýrův altík byl ve velmi dobrém stavu, zatímco mému umřely uhlíky.
https://plus.google.com/photos/10346472 ... 2607531889 ... někde kolem 230. obrázku jsou fotky :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
MacGyver
Příspěvky: 1541
Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
Bydliště: Plzeň/Prášily
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od MacGyver »

Sakra, to je náhoda, mě taky nedávno umřel altík, teď umírá něco se spojkou :D. No ale kvůli uhlíkům si snad nemusel kupovat alternátor ne?
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!! :toothy10:
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

MacGyver píše:Sakra, to je náhoda, mě taky nedávno umřel altík, teď umírá něco se spojkou :D. No ale kvůli uhlíkům si snad nemusel kupovat alternátor ne?
Viděls fotku? Ten starý má v háji i ložisko a hlavně - poškozené pouzdro, se kterým já jezdil 8 let :D
Proto jsem chtěl nový.

Jinak včera měla Laďka Mission Impossssssible - přivezl jsem na káře asi 800kg pytlovaného betonu, v autě záchod a půdní schody a velký nákup jídla :D
Sníh nesníh.

Mám ale problém - auto někdy škytá. Asi si koupím ještě karbec, s tímhle jsou trable od začátku. Minulou zimu chcípal volnoběh, nakonec jsem z volnoběžné trysky vytáhl na špičce přilepenéhol červotoče :D
Teď mám podezření, že je to někde u první komory, škytá, střílí do vejfuku, ale volnoběh běží vzorově a když se dostane do otáček, druhá komora to nakrmí a jede. Když se to ohřeje, je to už celkem v pohodě.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Konzultace a rychlý průzkum:
- škytání: po chcípnutí jsem jednou viděl bublinky utíkající mezi půlkami karbecu. Nejspíš přisává.
- hvízdání: zřejmě simerink v prsech.

Až přestane mrznout, bude rozborka :-)
Simerinky bych asi ještě měl mít, ale nevím, jestli bych neměl koupit nové: nebudou staré zásoby simerinků ztvrdlé?

Jinak jsem si koupil taky stroboskop a tlakoměr. Předstih je dobrý, tlaky 8,8-10,0-10,2-8,8 - což není žádná sláva, ale ani tragédie; jestli jsou to kroužky, jsem ještě nezkoušel, byla už tehdy zima a skoro tma.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Simerink v prsech jsem onehdá vyměnil ... a hvízdá to zas a víc, a celý předek je zasraný od oleje ... zdá se, že ten "nový" simerink (podobný ze syslátů) nebyl úplně dobrá volba ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
smajchl
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od smajchl »

To byl nove koupenej, nebo starej syslat?
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“