Brzdy

Moderátor: Moderátoři

Tomik
Příspěvky: 172
Registrován: ned bře 12, 2006 21:19
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomik »

tak to se mi nejak nezda.ja jsem je vždy bržděnim osušil,hodně brzdit a vono to vyschne.jinak brzdovka se da omejt i vodou.asi zaleží i na druhu obložení a na brzdove kapalině
doovi
Pool

Příspěvek od Pool »

No je to divný... Buben a pakny musí být suchý a hladký. Můj suchý nebyl, spíš jako politý lepidlem (brzdovka+azbestový prášek) a pakny to samé. Po pár zabrždění se asi začaly samovolně chytat na buben. Zní to divně, ale jinak si to nevysvětlím. A ten razantní brzdný účinek bych přirovnal k jízdě na kole v dešti, není problém si s mokrýma brzdama na kole rozbít hubu...
Dusan
Příspěvky: 3968
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Brzdy

Příspěvek od Dusan »

TAk som si da ldnes spravit geometriu, a pritom aj otestovat brzdy, rucna na 1*, zadne brzdy pri pomalom brzdeni jak tak sumerne a dobre, predne katastrofa lava strana nebrzi res dost slabo, akurat mi vrta hlavou cim to moze byt predpokladam ze zavzdusnene to nieje ? to by nebrzdila ani prava strana. Predne brzdy boli menene caa 4roky dosky vymenen pri polovicnej hrubke (aby netrebalo menit zase valceky kedze sa vemi vysuvaj uz hlinika) Jedine ze by boli kusnute valceky ale po takej kratkej dobe sa mi nechce verit, koleso nebribrzduje. Zeby bola niekde menej priechodna brzdova trubka alebo hadica ? Nejake napady ?
Cory
Příspěvky: 11646
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Brzdy

Příspěvek od Cory »

Keby bola menej priechodza trubka/hadica, tak to bude ostavať zabrzdené - vlastná skúsenosť.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10617
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od Luděk Musil »

Dusan píše:... Jedine ze by boli kusnute valceky ale po takej kratkej dobe sa mi nechce verit...?
Přirezlé přední písty mohou zcela klidně toto dělat.
Já ty přední brzdy rozhýbávám, zatlačuji a vytlačuji pístky preventivně co 2 měsíce. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Dusan
Příspěvky: 3968
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Brzdy

Příspěvek od Dusan »

Ja ich zatlacam kazdy den pri brzdeni :) uz som sa informoval nafasujem masticku ktorou natriem piestiky tak uvidime.
Uživatelský avatar
Martin-MTX
Příspěvky: 481
Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od Martin-MTX »

Ahoj, nebyl bych to já, aby se mi zase nestalo něco EXTRA :D (a jako vždy jsou o víkendu závody takže super)

O co jde: cca před měsícem mi při rallye začaly vadnou brzdy, přisuzoval jsem to opotřebení, tak jsem vyměnil desky + kotouče za seriové LADA (ty samé co jsem tam měl už roky předtím). Zajel cca 20km a začal intenzivněji brzdit - efekt byl stejný - na studené i teplé brzdy nejsem schopen na poprvé zaflokovat předek a když cca 4x prudce zabrzdím z 80km/hod tak auto prakticky přestane brzdit uplně.

Tak jsem si koupil chlazené brzdové koutouče MasterSport a destikčy MasterSport. Namontoval, VZOROVĚ zajel cca 30km. Ohřál na provozní teplotu, zadupnul a NIC. Auto zpomalí a zastaví. Kola(slicky) neflokují. Když 4x z 80km/h zabrzdím, tak ty brzdy prakticky přestanou fungovat, chovají se stejně jako ty předchozí a i ty před-předchozí. Pedál na konci drží fest ale má delší měkčí chod ze začátku...

Co jsem zkoušel:
- vyměnil jsem brzdovou pumpu za novou
- zaslepil jsem zadní okruh abych vyloučil chybu "zadku"
- 2x vyměnil brzdovku (DOT4 od různých výrobců)

V jakém mám ostatní věci stavu:
- třemny: cca 4 roky staré
- hadičky: cca 2 roky staré, nespuchřelé
- trubičky: cca 4 roky staré
- pumpa: NOVÁ
- brzdovka: nová DOT4
- kotouče a destičky - už druhá NOVÁ sada a chová se stejně

Důležité dodatky:
- když brzdím tak cejtím smrad brzdy a dokonce se mi i hulilo od kola
- při brzdění auto nikam netáhne
- kapalina nikde neuniká

Dřív to brzdilo. Kamarád má taky slicky, 15 kola a na témeř podobných brzdách to zaflokuje bezproblému a vydrží mu to celý závod. Mě to dřív fungovalo TAKY, ale nedokážu pochopit co se teď posralo.

Takže otázka zní: nevíte někdo co by tomu mohlo být?
(P.S Mám brzdy s posilovačem z 2103)

8) díky :D
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6641
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Brzdy

Příspěvek od JmJ »

Brzdi vsechny pistky a vraceji se vsechny pistky?

Kdyz mi pistek pridiral, pak to bud brzdilo dobre ale furt, nebo to brzdilo dost tupe a nepribrzdovalo. Podle toho v jake poloze pistek zustal.

Premyslim, jak to proverit. Rekl bych, natrit kotouc barvou, ze ktere strany se vic sjede :-) :-) kokotina, vim.

Mozna shodit trmen a slapnout na brzdu, jestli vyjedou oba pistky. Nebo vzdy jeden chytit sikovkama, jestli ten druhy snadno vyjede.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od Vašátor »

Nedávno jsem řešil podobný problém a to po namontování všeho nového na brzdách. Z původního brzdového systému zůstala jen dlouhá a přední trubky. Přední brzdy pořádně nebrzdily, zadek smrděl, ale hlavně se zadek přebržďoval - při zašlápnutí šel do smyku jako první.

Nakonec Vojta přišel na to, že nové přední brzdové pístky mají přívodní i odvzdušňovací otvory svrtané cca 3mm od kraje prasátka. Což mi bylo velice divné, poněvadž tam logicky musí zůstávat vzduch. Pístky předních brzd jsme tedy přípravkem natvrdo rozevřeli a ejhle ... ještě vyšlo pár malých bublineček. Pak už to brzdilo normálně.

Přikládám foto nového brzdového pístku Fenox, starý má otvory svrtané úúúplně u kraje.
Přílohy
nový pístek
nový pístek
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Martin-MTX
Příspěvky: 481
Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od Martin-MTX »

Takže jak už jsem psal v jiné diskuzi - rallye Bohemia jsem se zúčastnil a ze skály jsem nikde nespadl, tudíž mi museli brzdy logicky fungovat. :D Abych eliminoval to, že mi chodí např. jen jedno prase, jsem zakoupil komplet nové brzdiče, brzd. pumpu a 100x vyměnil brzdovku a 1000x odvzdušnil (resp. to dělali mechanici Wenca a Vojta) neboť já marodil a pak už musel být v Boleslavi na přejímkách a najíždění.

Problém byl velice prostý - vše fungovalo tak jak mělo :D Co? Divíte se? Já tomu taky nemužu uvěřit ale prostě a jednoduše, sériový žigul když se rozjede a zabrzdí tak celkem funguje. Než se znovu rozjede a zabrzdí tak ty brzdy stihnout schladnout. Jenže u mého auta je ta akcelerace relativně rychlá a ty brzdy skutečně nestihli vychladnout, takže se prostě neuchladili. Řešení bylo montáž závodních destiček z Myšáka Lancéra a chlazených kotoučů MasterSport a hlavně kompletní odstranění těch krycích plechů u kotoučů.

Od této chvíle to auto začalo brzdit tak aby se dalo závodit. Stejně ale při průjezdu RZ s názvem Jan Borna (délka cca 16,7 km) jsem zhruba v půlce cítíl oslabení brzd, vzhledem k povaze trati, která je složená ze samých ostrých zatáček. Holt stále platí to, že se u žigula při zachování "sériových rozměrů brzd" mustí brzdit přes kvalty...

8)
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“